Tým HRT koupil dva týdny před zahájením sezony. Malíř, sběratel Dalího a Botera, bibliofil a sportovec.
Tmavé oči, prošedivělé vlasy, dobrácký obličej, který rozděluje knír. Veselý a otevřený, tak by se dal vyjádřit jeho charakter. Ramon Carabante de la Plaza perfektně ztvárňuje španělského „hombre“. Podnikatel, narozený před padesáti osmi lety, vstoupil do formule 1 jako poslední, myšleno chronologicky. Ve skutečnosti ho povolal sám Bernie Ecclestone, aby zachránil tým Campos, který již před samým začátkem umíral.Bernie, ho v této situaci nenechal samotného, poskytl mu Colina Kollese, rumunského němce, který má bohaté zkušenosti z F3, ale také byl v různých fázích a rolích, jako pokračovatel týmu Jordan: od Midlandu, přes Spyker až po Force India. Kolles a lidé kolem něj mají základnu v Německém Gredingu, kde se připravují závodní vozy Audi 4 pro DTM a dva prototypy Audi R10 Tdi pro Le Mans sérii. Podřilo se jim nemožné, téměř zázrak, převzali skomírající tým a během dvou týdnu se přeorganizovali na Hispania Racing a regurélně se prezentovat do prvního závodu nové sezony.
A nejen to, Carabante může v paddocku počítat i s pomocí od svých přátel, Fernanda Alonsa a jeho manažera, Luise Garcii Abadea. „Já i Fernando budeme samozřejmě rádi, pokud budeme moci Ramonovi poskytnout nějakou tu radu jak se pohybovat v tomto prostředí,“ prohlásil Luis Garcia.Signor Carabantes, co vás přivedlo do formule 1?„Řekněme, že všechno se narodilo z přátelství k Berniemu a také, protože jsem vytušil dobrý projekt“.Nemáte strach, že ztrácíte čas a peníze?„Na začátku to bylo velmi jasné, ale neztrácím naději. Až do teď nebyl čas na oslovení sponzorů“.
V současnosti jste „Popelkou“ mezi týmy, kam si myslíte, že to dotáhnete?„Především je naším prvořadým úkolem, tříleté účinkováni ve formuli 1. Jsme v počáteční fázi projektu. Být na samém chvostu je asi přirozené, nikdo nevstoupil do formule 1 jako okamžitý vítěz“.Cíl letošního roku?„Být nejlepší mezi nováčky“.Kolik lidí se účastní tohoto projektu?„Ve Španělsku 15 – 16, v Německu jich máme kolem šedesáti“.Prezentace vašeho vozu i pilotů proběhla v Murciu, ale sídlo týmu je v Německu…„V Murcii musíme ještě všechno vybudovat a pak z pohledu logistiky je Německo strategické, protože je v srdci Evropy a blíže autodromům. Myslím, že i když dokončíme španělskou pobočku, necháme si tu operační základnu“.Logo Murcie, je již součástí vašeho monopostu.„Region se podílí na financování, máme spolu tříletý kontrakt, který nám zaručuje tří miliony eur ročně“.
Mezi piloty se objevilo jméno Chandhok, proč jste si ho vybrali?„Měli jsme jen ty nejlepší reference a zjistili jsme, že je to výborný chlapec. A pak velice nás zajímá a je pro nás důležitý indický trh. Nesmíme opomenout, že se tam příští rok pojede Velká cena“.
Co si myslíte o synovci Ayrtona?„Je to jeho první rok ve formuli 1, roste, jsme spokojení“.Kontaktovali jste Carlose Sainze, sledujete tak kariéru jeho syna (Carlos jr.), který závodí ve formuli BMW. Máte v úmyslu vytvořit odrazový můstek pro španělské piloty?„Ano, věřím, že je vhodný okamžik, protože nikdy neměla španělská škola ve formuli 1 tolik pilotů: Alonso, Alguersuari, de la Rosa, Gené, který testuje pro Ferrari a byl tu i Soucek ve Virginu“.Váš životopis prozrazuje, že od svých 18 let řídíte společnost s 800 zaměstnanci.„Začínal jsem prodejem ovoce v Andalusii na trzích, jahody a melouny. Nakonec jsme exportovali 8 milionů kil, před pěti lety jsem všechno prodal“.A nyní? „Mám 35 společností s 200 – 250 zaměstnanci, které se specializují na finanční trh, reality a výzkum v medicíně. Mým společníkem je Miguel Boyer. V roce 2009, jsme fakturovali 650 milionů eur, letos to bude okolo 500 milionů, ale před krizí to bylo mezi 800 a 900 miliony“.A vaše hobby?„Sbírám knihy a obrazy. Vášeň pro malířství jsem zdědil po mé matce a dědovi, oba vítečně malovali. Mám sbírku obrazů Botera a Daliho a některých dalších malířů“.A knihy?„To je moje opravdová vášeň. Mám pěknou knihovnu, která obsahuje 60 tisíc svazků. Sbírám prvotisky, mám řadu originálů, jsou dost drahé, jeden přijde tak na 60 tisíc eur“.A kde je máte?„Pohybuji se mezi Murciou a Madridem. Knihovnu mám v Murciu, kde mám dům o ploše 3000 čtverečních metrů. Knihovna zabírá dvě patra. Mám tu i pozemky o ploše 12 milionu čtverečních metrů, chovám koně a pěstuji vinnou révu“.Jste i prezidentem basketbalového týmu v Murciu.„Ano od prosince. Musel jsem udělat podobné rozhodnutí jako teď ve formuli 1, buď ho koupím nebo zanikne“.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.