Tým HRT koupil dva týdny před zahájením sezony. Malíř, sběratel Dalího a Botera, bibliofil a sportovec.
Tmavé oči, prošedivělé vlasy, dobrácký obličej, který rozděluje knír. Veselý a otevřený, tak by se dal vyjádřit jeho charakter. Ramon Carabante de la Plaza perfektně ztvárňuje španělského „hombre“. Podnikatel, narozený před padesáti osmi lety, vstoupil do formule 1 jako poslední, myšleno chronologicky. Ve skutečnosti ho povolal sám Bernie Ecclestone, aby zachránil tým Campos, který již před samým začátkem umíral.Bernie, ho v této situaci nenechal samotného, poskytl mu Colina Kollese, rumunského němce, který má bohaté zkušenosti z F3, ale také byl v různých fázích a rolích, jako pokračovatel týmu Jordan: od Midlandu, přes Spyker až po Force India. Kolles a lidé kolem něj mají základnu v Německém Gredingu, kde se připravují závodní vozy Audi 4 pro DTM a dva prototypy Audi R10 Tdi pro Le Mans sérii. Podřilo se jim nemožné, téměř zázrak, převzali skomírající tým a během dvou týdnu se přeorganizovali na Hispania Racing a regurélně se prezentovat do prvního závodu nové sezony.
A nejen to, Carabante může v paddocku počítat i s pomocí od svých přátel, Fernanda Alonsa a jeho manažera, Luise Garcii Abadea. „Já i Fernando budeme samozřejmě rádi, pokud budeme moci Ramonovi poskytnout nějakou tu radu jak se pohybovat v tomto prostředí,“ prohlásil Luis Garcia.Signor Carabantes, co vás přivedlo do formule 1?„Řekněme, že všechno se narodilo z přátelství k Berniemu a také, protože jsem vytušil dobrý projekt“.Nemáte strach, že ztrácíte čas a peníze?„Na začátku to bylo velmi jasné, ale neztrácím naději. Až do teď nebyl čas na oslovení sponzorů“.
V současnosti jste „Popelkou“ mezi týmy, kam si myslíte, že to dotáhnete?„Především je naším prvořadým úkolem, tříleté účinkováni ve formuli 1. Jsme v počáteční fázi projektu. Být na samém chvostu je asi přirozené, nikdo nevstoupil do formule 1 jako okamžitý vítěz“.Cíl letošního roku?„Být nejlepší mezi nováčky“.Kolik lidí se účastní tohoto projektu?„Ve Španělsku 15 – 16, v Německu jich máme kolem šedesáti“.Prezentace vašeho vozu i pilotů proběhla v Murciu, ale sídlo týmu je v Německu…„V Murcii musíme ještě všechno vybudovat a pak z pohledu logistiky je Německo strategické, protože je v srdci Evropy a blíže autodromům. Myslím, že i když dokončíme španělskou pobočku, necháme si tu operační základnu“.Logo Murcie, je již součástí vašeho monopostu.„Region se podílí na financování, máme spolu tříletý kontrakt, který nám zaručuje tří miliony eur ročně“.
Mezi piloty se objevilo jméno Chandhok, proč jste si ho vybrali?„Měli jsme jen ty nejlepší reference a zjistili jsme, že je to výborný chlapec. A pak velice nás zajímá a je pro nás důležitý indický trh. Nesmíme opomenout, že se tam příští rok pojede Velká cena“.
Co si myslíte o synovci Ayrtona?„Je to jeho první rok ve formuli 1, roste, jsme spokojení“.Kontaktovali jste Carlose Sainze, sledujete tak kariéru jeho syna (Carlos jr.), který závodí ve formuli BMW. Máte v úmyslu vytvořit odrazový můstek pro španělské piloty?„Ano, věřím, že je vhodný okamžik, protože nikdy neměla španělská škola ve formuli 1 tolik pilotů: Alonso, Alguersuari, de la Rosa, Gené, který testuje pro Ferrari a byl tu i Soucek ve Virginu“.Váš životopis prozrazuje, že od svých 18 let řídíte společnost s 800 zaměstnanci.„Začínal jsem prodejem ovoce v Andalusii na trzích, jahody a melouny. Nakonec jsme exportovali 8 milionů kil, před pěti lety jsem všechno prodal“.A nyní? „Mám 35 společností s 200 – 250 zaměstnanci, které se specializují na finanční trh, reality a výzkum v medicíně. Mým společníkem je Miguel Boyer. V roce 2009, jsme fakturovali 650 milionů eur, letos to bude okolo 500 milionů, ale před krizí to bylo mezi 800 a 900 miliony“.A vaše hobby?„Sbírám knihy a obrazy. Vášeň pro malířství jsem zdědil po mé matce a dědovi, oba vítečně malovali. Mám sbírku obrazů Botera a Daliho a některých dalších malířů“.A knihy?„To je moje opravdová vášeň. Mám pěknou knihovnu, která obsahuje 60 tisíc svazků. Sbírám prvotisky, mám řadu originálů, jsou dost drahé, jeden přijde tak na 60 tisíc eur“.A kde je máte?„Pohybuji se mezi Murciou a Madridem. Knihovnu mám v Murciu, kde mám dům o ploše 3000 čtverečních metrů. Knihovna zabírá dvě patra. Mám tu i pozemky o ploše 12 milionu čtverečních metrů, chovám koně a pěstuji vinnou révu“.Jste i prezidentem basketbalového týmu v Murciu.„Ano od prosince. Musel jsem udělat podobné rozhodnutí jako teď ve formuli 1, buď ho koupím nebo zanikne“.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.