Bridgestone do Valencie přivezl poprvé letošní specifikaci pneumatik. Právě pneumatiky budou v sezóně 2010 hrát klíčovou roli, protože týmy už nebudou muset během závodu tankovat a tak je bude omezovat pouze výkonost pneumatik Bridgestone. Podle odhadů by měly týmy zvládnou zastávky v boxech do tří vteřin a v závodě samotném by mohly stavět pouze jednou.
Jaké specifikace byly přivezeny do Valencie a proč?
Tetsuro Kobayashi - Technický manažer, Bridgestone Motorsport: Do Valencie jsme přivezli měkké a super měkké pneumatiky od suchých směsí, spolu s přechodnými a mokrými pneumatikami. Valencie je ve srovnání s ostatními méně náročný okruh. Přestože je zde mírně drsný povrch, byli jsme zde schopni použít měkčí směsi. Zajímavostí ve Valencii je, že jsou zde namáhány kvůli bočním silám přední pneumatiky, u nichž dochází ke drolení, což nám umožní vyhodnotit naše pneumatiky. Opačný problém nastane na trati v Jerezu, kde budou zátěži vystaveny zejména zadní pneumatiky. Budeme tak příští týden mít možnost ověřit i naše zadní pneumatiky.
První testy tohoto roku se sedmi týmy. Co jste se z tohoto testu naučili?
TK: Za prvé jsme potěšeni, že jsme viděli dobrý potenciál specifikace pro rok 2010, i když je obtížné to posoudit, kvůli zvláštní charakteristice okruhu ve Valencii. Zatím však je náš výkon pneumatik v souladu s naším očekáváním. Domníváme se, že nám příští týden v Jezezu poskytne dobrou příležitost k otestování zadních pneumatik Bridgestone.
Následují dva testy v Jerezu. S jakými specifikacemi se ukážete zde?
TK: Jako primární směs obou testů použijeme střední. K dispozici bude taky tvrdá a měkká směs.
Proč Bridgestone zúžil přední pneumatiky?
TK: Rozhodnutí přejít z drážkových na hladké pneumatiky znamenalo, že přední pneumatiky získaly poměrně více kontaktní plochy v porovnání se zadními. To vyústilo v nežádoucí zvýšení přilnavosti vpředu. Nicméně týmy už pracovaly na monopostech, které byly pro tyto pneumatiky navrženy a tak došlo k ročnímu odkladu zavedení užších předních pneumatik.
Jaké další změny byly provedeny na pneumatikách Bridgestone před letošní sezónou?
TK: Samozřejmě byla mírně upravena konstrukce přední pneumatiky, ale došlo také na změnu té zadní, jejíž nová konstrukce by měla být odolnější. Změny přišly i ve složení s cílem zrychlit zahřívání pneumatik a vzhledem k očekávaným delším stintům, zlepšit jejich odolnost v porovnání se směsmi z roku 2009.
Jak velké množství práce je spojené s navrhováním, vývojem a výrobou nových pneumatik Bridgestone?
TK: Je potřeba hodně úsilí při návrhu a zavádění nových pneumatik. Za prvé je důležité, aby byly pneumatiky bezpečné a vysoce kvalitní. Musí být také schopny odvést práci, pro kterou byly navrženy. Naši technici a konstruktéři v Tokiu byli v loňském roce velmi zaneprázdněni prací na prototypech a zajištění splnění požadavků na jejich kvalitu a výkon. Pouze tehdy, pokud projdou těmito testy, mohou být použity na autech. Je třeba říci, že nám s testováním pomůžou i samotné týmy, protože nám poskytnou nezbytné údaje. Je to proces velké spolupráce a teď se těšíme, až uvidíme nové pneumatiky v akci při závodech.
Jak bude Bridgestone přidělovat typy suchých pneumatik v sezóně 2010?
TK: Jako v roce 2009. Bridgestone hodlá přidělovat pneumatiky ob jednu specifikaci, jako například tvrdé a měkké nebo střední a super měkké. To nebude možné na některých závodech, jako je Monako, kde je velice důležité mít po sobě jdoucí měkké pneumatiky, aby byla zajištěna dostatečná přilnavost na městském okruhu. Typy bude opět určovat Bridgestone, na základě našich zkušeností z předchozích let a údajů obdržených od týmů.
Kolik sad pneumatik budou mít jezdci během víkendu k dispozici?
TK: Počet sad byl v roce 2010 pro každého závodníka na víkend snížen ze 14 na 11. Ty se budou skládat z šesti sad „prime“ a pěti „option“. Dále budou mít jezdci k dispozici čtyři sady přechodných pneumatik a tři sady do mokra. Tohle je z pohledu Bridgestonu pozitivní zpráva, protože budeme muset poskytnout služby dalším týmům a proto děkujeme FIA a týmům za jejich spolupráci.
Jak budou letos pneumatiky od sebe vizuálně odlišeny?
TK: Měkčí z obou směsí bude při závodním víkendu odlišena zelenými pásy na vnějším okraji bočnic. Vyzkoušeli jsme mnoho různých variant a toto místo je nejlépe vidět. Použili jsme zelenou barvu, čímž prokazujeme naši podporu FIA v rámci zelené kampaně.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.