Závěrečný díl příběhu o stáji McLaren
Bruce byl na sklonku 60. let v maximálním tažení, týmy v Can-Am, formuli 1 a nově v IndyCar mu braly všechen čas, včetně toho času, jenž by měl každý člověk využívat k odpočinku a spaní. Bruce odpočíval jen v letadlech, cesty přes Atlantický oceán pro něj byly na denním pořádku. Stísněný prostor letadel mu dopřával jediný, opravdu efektivní nástroj k odpočinku.MCLAREN A INDYKaždým rokem se McLaren rozrůstal, sílící profesionalita celé organizace vyžadovala čím dál větší organizační náležitosti a Bruce si toho byl vědom. Proto spousta lidí kroutila hlavou nad tím, když Bruce se svým týmem zvolil jako další nepokořenou metu slavný podnik Indianapolis 500. Klenot amerického motorsportu budil v očích Evropanů triviální dojem. Monoposty Indy se příliš nelišily od vozů formule 1 a ovál tvořily jen čtyři zatáčky a dlouhé rovinky. Opak byl ale pravdou a toto tvrzení platí dodnes.S nápadem účasti McLarenu v Indy přišel Denny Hulme, který okusil atmosféru obřího areálu v roce 1967 a na pravidelné květnové klání se vydával i v dalších letech. Bruce se po zvažování pro a proti rozhodl dobýt i Indianapolis. Základem modelu M15 byl vůz série Can-Am, jež tým přetvořil na agresivně vzhlížející monopost s ohromnými palivovými nádržemi po boku kokpitu jezdce. Ale celý měsíc květen, kdy probíhá série tréninků a kvalifikací, dopadl pro McLaren katastrofálně. Denny Hulme zažil nepříjemné inferno při tréninku, vůz znenadání zachvátil neviditelný požár. Hulme okamžitě věděl, že má čest s neobávanějším živlem. Ač oheň neviděl, extrémně rychle vzrůstající teplota ho donutila vyskočit z monopostu a válet sudy po dráze kolem projíždějících aut. Teprve potom si záchranáři uvědomili, že kromě monopostu je v plamenech i jezdec. Hulme utrpěl popáleniny na rukou a start v Indy mu byl logicky odepřen. Chrisovi Amonovi chyběla rychlost a sám Bruce zájem o start nejevil. McLaren M15 s turbomotorem Offenhuaser přenechal Peteru Revsonovi a Carlu Williamsovi, který s ním dojel na slušném devátém místě. Proč Bruce odmítl startovat v Indianapolisu? Pomalu totiž přemýšlel nad odchodem ze scény. Řízení týmu ho vysilovalo natolik, že ukončení kariéry závodního pilota bylo jen otázkou zdánlivě krátkého času. Po Indianapolisu odjel Bruce do Goodwoodu testovat nový mclaren šampionátu Can-Am. Z Goodwoodu se už se nikdy nevrátil živý.Bruce s M8D jezdil dopoledne, pak si odskočil na oběd a odpoledne znovu nastartoval motor Chevrolet. Oranžový mclaren měl v Goodwoodu novinku, utvrzující tým o další dominantní sezóně v Can-Am. Bylo to vysoké zadní přítlačné křídlo, poskytující ohromný přítlak na zadní nápravu a tím lepší jízdní vlastnosti. Bruce McLaren se blížil do rychlé zatáčky Lavant Straight v rychlosti kolem 250 km/h, když najednou mechanická část zadního křídla selhala. Bruce ztratil kontrolu nad vozem a ve vysoké rychlosti narazil do betonové věže traťových komisařů. Šlo o jednu z posledních věží v Goodwoodu. Náraz do betonové překážky 32 letého pilota okamžitě usmrtil.Zpráva se mezi jeho nejbližší roznášela postupně. Mechanikům bylo řečeno, že továrna bude druhého dne zavřená, ale ráno se v ní objevil každý mechanik, který pod Brucem pracoval. Mnoho lidí si myslelo, že tým bez svého zakladatele umře, ale to by bylo to poslední, co by si Bruce přál. Správu nad McLarenem převzal Teddy Mayer, s nímž Bruce spoluzakládal tým, a dál vedl stáj skrz Can-Am až do zániku série v roce 1974. Úspěšné tažení pokračovalo i v Indianapolisu, kde McLaren třikrát stanul v Aleji vítězů. První významný úspěch v F1 se dostavil v roce 1974 s Emersonem Fittipaldim. Tým, nově v červenobílých sponzorských barvách, získal první titul mistra světa v poháru jezdců a konstruktérů. Teddy Mayer zažil úspěch ještě s Jamesem a poté McLaren roku 1982 opustil prodejem svého podílu. Vládu nad týmem a krátce potom i nad šampionátem převzal Ron Dennis, pod nímž McLaren zažil svá nejúspěšnější léta.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.
Sebastian Vettel se opět vrátil do světa Formule 1, aby na Velké ceně Sao Paula vzdal hold legendárnímu Ayrtonu Sennovi. Tento čtyřnásobný mistr světa se během závodního víkendu na okruhu Interlagos podílel na speciální akci, jejímž středobodem byla obří helma v ikonických brazilských barvách.