Okruh Brands Hatch se pomalu vzpamatovává z náročného víkendu Grand Prix Velké Británie roku 1983. Vítězství na britské dráze pro sebe ukořistil Alain Prost v Renaultu, na druhém místě dojel jeho největší soupeř Nelson Piquet v Brabhamu. Šampionát F1 si na chvíli dává pauzu, ale testování nezastaví nikdo. Na sever od Brands Hatch, na okruhu Donnington Park ožívá agregát Ford. Schyluje se k opravdu krátké spolupráci týmu a jezdce, která měla byt obnovena až o deset let později.
Senna se podruhé v monopostu F1 svezl prostřednictvím týmu McLaren. Tuto příležitost dostal jako vítěz šampionátu Formule 3 a podobně jako u Williamsu, udělal na britskou stáj dojem. Ani u McLarenu však nezakotvil a seznam potencionálních zaměstnavatelů pro rok 1984 se zkrátil na týmy Brabham, Lotus a Toleman. U Brabhamu držel post jedničky Nelson Piquet, jenž se zasadil o to, aby krajan hledal angažmá jinde. V Lotusu byl překážkou britský sponzor John Player Special, požadující setrvání Nigela Mansella v týmu. Senna nakonec vsadil na bezpečnou jistotu a podepsal smlouvu s Tolemanem. Dlouhá cesta do formule 1 byla dokonána, teď už jen zbývalo si ji podmanit.
Na Velké ceně Rakouska by měla být aktivována klauzule ve smlouvě Maxe Verstappena, která zajistí jeho setrvání u Red Bullu i pro rok 2026. Tým tak získá klíčovou jistotu před příchodem nové motorové éry, ve které bude nasazovat vlastní pohonné jednotky vyvíjené s Fordem.
Guenther Steiner letos nevěří, že Max Verstappen dokáže reálně ohrozit Oscara Piastriho a Landa Norrise z McLarenu v boji o titul mistra světa ve Formuli 1. Podle šéfa týmu Haas má McLaren v současné době lepší formu a silnější týmovou podporu než Verstappen.
Andy Cowell reagoval na slova Adriana Neweyho o „slabém“ technickém zázemí Aston Martinu s tím, že každá stáj má prostor pro zlepšení a výzvy jsou součástí vývoje.
Nová pravidla omezující flexibilitu předních křídel od španělské Grand Prix mohou výrazně ovlivnit výkonnost týmů ve Formuli 1, protože ohýbání křídel pomáhá zlepšit aerodynamickou rovnováhu a stabilitu vozu.
Ferrari překvapilo v Monaku silným výkonem, který předčil vlastní očekávání. V Maranellu teď doufají, že nová pravidla pro přední křídla v Barceloně přinesou zásadní posun.
Red Bull netrpělivě vyhlíží Velkou cenu Španělska, která zároveň přinese první zkoušku nové technické direktivy FIA zaměřené na pružná přední křídla. Helmut Marko doufá, že změna naruší výkonnostní vzestup McLarenu a vyrovná podmínky v boji na špici.
Velká cena Španělska nabídne v pátečních trénincích starty nováčků Ryo Hirakawy v Haasu a Victora Martinse u Williamsu. Oba jezdci využijí tuto příležitost k získání cenných zkušeností a splnění FIA kvóty nováčků.
Rubens Barrichello varuje, že jezdit za Ferrari je mentálně nejtěžší výzva v celém šampionátu. Lewis Hamilton teď podle něj čelí tlaku, který zvládnou jen psychicky nejsilnější jezdci.
Šéf motorového programu Audi F1 Mattia Binotto věří ve výkon svého motoru, ale varuje, že pravidla pro rok 2026 mohou přinést dominanci jiného týmu. „Nová pravidla mohou zásadně přerozdělit síly na startovním roštu,“ dodal.
Toto Wolff očekává, že Ferrari nejvíce vytěží ze změn pravidel ohledně flexibilních křídel, které vstoupí v platnost při Velké ceně Španělska. Podle něj mají Italové díky své rychlé reakci a inovacím šanci výrazně posílit svou konkurenceschopnost.
Alex Wurz, předseda GPDA a bývalý jezdec F1, navrhl tři úpravy trati v Monaku, které by mohly zvýšit šance na předjíždění bez ztráty jejího charakteru.
Jos Verstappen uvítal nové technické směrnice ohledně předního křídla, které vstupují v platnost o víkendu při Velké ceně Španělska v Barceloně.