Murray Walker strávil v televizním studiu komentováním závodů více než 53 let a na tuto práci nezanevřel ani po svém oficiálním odchodu. Je pravým motocyklovým a automobilovým nadšencem. Svět F1 považuje za svůj domov a v Británii ho lidé dodnes milují a obdivují.
Narodil se do motoristické rodiny v Birminghamu. Jeho otec byl závodník na motocyklech. Po skončení druhé světové války, ve které se Murray připojil k tankovému oddílu, šel v otcových stopách a začal také závodit na motorce. "Nebyl jsem však dost dobrý, abych uspokojil sám sebe," vzpomíná pro BBC Walker. A tak o světě rychlých kol začal mluvit.
První závod F1, který spolukomentoval byla Velká cena Británie v roce 1949. A Murray se poté později připojil ke svému otci, který tou dobou také komentoval. Začínal však u svých oblíbených motorek, například Isle of Man TT či rallycross.
V říjnu oslaví 89. narozeniny. Dodnes však příležitostně vypomáhá s komentářem týmu BBC. Jak sám Walker uvedl, hodně lidí mu říká, že by měl relaxovat a odpočinout si, on však prý mimo jiné nenávidí především jednu věc - nicnedělání.
Jeho styl je legendární a dokáže vás se židle zvednout i při relativně nudném závodě. Pomáhal mu k tomu jeho dramatický a dráždivý hlas. "Udělal celý svět formule 1 ještě zajímavějším, než vlastně ve skutečnosti je," usmívá se David Couthard a Jake Humphrey (moderátor F1) se smíchem dodává, že mít jeho práci není záviděníhodné, protože vždy budete srovnávaní s legendou, jakou je právě Walker.
Po celou dobu svého působení v TV Walker vždy komentoval ve stoje. A důsledkem toho byl schopen využít nejen svůj hlas, ale rovnou celé tělo. Slavný je start závodů v jeho podání : Jedno světlo, druhé světlo, třetí světlo, čtvrté světlo, páté světlo a teď jedeme, jedeme, jedeme!!!"
Start Velké ceny Austrálie 2005 (foto: Panasonic Toyota Racing)
Neméně slavná byla éra jeho spolupráce s mistrem světa z roku 1976 Jamesem Huntem, která trvala třináct let. Ačkoliv nebyli zrovna přátelé, Walkerův osobitý popis dění na trati a Huntovi osobní a hluboké vědomosti sklízely u diváků velký úspěch.
V komentátorském stanovišti však mnohdy probíhaly boje o mikrofon. "Ne vždy jsem poslouchal producenty, ale v boxu jsem byl zkrátka posedlý tím, co jsem dělal," popisuje Walker.
V dokumentu o své osobě například Walker přiznal, že Huntovi nikdy nedával k nahlédnutí své poznámky, naopak je různě zakrýval. "Stydím se za to, ale můj přístup byl takový, že jsem při práci na všech těch poznámkách potil krev a nevěděl jsem, proč by z nich měl lenoch a pohodář jako James Hunt profitovat," vzpomíná.
Prožil život v okouzlujícím světě bohatství, krásy a rychlosti. To byla však jen jedna část, Walker měl i rodinný život, další práci v reklamě a spousta času strávil také na cestách. Byl zkrátka vždy velmi zaneprázdněný člověk.
Sbírka takzvaných murraismů (zdroj: Youtube)
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.