Zdálo se, že postupné ubývání týmů se podařilo zastavit, protože po sezóně 2015 se počet týmů opět vrátil na číslovku 11, tedy počet, kterým startovní pole disponovalo v letech 2013 a 2014. Nyní hrozí, že se opět počet pilotů na startu zúží.
Situace Manoru byla na počátku tohoto roku krajně kritická. Nepodařily se některé marketingové operace, nebyl zajištěn příchod nových investorů, takže 6. ledna 2017 putoval tým do nucené správy. Nicméně správce FRP Advisory zajistil prostředky na zaplacení zaměstnanců do konce ledna. Je ovšem otázkou, zda to není jen prodloužení agónie.
V Banbury (hrabství Oxfordshire) nadále zůstává asi stovka zaměstnanců, kteří doufají, že se v "ušetřeném" týdnu podaří nakonec zajistit potenciálního kupce, takže by setrvali na svých postech. O prodloužení lhůty byli zaměstnanci informování v den, který se většinou označuje jako černý, ale tentokrát byl pátek 13. (v tomto případě ledna) světlým bodem, personál se dozvěděl, že ještě není vše ztraceno. FRP Advisory situaci komentovala v tom smyslu, že stále ještě probíhá jednání s možnými investory, ale kvůli zajištění finanční způsobilosti stále platí stav due diligence.
Manor se dočkal od řídícího orgánu F1 povoleno využít podvozek vozu pro sezónu 2016 s nutnými úpravami pro první závody sezóny, než se povede najít kupce. Rovněž FIA oznámila, že Manor nemusí znovu absolvovat povinný crash test bez ohledu na modifikace pro rok 2017. Odborníci tvrdí, že u Manoru počítají s oběma možnostmi - kopmletně novým vozem specifikace 2017 i upravenou verzí ze sezóny 2016. Bude však muset FIA prokázat, že i upravený vůz splňuje všechny náležitosti nutné pro letošní sezónu. Soudí se, že by to byla jedna z variant - ušetřit peníze pouhou úpravou nejnutnějších partií loňského vozu.
Je tu ale ještě varianta, že i kdyby se potenciální kupec do konce ledna 2017 nenašel, ještě nemusí jít o zánik Manoru. Část personálu může být propuštěna, ale teoreticky tým neohrozí absence až ve třech prvních závodech. Pak už by ztratil právo účastnit se šampionátu F1. To by mu dávalo další časový prostor, protože čtvrtým závodem sezóny 2017 je Grand Prix Ruska ve dnech 28. - 30. dubna.
Už dvakrát se předpokládalo, že byl pro Manor nalezen kupec, ale pokaždé na poslední chvíli z transakce sešlo. První případ nastal těsně před koncem roku 2016 a je s ním spojován odchod ředitele společnosti Manor Grand Prix Racing Ltd. Johna McQuilliama. Jeho pracovní poměr byl ukončen k 31. prosinci 2016, ale oficiálně byl jeho odchod oznámen až ve středu 11. ledna.
"John dne 30. prosince oznámil svou rezignaci na post statutárního ředitele společnosti Manor Grand Prix Racing Ltd. kvůli očekávané změně vlastníka týmu Manor.John však zůstane s týmem i nadále a je plně odhodlán spolupracovat s kolegy a správci ohledně zajištění budoucnosti Manoru," uvedl mluvčí týmu s tím, že druhý nezdařený pokus o prodej nastal těsně předtím, než byla na tým uvalena nucená správa.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.