Zdálo se, že postupné ubývání týmů se podařilo zastavit, protože po sezóně 2015 se počet týmů opět vrátil na číslovku 11, tedy počet, kterým startovní pole disponovalo v letech 2013 a 2014. Nyní hrozí, že se opět počet pilotů na startu zúží.
Situace Manoru byla na počátku tohoto roku krajně kritická. Nepodařily se některé marketingové operace, nebyl zajištěn příchod nových investorů, takže 6. ledna 2017 putoval tým do nucené správy. Nicméně správce FRP Advisory zajistil prostředky na zaplacení zaměstnanců do konce ledna. Je ovšem otázkou, zda to není jen prodloužení agónie.
V Banbury (hrabství Oxfordshire) nadále zůstává asi stovka zaměstnanců, kteří doufají, že se v "ušetřeném" týdnu podaří nakonec zajistit potenciálního kupce, takže by setrvali na svých postech. O prodloužení lhůty byli zaměstnanci informování v den, který se většinou označuje jako černý, ale tentokrát byl pátek 13. (v tomto případě ledna) světlým bodem, personál se dozvěděl, že ještě není vše ztraceno. FRP Advisory situaci komentovala v tom smyslu, že stále ještě probíhá jednání s možnými investory, ale kvůli zajištění finanční způsobilosti stále platí stav due diligence.
Manor se dočkal od řídícího orgánu F1 povoleno využít podvozek vozu pro sezónu 2016 s nutnými úpravami pro první závody sezóny, než se povede najít kupce. Rovněž FIA oznámila, že Manor nemusí znovu absolvovat povinný crash test bez ohledu na modifikace pro rok 2017. Odborníci tvrdí, že u Manoru počítají s oběma možnostmi - kopmletně novým vozem specifikace 2017 i upravenou verzí ze sezóny 2016. Bude však muset FIA prokázat, že i upravený vůz splňuje všechny náležitosti nutné pro letošní sezónu. Soudí se, že by to byla jedna z variant - ušetřit peníze pouhou úpravou nejnutnějších partií loňského vozu.
Je tu ale ještě varianta, že i kdyby se potenciální kupec do konce ledna 2017 nenašel, ještě nemusí jít o zánik Manoru. Část personálu může být propuštěna, ale teoreticky tým neohrozí absence až ve třech prvních závodech. Pak už by ztratil právo účastnit se šampionátu F1. To by mu dávalo další časový prostor, protože čtvrtým závodem sezóny 2017 je Grand Prix Ruska ve dnech 28. - 30. dubna.
Už dvakrát se předpokládalo, že byl pro Manor nalezen kupec, ale pokaždé na poslední chvíli z transakce sešlo. První případ nastal těsně před koncem roku 2016 a je s ním spojován odchod ředitele společnosti Manor Grand Prix Racing Ltd. Johna McQuilliama. Jeho pracovní poměr byl ukončen k 31. prosinci 2016, ale oficiálně byl jeho odchod oznámen až ve středu 11. ledna.
"John dne 30. prosince oznámil svou rezignaci na post statutárního ředitele společnosti Manor Grand Prix Racing Ltd. kvůli očekávané změně vlastníka týmu Manor.John však zůstane s týmem i nadále a je plně odhodlán spolupracovat s kolegy a správci ohledně zajištění budoucnosti Manoru," uvedl mluvčí týmu s tím, že druhý nezdařený pokus o prodej nastal těsně předtím, než byla na tým uvalena nucená správa.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.