PR ČLÁNEK - Na zimních pneumatikách se nevyplatí šetřit hned z několika důvodů. Nejenže nízká cena automaticky neznamená nízké celkové provozní náklady, u low-costových pneumatik se často také setkáte s horšími jízdními vlastnostmi. A zatímco na suchých, vyhřátých silnicích lze možná horší jízdní vlastnosti tolerovat, v zimních podmínkách byste měli být nekompromisní.
Namrzlé, sněhem či břečkou pokryté silnice představují pro řidiče větší nebezpečí a i nepatrné rozdíly v jízdních vlastnostech pneumatiky mohou mít zásadní vliv na to, jestli s autem zapadnete, včas dobrzdíte, bezpečně projedete zatáčkou.
Hlavní výhody prémiových pneumatik v porovnání s těmi low-costovými jsou:
delší životnost (nájezd) lepší jízdní vlastnosti díky lépe zpracovanému vzorku a kvalitnějším materiálům kratší brzdná dráha příznivý vliv na spotřebu menší hluk přenášený do kabinyRozdíl v ceně přitom může činit „pouhé“ stokoruny na pneumatice.
V zimních i letních podmínkách platí, že pneumatiky jsou jedinou částí, kterou se automobil dotýká vozovky a právě pneumatika tak nese obří podíl na bezpečné jízdě. I drahé a moderními technologiemi (asistenčními funkcemi) vybavený vůz může mít velké problémy s bezpečnou jízdou v případě, že má obuty nekvalitní pneumatiky. A naopak, i starší vůz bez bohaté výbavy asistenčních funkcí se může úspěšně poprat s nepříznivými podmínkami v podobě souvislé pokrývky vody, břečky či sněhu.
Jak vybrat zimní pneumatiky?V široké nabídce zimních pneumatik, ať už jde o jednotlivé výrobce či modelové řady, je těžké se zorientovat. Pomoc při výběru relevantních informací lze čerpat z:
výsledky testů zahraničních auto-moto klubů) (ADAC, ACE LENKRAD apod.) výsledky testů odborných magazínů (Auto Bild, Auto Zeitung, SportCars apod. zkušenosti ostatních řidičů s podobnými jízdními návyky (nájezd, trasy, typ vozu)Oscar Piastri ovládl druhý páteční trénink na Velkou cenu Španělska a potvrdil silnou formu McLarenu. Na nejměkčí sadě pneumatik zajel nejrychlejší čas dne 1:12,760 a udržel za sebou George Russella i Maxe Verstappena.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Španělska skvělým výkonem na trati, která dříve pro Red Bull bývala náročná. „Bylo důležité začít silně,“ řekl Verstappen, „auto dobře reagovalo a podařilo se nám zajet rychlé časy,“ což dává týmu dobrou šanci na úspěch.
Lando Norris odstartoval víkend ve Španělsku nejrychlejším časem v úvodním tréninku a potvrdil tak skvělou formu McLarenu z posledních závodů. Už od prvních kol bylo jasné, že britský tým našel silné tempo i na technicky náročné trati v Barceloně.
Vzhledem k plánovanému příchodu madridského okruhu do kalendáře F1 v roce 2026 hrozí, že se Grand Prix v Barceloně pojede naposledy už příští rok. Fernando Alonso však vyzývá k zachování tradičního okruhu, který podle něj má nezaměnitelný charakter a hluboký význam pro fanoušky i jezdce.
Lando Norris varuje, že by bylo předčasné odepisovat Maxe Verstappena v boji o titul, protože i on a další soupeři mají stále reálnou šanci na vítězství.
Po slabším víkendu v Monaku se začaly objevovat pochybnosti o spolupráci Hamiltona s inženýrem Adamim, které pilot rychle odmítl. Zdůraznil, že adaptace na nový tým vyžaduje čas, ale vzájemná důvěra a odhodlání společně postupovat jsou pevné.
David Croft rozvířil debatu o budoucnosti jezdecké sestavy Red Bullu po roce 2025, kdy končí smlouva Sergia Péreze. Zmiňuje možné nástupce včetně Liama Lawsona, ale upozorňuje, že tým musí pečlivě zvažovat každý krok, aby nenarušil Verstappenovu dominanci.
Lando Norris a Oscar Piastri dorazili do Španělska s tříbodovým rozdílem a potvrzují, že McLaren patří mezi nejvyrovnanější týmy sezony. Přestože se spekuluje o možných týmových příkazech, Piastri trvá na tom, že je zatím čas nechat oba jezdce závodit na rovinu.
Na Velké ceně Rakouska by měla být aktivována klauzule ve smlouvě Maxe Verstappena, která zajistí jeho setrvání u Red Bullu i pro rok 2026. Tým tak získá klíčovou jistotu před příchodem nové motorové éry, ve které bude nasazovat vlastní pohonné jednotky vyvíjené s Fordem.
Guenther Steiner letos nevěří, že Max Verstappen dokáže reálně ohrozit Oscara Piastriho a Landa Norrise z McLarenu v boji o titul mistra světa ve Formuli 1. Podle šéfa týmu Haas má McLaren v současné době lepší formu a silnější týmovou podporu než Verstappen.
Andy Cowell reagoval na slova Adriana Neweyho o „slabém“ technickém zázemí Aston Martinu s tím, že každá stáj má prostor pro zlepšení a výzvy jsou součástí vývoje.
Nová pravidla omezující flexibilitu předních křídel od španělské Grand Prix mohou výrazně ovlivnit výkonnost týmů ve Formuli 1, protože ohýbání křídel pomáhá zlepšit aerodynamickou rovnováhu a stabilitu vozu.