Příčinu propadu Haas zná, jak z toho ven ale ne

Oba piloti Haasu si stěžovali na nízkou teplotu v pneumatikách
Oba piloti Haasu si stěžovali na nízkou teplotu v pneumatikách, foto: Haas F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 14. června 2016 14:15
Sdílej:

Přes všechny prognózy a vyhlídky nakonec Haas letos počtvrté ze sedmi závodů nebodoval. Tým si stěžoval na pneumatiky, se kterými se piloti nedokázali srovnat. Podle vyjádření pilotů ale tento problém může nějakou dobu přetrvávat.

Sám Romain Grosjean připouští, že Haas F1 Team v této oblasti přesně neví, jak se popasovat s chováním pneumatik v chladnějších podmínkách. Francouzský pilot, který skončil v GP Kanady na 14. místě za svým týmovým kolegou přiznal, že problémy s teplotou pneumatik provázely oba vozy po celý závod.

"Když byl oznámen režim virtuálního safety caru, teplota pneumatik poklesla a nastaly problémy. Na horké trati a drsném povrchu, jaký je v Bahrajnu, jsme byli dobří a pneumatiky fungovaly výborně, ale na hladké dráze se s nimi potýkáme. Zatím nevíme, co s tím, ale musíme se k tomu postavit pozitivně. Podařily se nám nějaké dílčí změny, takže to bylo o něco lepší. Musíme se ještě vypořádat s pneumatikami a jakmile se nám to podaří, naše auto bude skvělé. Postupujeme kupředu, na výsledcích to zatím vidět není, ale jdeme správným směrem," vysvětluje Grosjean.

Esteban Gutiérrez, který byl navíc handicapován zdravotními problémy (více se dozvíte zde), k dané problematice dodal: "Maximálně jsem se snažil pneumatiky zahřát, ale na konci každého stintu bylo velice obtížné je udržet v potřebné teplotě. Jakmile ji začnete ztrácet, auto klouže a vy jedete jako po ledu."

Grosjean připustil, že než se tento problém podaří vyřešit, může uplynout určitá doba, ale nevidí v tom nic podivného. Jako vzor jmenuje například tým Mercedes. "Podívejte se, jak dlouho s podobným problémem bojovali. V kvalifikaci jim to docela šlo, ale v letech 2011 - 2013 to v závodech nebylo buhvíjaké. My jsme v jiné situaci a doufáme, že v létě se nám tento problém podaří vyřešit a pak si s pneumatikami porozumíme daleko lépe," uzavírá výhled do budoucna Grosjean.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.