Přes všechny prognózy a vyhlídky nakonec Haas letos počtvrté ze sedmi závodů nebodoval. Tým si stěžoval na pneumatiky, se kterými se piloti nedokázali srovnat. Podle vyjádření pilotů ale tento problém může nějakou dobu přetrvávat.
Sám Romain Grosjean připouští, že Haas F1 Team v této oblasti přesně neví, jak se popasovat s chováním pneumatik v chladnějších podmínkách. Francouzský pilot, který skončil v GP Kanady na 14. místě za svým týmovým kolegou přiznal, že problémy s teplotou pneumatik provázely oba vozy po celý závod.
"Když byl oznámen režim virtuálního safety caru, teplota pneumatik poklesla a nastaly problémy. Na horké trati a drsném povrchu, jaký je v Bahrajnu, jsme byli dobří a pneumatiky fungovaly výborně, ale na hladké dráze se s nimi potýkáme. Zatím nevíme, co s tím, ale musíme se k tomu postavit pozitivně. Podařily se nám nějaké dílčí změny, takže to bylo o něco lepší. Musíme se ještě vypořádat s pneumatikami a jakmile se nám to podaří, naše auto bude skvělé. Postupujeme kupředu, na výsledcích to zatím vidět není, ale jdeme správným směrem," vysvětluje Grosjean.
Esteban Gutiérrez, který byl navíc handicapován zdravotními problémy (více se dozvíte zde), k dané problematice dodal: "Maximálně jsem se snažil pneumatiky zahřát, ale na konci každého stintu bylo velice obtížné je udržet v potřebné teplotě. Jakmile ji začnete ztrácet, auto klouže a vy jedete jako po ledu."
Grosjean připustil, že než se tento problém podaří vyřešit, může uplynout určitá doba, ale nevidí v tom nic podivného. Jako vzor jmenuje například tým Mercedes. "Podívejte se, jak dlouho s podobným problémem bojovali. V kvalifikaci jim to docela šlo, ale v letech 2011 - 2013 to v závodech nebylo buhvíjaké. My jsme v jiné situaci a doufáme, že v létě se nám tento problém podaří vyřešit a pak si s pneumatikami porozumíme daleko lépe," uzavírá výhled do budoucna Grosjean.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.