Kolem prvních chvil kanadského závodu se debatovalo a řešilo se, kde se stala chyba - zda obhájce titulu "zaspal" nebo naopak Vettel "ulil" start. Nakonec jako příčina potíží byla diagnostikovány problémy se spojkou.
Hamilton se z pole-position odlepil jakoby váhavě a po několika metrech se kolem něj po levé straně prohnal Sebastian Vettel. Lewis následně málem přišel o další místo v souboji s týmovým kolegou Rosbergem, jehož start byl o něco lepší, ale také měl k ideálu daleko.
"Spojka byla horká a měla nízký točivý moment. Uvolnil jsem ji, ale točivý moment se nedostavil, ve srovnání s Nicovým byl hodně nízký. Nico ho měl, byl však také o něco nižší, než se očekávalo, stále však byl lepší než můj.
Moje spojka tedy prokluzovala. Provedl jsem proceduru přesně podle požadavku, takže jsem se žádné chyby nedopustil. Budou zkoumat, proč se tak stalo. Není to totiž poprvé. Moc nerozumí tomu, proč se to stalo, budou na tom tedy pracovat," vysvětluje Hamilton.
Sám pilot prohlásil, že se mu hodně ulevilo po zjištění, že nejde o jeho chybu. "Jsem rád, že za to nemohu, ani si nemyslím, že bychom se nějaké chyby dopustili, ale chování spojky nás prostě dostalo. Starty byly po celý víkend fantastické.
Jen ta spojka není pořád stejná, pokaždé, co vyjedeme, se chová jinak. Obecně jsou naše starty výborné. Zaváděcí kolo bylo úžasné. Pustil jsem spojku a bylo to perfektní, perfektní krouticí moment, žádné protočení kol. Dojel jsem na rošt, udělal jsem přesně to, o co mě žádali, a tak zatracená věc zkrátka proklouzla," stýská si Hamilton.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.