Kolem prvních chvil kanadského závodu se debatovalo a řešilo se, kde se stala chyba - zda obhájce titulu "zaspal" nebo naopak Vettel "ulil" start. Nakonec jako příčina potíží byla diagnostikovány problémy se spojkou.
Hamilton se z pole-position odlepil jakoby váhavě a po několika metrech se kolem něj po levé straně prohnal Sebastian Vettel. Lewis následně málem přišel o další místo v souboji s týmovým kolegou Rosbergem, jehož start byl o něco lepší, ale také měl k ideálu daleko.
"Spojka byla horká a měla nízký točivý moment. Uvolnil jsem ji, ale točivý moment se nedostavil, ve srovnání s Nicovým byl hodně nízký. Nico ho měl, byl však také o něco nižší, než se očekávalo, stále však byl lepší než můj.
Moje spojka tedy prokluzovala. Provedl jsem proceduru přesně podle požadavku, takže jsem se žádné chyby nedopustil. Budou zkoumat, proč se tak stalo. Není to totiž poprvé. Moc nerozumí tomu, proč se to stalo, budou na tom tedy pracovat," vysvětluje Hamilton.
Sám pilot prohlásil, že se mu hodně ulevilo po zjištění, že nejde o jeho chybu. "Jsem rád, že za to nemohu, ani si nemyslím, že bychom se nějaké chyby dopustili, ale chování spojky nás prostě dostalo. Starty byly po celý víkend fantastické.
Jen ta spojka není pořád stejná, pokaždé, co vyjedeme, se chová jinak. Obecně jsou naše starty výborné. Zaváděcí kolo bylo úžasné. Pustil jsem spojku a bylo to perfektní, perfektní krouticí moment, žádné protočení kol. Dojel jsem na rošt, udělal jsem přesně to, o co mě žádali, a tak zatracená věc zkrátka proklouzla," stýská si Hamilton.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.