Kolize Hamiltona s Rosbergem ve Španělsku neměla jen mediální dopad a obrovské kvantum dohadů, rozborů a názorů. Pro členy týmu to znamenalo i určitou "šichtu" navíc, oba vozy musely být důkladně prověřeny.
Mercedes má navíc na přípravu vozů pro Grand Prix Monaca o den méně, protože jak už je tradicí, tréninkové jízdy začínají už ve čtvrtek, v pátek F1 v Monte Carlu nejezdí.
"Naštěstí podobné druhy incidentů jsou pro náš tým výjimkou, ale když už k němu došlo, umíme se s ním poměrně dobře vypořádat. Když byly oba vozy zpátky v garáži, proběhla analýza jejich stavu, následovala spousta telefonátůa byl vystaven jakýsi »karanténní« seznam. Naší prioritou je jistota, že vůz bude v bezpečí. A tento seznam zahrnuje veškeré části, u kterých mohlo dojít k nějakému poškození. Tentokrát obsahoval 1000 - 1200 dílů, ať poškozených, nutných prověřit nebo nutných udělat na nich nějakou úpravu," vysvětluje postup provozní ředitel Mercedesu Rob Thomas.
"Až se provede velké množství montážních prací, například spoilerů, poputuje vše do zkušebny a budou provedeny kompletní testy, abychom zjistili, zda ještě určité pasáže mají strukturální integritu. Spousta dalších dílů rovněž bude zkontrolována nedestruktivním a dimenzionálním způsobem , aby se zjistilo, zda třeba nemají trhliny či jiné poškození," pokračuje Thomas, který podotýká, že existuje určité množství dílů, které budou moci být znovu použity, ale jinak došlo k poměrně velkým škodám.
Základní prověrka dílů proběhla do 24 hodin, aby mohli být kontaktováni dodavatelé ohledně dodávek určitých komponentů nebo mohla být zahájena jejich výroba přímo v továrně automobilky. "Plánování a organizace je pro nás velkou výzvou, ale myslím, že náš tým v této oblasti vyniká. Týmová práce mezi jednotlivými odděleními je bezproblémová a veškerá komunikace probíhá v reálném čase," dodává Thomas.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.