Kolize Hamiltona s Rosbergem ve Španělsku neměla jen mediální dopad a obrovské kvantum dohadů, rozborů a názorů. Pro členy týmu to znamenalo i určitou "šichtu" navíc, oba vozy musely být důkladně prověřeny.
Mercedes má navíc na přípravu vozů pro Grand Prix Monaca o den méně, protože jak už je tradicí, tréninkové jízdy začínají už ve čtvrtek, v pátek F1 v Monte Carlu nejezdí.
"Naštěstí podobné druhy incidentů jsou pro náš tým výjimkou, ale když už k němu došlo, umíme se s ním poměrně dobře vypořádat. Když byly oba vozy zpátky v garáži, proběhla analýza jejich stavu, následovala spousta telefonátůa byl vystaven jakýsi »karanténní« seznam. Naší prioritou je jistota, že vůz bude v bezpečí. A tento seznam zahrnuje veškeré části, u kterých mohlo dojít k nějakému poškození. Tentokrát obsahoval 1000 - 1200 dílů, ať poškozených, nutných prověřit nebo nutných udělat na nich nějakou úpravu," vysvětluje postup provozní ředitel Mercedesu Rob Thomas.
"Až se provede velké množství montážních prací, například spoilerů, poputuje vše do zkušebny a budou provedeny kompletní testy, abychom zjistili, zda ještě určité pasáže mají strukturální integritu. Spousta dalších dílů rovněž bude zkontrolována nedestruktivním a dimenzionálním způsobem , aby se zjistilo, zda třeba nemají trhliny či jiné poškození," pokračuje Thomas, který podotýká, že existuje určité množství dílů, které budou moci být znovu použity, ale jinak došlo k poměrně velkým škodám.
Základní prověrka dílů proběhla do 24 hodin, aby mohli být kontaktováni dodavatelé ohledně dodávek určitých komponentů nebo mohla být zahájena jejich výroba přímo v továrně automobilky. "Plánování a organizace je pro nás velkou výzvou, ale myslím, že náš tým v této oblasti vyniká. Týmová práce mezi jednotlivými odděleními je bezproblémová a veškerá komunikace probíhá v reálném čase," dodává Thomas.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.