Jedním z hlavních důvodů, proč byl kritizován formát vyřazovací kvalifikace, byla absence pilotů na trati v závěrečném dění Q3. .Důvodem prý byl nedostatek pneumatik vhodných pro zajetí dobrého času.
Šéf Pirelli Paul Hembery prohlásil, že se každý víkend koná obrovské plýtvání pneumatikami. Ještě před čtvrtečním rozhodnutím, které vrátilo podobu kvalifikace k té z roku 2015, se předpokládalo, že navrhovaný "sčítací systém" by mohl mít podobné problémy - směrem k Pirelli tak směřoval požadavek na vyšší počty sad pro jednotlivé týmy.
Hembery však prohlásil, že na výrobu nových pneumatik pro Grand Prix Číny je pozdě a vyslovil názor, že situaci by vyřešila změna pravidel při rozdělování pneumatik pro jednotlivé týmy.
"Jak už jsem uvedl, týmy žádají o extra sady pneumatik, takže jich na závody přivážíme hromady. Něco tu nefunguje. Kdybychom po každém závodu odváželi pneumatiky skutečně použité, to by bylo jiné, Jenže právě teď jsme svědky toho, že zůstává mnoho nevyužitých pneumatik, proto si myslím, že týmy je využívají špatně," popisuje Hembery situaci.
Poslední část kvalifikace
Jak Hembery uvádí, všechny týmy dostávají k dispozici superměkké pneumatiky pro kvalifikaci, bez ohledu na to, že do závěrečné části postoupí jen osm nejrychlejších pilotů.
"Je nutné se podívat na situaci po skončení závodu, kolik sad bylo nevyužitých. Proč se tak stalo? Pro jakou část závodního víkendu jsou určeny? Máme velký počet pneumatik, které se nepoužijí. Pro každý vůz je určena sada pro Q3, ale v Bahrajnu tento extra set využilo jen osm pilotů, takže zbývajících 14 nevyužitých sad se prostě zničí. Vidím to jako evidentní plýtvání energií a penězi," vysvětluje Hembery.
"Zkusme se na to podívat trochu inteligentně, co se děje v průběhu závodního víkendu, proveďme jemné změny v rozdělování a odebírání pneumatik, abychom byli schopni je lépe využít. Protože pokud budeme jenom přidávat, jsme schopni to udělat, ale bude to stát peníze navíc," dodává Hembery.
Starý formát kvalifikace není ideální
Paul Hembery, s ohledem na svou účast v Komisi F1 měl podporovat jakýkoli nový formát kvalifikace. On sám se domnívá, že návrat k formátu kvalifikace 2015 není ideální - podle něj tento systém má v sobě špatné prvky s ohledem na šetření pneumatik.
"Lidé rádi zapomínají a domnívají se , že návrat k předchozímu systému je dobré řešení. Nejrychlejší týmy v něm s ohledem na svou převahu zajely jen jedno kolo v Q1 a Q2, takže pak měly výhodu většího počtu sad do závodu. Tento aspekt tu vždy byl, ale během času se zcela vytratil," uzavírá Hembery.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.