Jedním z hlavních důvodů, proč byl kritizován formát vyřazovací kvalifikace, byla absence pilotů na trati v závěrečném dění Q3. .Důvodem prý byl nedostatek pneumatik vhodných pro zajetí dobrého času.
Šéf Pirelli Paul Hembery prohlásil, že se každý víkend koná obrovské plýtvání pneumatikami. Ještě před čtvrtečním rozhodnutím, které vrátilo podobu kvalifikace k té z roku 2015, se předpokládalo, že navrhovaný "sčítací systém" by mohl mít podobné problémy - směrem k Pirelli tak směřoval požadavek na vyšší počty sad pro jednotlivé týmy.
Hembery však prohlásil, že na výrobu nových pneumatik pro Grand Prix Číny je pozdě a vyslovil názor, že situaci by vyřešila změna pravidel při rozdělování pneumatik pro jednotlivé týmy.
"Jak už jsem uvedl, týmy žádají o extra sady pneumatik, takže jich na závody přivážíme hromady. Něco tu nefunguje. Kdybychom po každém závodu odváželi pneumatiky skutečně použité, to by bylo jiné, Jenže právě teď jsme svědky toho, že zůstává mnoho nevyužitých pneumatik, proto si myslím, že týmy je využívají špatně," popisuje Hembery situaci.
Poslední část kvalifikace
Jak Hembery uvádí, všechny týmy dostávají k dispozici superměkké pneumatiky pro kvalifikaci, bez ohledu na to, že do závěrečné části postoupí jen osm nejrychlejších pilotů.
"Je nutné se podívat na situaci po skončení závodu, kolik sad bylo nevyužitých. Proč se tak stalo? Pro jakou část závodního víkendu jsou určeny? Máme velký počet pneumatik, které se nepoužijí. Pro každý vůz je určena sada pro Q3, ale v Bahrajnu tento extra set využilo jen osm pilotů, takže zbývajících 14 nevyužitých sad se prostě zničí. Vidím to jako evidentní plýtvání energií a penězi," vysvětluje Hembery.
"Zkusme se na to podívat trochu inteligentně, co se děje v průběhu závodního víkendu, proveďme jemné změny v rozdělování a odebírání pneumatik, abychom byli schopni je lépe využít. Protože pokud budeme jenom přidávat, jsme schopni to udělat, ale bude to stát peníze navíc," dodává Hembery.
Starý formát kvalifikace není ideální
Paul Hembery, s ohledem na svou účast v Komisi F1 měl podporovat jakýkoli nový formát kvalifikace. On sám se domnívá, že návrat k formátu kvalifikace 2015 není ideální - podle něj tento systém má v sobě špatné prvky s ohledem na šetření pneumatik.
"Lidé rádi zapomínají a domnívají se , že návrat k předchozímu systému je dobré řešení. Nejrychlejší týmy v něm s ohledem na svou převahu zajely jen jedno kolo v Q1 a Q2, takže pak měly výhodu většího počtu sad do závodu. Tento aspekt tu vždy byl, ale během času se zcela vytratil," uzavírá Hembery.
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává klidný ohledně motivace Lewise Hamiltona, přestože po nevydařeném víkendu v Maďarsku označil sám sebe za „naprosto k ničemu“. Podle Vasseura Hamilton ví, co dělá, a těžké chvíle ho vždy posunuly dál.