Jedním z hlavních důvodů, proč byl kritizován formát vyřazovací kvalifikace, byla absence pilotů na trati v závěrečném dění Q3. .Důvodem prý byl nedostatek pneumatik vhodných pro zajetí dobrého času.
Šéf Pirelli Paul Hembery prohlásil, že se každý víkend koná obrovské plýtvání pneumatikami. Ještě před čtvrtečním rozhodnutím, které vrátilo podobu kvalifikace k té z roku 2015, se předpokládalo, že navrhovaný "sčítací systém" by mohl mít podobné problémy - směrem k Pirelli tak směřoval požadavek na vyšší počty sad pro jednotlivé týmy.
Hembery však prohlásil, že na výrobu nových pneumatik pro Grand Prix Číny je pozdě a vyslovil názor, že situaci by vyřešila změna pravidel při rozdělování pneumatik pro jednotlivé týmy.
"Jak už jsem uvedl, týmy žádají o extra sady pneumatik, takže jich na závody přivážíme hromady. Něco tu nefunguje. Kdybychom po každém závodu odváželi pneumatiky skutečně použité, to by bylo jiné, Jenže právě teď jsme svědky toho, že zůstává mnoho nevyužitých pneumatik, proto si myslím, že týmy je využívají špatně," popisuje Hembery situaci.
Poslední část kvalifikace
Jak Hembery uvádí, všechny týmy dostávají k dispozici superměkké pneumatiky pro kvalifikaci, bez ohledu na to, že do závěrečné části postoupí jen osm nejrychlejších pilotů.
"Je nutné se podívat na situaci po skončení závodu, kolik sad bylo nevyužitých. Proč se tak stalo? Pro jakou část závodního víkendu jsou určeny? Máme velký počet pneumatik, které se nepoužijí. Pro každý vůz je určena sada pro Q3, ale v Bahrajnu tento extra set využilo jen osm pilotů, takže zbývajících 14 nevyužitých sad se prostě zničí. Vidím to jako evidentní plýtvání energií a penězi," vysvětluje Hembery.
"Zkusme se na to podívat trochu inteligentně, co se děje v průběhu závodního víkendu, proveďme jemné změny v rozdělování a odebírání pneumatik, abychom byli schopni je lépe využít. Protože pokud budeme jenom přidávat, jsme schopni to udělat, ale bude to stát peníze navíc," dodává Hembery.
Starý formát kvalifikace není ideální
Paul Hembery, s ohledem na svou účast v Komisi F1 měl podporovat jakýkoli nový formát kvalifikace. On sám se domnívá, že návrat k formátu kvalifikace 2015 není ideální - podle něj tento systém má v sobě špatné prvky s ohledem na šetření pneumatik.
"Lidé rádi zapomínají a domnívají se , že návrat k předchozímu systému je dobré řešení. Nejrychlejší týmy v něm s ohledem na svou převahu zajely jen jedno kolo v Q1 a Q2, takže pak měly výhodu většího počtu sad do závodu. Tento aspekt tu vždy byl, ale během času se zcela vytratil," uzavírá Hembery.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.