Adrian Newey již loni dělil své zájmy mezi F1 a další projekty. Letos se jedná o výzvu v podobě silničního hypervozu značky Aston Martin. Bude si plnit svůj sen, zároveň se i nadále bude věnovat také Formuli 1.
Red Bull odstartoval sezónu odznámením o navázání partnerství se značkou Aston Martin. Má se jednat o spolupráci při postavení hyperauta, se kterým designérovi automobilky Markovi Reichmannovi pomůže Adrian Newey.
Newey již loni dělil svůj čas mezi F1 a Americas Cup. Zde však již své povinnosti dokončil. Nyní se místo toho bude věnovat navrhnutí auta s prozatímním označením AM-RB 001. Na trhu by mělo být k dostání v roce 2018 a cena se podle odhadů bude pohybovat v řádek desítek milionů korun.
"Adrian rozdělí svůj čas 50/50. A nebude dlouho trvat a začne pracovat na voze Red Bullu pro rok 2017. V dlaších dvou letech bude mít spoustu práce s daným vozem pro Aston Martin a uvidíme, co tato spolupráce přinese. Nechceme se zastavit u jednoho auta," uvedl pro f1i šéf Red Bullu Christian Horner.
Postavení silničního super rychlého sportovního auta bylo pro Neweyho prý vždy snem. Mnozí fanoušci si možná vzpomenou na kocept RBX1 z roku 2010. Nyní má možnost předvést, co opravdu dokáže.
Newey si hlavně pochvaluje to, že zde není svázán žádnými pravidly jako je tomu v případě F1. A také Reichmann uvedl, že našli společnou řeč především ohledně důležitosti aerodynamiky.
"Bez pravidel zde má volnou ruku. Věřím, že to bude skvělá mašina. Asi by to byla i zábava takové auto řídit, ale nejprve bych musel začít chodit do posilovny," vtipkoval v rozhovoru pro espn Christian Horner.
Podle lidí, kteří na projektu pracují, se má jednat o představitele zcela nové generace hyperaut. V rámci akcelerace, maximální rychlosti i výkonu na okruhu má být lepší než jakýkoli jiný silniční vůz, který byl kdy vyroben. Očekává se, že zde bude k dispozici řada technických vymožeností, které zdobí či v minulosti zdobily vozy Formule 1.
Šéf Aston Martinu, Andy Palmer, dokonce v Austrálii oznámil, že na okruhu v Silverstone bude tento vůz rychlejší než formule 1. Podaří se tento cíl splnit? A co to bude znamenat pro F1? Na tyto a spoustu dalších odpovědí si ještě budeme muset počkat. Jedno je však jisté. Fanoušci techniky a automobilů mohou jásat a těšit se.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.