Adrian Newey již loni dělil své zájmy mezi F1 a další projekty. Letos se jedná o výzvu v podobě silničního hypervozu značky Aston Martin. Bude si plnit svůj sen, zároveň se i nadále bude věnovat také Formuli 1.
Red Bull odstartoval sezónu odznámením o navázání partnerství se značkou Aston Martin. Má se jednat o spolupráci při postavení hyperauta, se kterým designérovi automobilky Markovi Reichmannovi pomůže Adrian Newey.
Newey již loni dělil svůj čas mezi F1 a Americas Cup. Zde však již své povinnosti dokončil. Nyní se místo toho bude věnovat navrhnutí auta s prozatímním označením AM-RB 001. Na trhu by mělo být k dostání v roce 2018 a cena se podle odhadů bude pohybovat v řádek desítek milionů korun.
"Adrian rozdělí svůj čas 50/50. A nebude dlouho trvat a začne pracovat na voze Red Bullu pro rok 2017. V dlaších dvou letech bude mít spoustu práce s daným vozem pro Aston Martin a uvidíme, co tato spolupráce přinese. Nechceme se zastavit u jednoho auta," uvedl pro f1i šéf Red Bullu Christian Horner.
Postavení silničního super rychlého sportovního auta bylo pro Neweyho prý vždy snem. Mnozí fanoušci si možná vzpomenou na kocept RBX1 z roku 2010. Nyní má možnost předvést, co opravdu dokáže.
Newey si hlavně pochvaluje to, že zde není svázán žádnými pravidly jako je tomu v případě F1. A také Reichmann uvedl, že našli společnou řeč především ohledně důležitosti aerodynamiky.
"Bez pravidel zde má volnou ruku. Věřím, že to bude skvělá mašina. Asi by to byla i zábava takové auto řídit, ale nejprve bych musel začít chodit do posilovny," vtipkoval v rozhovoru pro espn Christian Horner.
Podle lidí, kteří na projektu pracují, se má jednat o představitele zcela nové generace hyperaut. V rámci akcelerace, maximální rychlosti i výkonu na okruhu má být lepší než jakýkoli jiný silniční vůz, který byl kdy vyroben. Očekává se, že zde bude k dispozici řada technických vymožeností, které zdobí či v minulosti zdobily vozy Formule 1.
Šéf Aston Martinu, Andy Palmer, dokonce v Austrálii oznámil, že na okruhu v Silverstone bude tento vůz rychlejší než formule 1. Podaří se tento cíl splnit? A co to bude znamenat pro F1? Na tyto a spoustu dalších odpovědí si ještě budeme muset počkat. Jedno je však jisté. Fanoušci techniky a automobilů mohou jásat a těšit se.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.