Adrian Newey již loni dělil své zájmy mezi F1 a další projekty. Letos se jedná o výzvu v podobě silničního hypervozu značky Aston Martin. Bude si plnit svůj sen, zároveň se i nadále bude věnovat také Formuli 1.
Red Bull odstartoval sezónu odznámením o navázání partnerství se značkou Aston Martin. Má se jednat o spolupráci při postavení hyperauta, se kterým designérovi automobilky Markovi Reichmannovi pomůže Adrian Newey.
Newey již loni dělil svůj čas mezi F1 a Americas Cup. Zde však již své povinnosti dokončil. Nyní se místo toho bude věnovat navrhnutí auta s prozatímním označením AM-RB 001. Na trhu by mělo být k dostání v roce 2018 a cena se podle odhadů bude pohybovat v řádek desítek milionů korun.
"Adrian rozdělí svůj čas 50/50. A nebude dlouho trvat a začne pracovat na voze Red Bullu pro rok 2017. V dlaších dvou letech bude mít spoustu práce s daným vozem pro Aston Martin a uvidíme, co tato spolupráce přinese. Nechceme se zastavit u jednoho auta," uvedl pro f1i šéf Red Bullu Christian Horner.
Postavení silničního super rychlého sportovního auta bylo pro Neweyho prý vždy snem. Mnozí fanoušci si možná vzpomenou na kocept RBX1 z roku 2010. Nyní má možnost předvést, co opravdu dokáže.
Newey si hlavně pochvaluje to, že zde není svázán žádnými pravidly jako je tomu v případě F1. A také Reichmann uvedl, že našli společnou řeč především ohledně důležitosti aerodynamiky.
"Bez pravidel zde má volnou ruku. Věřím, že to bude skvělá mašina. Asi by to byla i zábava takové auto řídit, ale nejprve bych musel začít chodit do posilovny," vtipkoval v rozhovoru pro espn Christian Horner.
Podle lidí, kteří na projektu pracují, se má jednat o představitele zcela nové generace hyperaut. V rámci akcelerace, maximální rychlosti i výkonu na okruhu má být lepší než jakýkoli jiný silniční vůz, který byl kdy vyroben. Očekává se, že zde bude k dispozici řada technických vymožeností, které zdobí či v minulosti zdobily vozy Formule 1.
Šéf Aston Martinu, Andy Palmer, dokonce v Austrálii oznámil, že na okruhu v Silverstone bude tento vůz rychlejší než formule 1. Podaří se tento cíl splnit? A co to bude znamenat pro F1? Na tyto a spoustu dalších odpovědí si ještě budeme muset počkat. Jedno je však jisté. Fanoušci techniky a automobilů mohou jásat a těšit se.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.