Adrian Newey již loni dělil své zájmy mezi F1 a další projekty. Letos se jedná o výzvu v podobě silničního hypervozu značky Aston Martin. Bude si plnit svůj sen, zároveň se i nadále bude věnovat také Formuli 1.
Red Bull odstartoval sezónu odznámením o navázání partnerství se značkou Aston Martin. Má se jednat o spolupráci při postavení hyperauta, se kterým designérovi automobilky Markovi Reichmannovi pomůže Adrian Newey.
Newey již loni dělil svůj čas mezi F1 a Americas Cup. Zde však již své povinnosti dokončil. Nyní se místo toho bude věnovat navrhnutí auta s prozatímním označením AM-RB 001. Na trhu by mělo být k dostání v roce 2018 a cena se podle odhadů bude pohybovat v řádek desítek milionů korun.
"Adrian rozdělí svůj čas 50/50. A nebude dlouho trvat a začne pracovat na voze Red Bullu pro rok 2017. V dlaších dvou letech bude mít spoustu práce s daným vozem pro Aston Martin a uvidíme, co tato spolupráce přinese. Nechceme se zastavit u jednoho auta," uvedl pro f1i šéf Red Bullu Christian Horner.
Postavení silničního super rychlého sportovního auta bylo pro Neweyho prý vždy snem. Mnozí fanoušci si možná vzpomenou na kocept RBX1 z roku 2010. Nyní má možnost předvést, co opravdu dokáže.
Newey si hlavně pochvaluje to, že zde není svázán žádnými pravidly jako je tomu v případě F1. A také Reichmann uvedl, že našli společnou řeč především ohledně důležitosti aerodynamiky.
"Bez pravidel zde má volnou ruku. Věřím, že to bude skvělá mašina. Asi by to byla i zábava takové auto řídit, ale nejprve bych musel začít chodit do posilovny," vtipkoval v rozhovoru pro espn Christian Horner.
Podle lidí, kteří na projektu pracují, se má jednat o představitele zcela nové generace hyperaut. V rámci akcelerace, maximální rychlosti i výkonu na okruhu má být lepší než jakýkoli jiný silniční vůz, který byl kdy vyroben. Očekává se, že zde bude k dispozici řada technických vymožeností, které zdobí či v minulosti zdobily vozy Formule 1.
Šéf Aston Martinu, Andy Palmer, dokonce v Austrálii oznámil, že na okruhu v Silverstone bude tento vůz rychlejší než formule 1. Podaří se tento cíl splnit? A co to bude znamenat pro F1? Na tyto a spoustu dalších odpovědí si ještě budeme muset počkat. Jedno je však jisté. Fanoušci techniky a automobilů mohou jásat a těšit se.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.