Zatímco některé testy připomínají dobře střežený trezor, letní test se naopak může stát otevřenou záležitostí pro fanoušky Formule 1. Pokud se podaří vše úspěšně zařídit, mel by se na pořad dostat v polovině července letošního roku.
Vedoucí oddělení marketingu okruhu Silverstone Katie Tyler prozradila záměry pořadatelů serveru motorsport.com: "V současné době vedeme jednání s vedením Formule 1 a jednotlivými týmy ohledně testu následujícího v týdnu bezprostředně po Grand Prix Velké Británie. Naším záměrem je učinit ho přístupným pro veřejnost, ale tato skutečnost rovněž podléhá schválení ze strany managementu F1." Testy by proběhly ve dnech 12. a 13. července 2016.
V důsledku značně napěchovaného kalendáře se týmy snaží co nejdříve dohodnout o místu druhého testu. Je jisté, že se tentokrát nebude konat v Rakousku, protože Grand Prix na Red Bull Ringu bezprostředně předchází britskému závodu (3. července). Žádná jiná evropská trať se jako vhodná nejeví. Pravidla ale umožňují týmům testovat i mimo Evropu, pokud to schválí většina týmů a volbu podpoří FIA.
Logickým kandidátem tak zůstává Silverstone. Sice se v jedné fázi zvažovala možnost přesunu do Bahrajnu, ale z tého myšlenky nakonec sešlo. Jisté je, že letnímu testu bude předcházet jarní setkání v Barceloně ve dnech 17. a 18. května. Stejně jako v minulosti platí, že dva ze čtyř testovacích dnů musí být vyhrazeny nováčkům, jimiž jsou formálně definováni piloti, kteří absolvovali méně než dvě Grand Prix.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.