Formula 1 nie je len pútavým motoristickým divadlom, ale aj tvrdým biznisom. Ak chcete prežiť, musíte byť veľmi inteligentný a nesmierne obratný. Sponzorská pomoc patrí k nepostrádateľným súčastiam tohto športu, spoliehajú na ňu najmä stajne, ktoré za sebou nemajú mamutie automobilky.
Willliams je taktiež privátnym tímom, do značnej miery závislým od sponzorských peňazí. Bez potrebných investícií by nebolo možné vykonávať nevyhnutné operácie v priebehu celého roka.
Dominic Reilly, dôležitý člen obchodného oddelenia tímu Williams priblížil, že Formula 1 nie je len bojom na pretekárskych okruhoch, ale aj tvrdým zápasom na poli reklamy a marketingu.
"Je nám jasné, že sa pohybujeme vo vysoko súťaživom prostredí. My však nesúperíme len s ostatnými tímami Formule 1, ale aj s futbalovými klubmi, rozličnými médiami zaoberajúcimi sa reklamou, internetovými spoločnosťami a mnohými ďalšími subjektami. Pracovať v tejto oblasti je vcelku náročné," uviedol Reilly.
Na pretekárskej dráhe je nevyhnutná spoľahlivosť a rýchlosť a to isté je platí aj v oblasti sponzoringu. "Príprava pôdy" pre možnú úspešnú spoluprácu však môže niekedy trvať aj o čosi dlhšie. Pred podpísaním kontraktu treba viaceré skutočnosti dobre zvážiť.
"Už sa mi stalo, že som bol zainteresovaný v dohodách, ktorých príprava a následný podpis trvali niekoľko týdňov. Určite šlo o extrémne vzácne prípady," pokračuje Reilly.
Pri podpise potenciálneho kontraktu urobí veľa samotné meno. Značka "Williams" je v motoristickom svet veľkým pojmom.
"Máme úžasný pôvod a skvelé dedičstvo. Ľudía chcú s nami komunikovať o motoršporte. Pohybovať sa v tomto svete je niekedy náročné a my neraz pociťujeme nemalý tlak, no všetkých 500 zamestnancov tímu pracuje s vidinou dosiahnutia spoločného cieľa," dodal Dominic Reilly.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.