Clark, Moss, Hunt, Mansell a Hill, co jméno, to legenda. Za celou éru historie F1 bylo mnoho Britů, kteří dosáhli různých úspěchů ve formuli 1, včetně vítězství. Ovšem zvítězit přímo na domácí velké ceně se povedlo jen některým z nich.
Anglie byla považována za srdce motorsportu a tudíž každý Brit v F1 usiloval, aby se zviditelnil právě v této královské třídě závodních vozů. Pokud navíc dosáhnul vítězství v domácí zemi, jeho kredit tím výrazně stoupnul. Za ty roku už britská GP pomohla vytvořit nejednu legendu v F1, které jsou dodnes fanoušky velmi uctívaní.
Jedním z nich je NIGEL MANSELL, který závodil v letech 1980-1995. Je považován za krále domácích hrdinů. Jak říkají sami Angličané: „Náš Nigel se vyšvihnul na korunovaného v Silverstone, zejména jeho předtím nespatřenou zuřivostí s agresivním stylem závodění. Nárokoval naší podporu a my mu ji vždy věnovali, což nám odměnil kolem navíc v plné rychlosti. Vnímáme ho jako postupně stoupající hvězdu, která i přes různé překážky dosáhla vrcholu, tj. titulu mistra světa“.
Začínal svůj debut v Lotusu se startovním číslem 43 v roce 1980. Jeho první větší blýsknutí nastalo až v Monaku 1984, kde dokonce vedl, ale po chybě na mokru dostal smyk a havaroval. O dva roky poději se zdálo, že má téměř jistý titul v kategorii jezdců, když už jezdil za tým Williams, ale smůla mu ho opět nedopřála. Až v roce 1992 dominoval v týmu Williams celému startovnímu poli a získal trofej nejvyšší. Celkem vyhrál britskou GP čtyřikrát!
Dalším věhlasným závodníkem je JAMES HUNT, který závodil v letech 1973-1979. Byl považován za opravdového sportovního playboye se značným šarmem a divokým životním stylem, který uměl brnknout na tu správnou strunu u svých fanoušků. Domácí GP vyhrál ale jen jednou. Kromě známého duelu s Niki Laudou, se kterým bojoval o titul mistra světa po 3 roky, uspěl jen jednou, a to v roce 1976. Nutno říci, že mu však napomohla Laudova nehoda na Nürburgringu, protože pak Rakušan nemohl několik závodů startovat. Přesto šlo o velmi hezký souboj až do konce sezony. Úcta britských fandů byla taková, že v roce 1976 dokonce hrozili výtržností v důsledku strachu, zda bude umožněn opakovaný start v Brands Hatch. Kromě těchto nejlepších let v týmu McLaren dokázal vyhrát i s papírově slabším vozem Hesketh.
Novodobější hrdina je DAMON HILL, který závodil v letech 1992-1998 a navázal tak na tradici svého otce. Sice doma zvítězil také jen jednou, ale britští fandové s ním prožívali každou těžkost, která ho potkávala na cestě za jeho eventuálním úspěchem v roce 1996. Jeho souboje s Michaelem Schumacherem, ale i týmovým kolegou dávaly vyznít nelehkosti vysněné mety. Široká britská veřejnost ho však podporovávala celou sezonu a byl pro ni bezpochyby opravdovým lidským šampionem.
Ze starší doby nemůžeme nezmínit ještě další dvě věhlasné legendy. Jednak sir STIRLING MOSS, který závodil v letech 1954-1961 a JIM CLARK, jenž byl zástupcem další generace a závodil v letech 1960-1968. Prvně jmenovaný je mužem, kterému je přisuzováno největší proslavení F1 v Británii, ačkoliv nikdy nevyhrál titul mistra světa. Důvodem je zejména to, že předtím, než přišel Moss do F1, byly obecně Britové považováni za spíše horší jezdce. Ovšem on toto povědomí prolomil a tím přepsal pravidla. Na domácím okruhu vyhrál dvakrát a i přes 40 let od skončení jeho kariéry, je jeho jméno stále velmi známo.
Druhý zmíněný JIM CLARK je bezpochyby považován za nejskvělejšího britského jezdce. Postrádal možná trochu Mansellovy přebujelosti, ale měl daleko více přirozených schopností než jeho národní kolegové. Někteří říkají, že byl nejvíce nadaný závodník, který kdy usedl za volant F1. Bohužel jeho užívání úspěchu bylo přerušeno fatální nehodou při které tragicky zahynul. Domácí závod vyhrál pětkrát, přičemž celou svou kariéru zasvětil Týmu Lotus a Colinu Chapmanovi. S ním také získal dva tituly mistra světa v roce 1963 a 1965, přičemž v osudném posledním roce směřoval k třetímu. Stojí za zmínku i to, že v roce 1965 navíc vyhrál i slavný závod v Indianapolis. Jak jinak, než s Lotusem...
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.