Clark, Moss, Hunt, Mansell a Hill, co jméno, to legenda. Za celou éru historie F1 bylo mnoho Britů, kteří dosáhli různých úspěchů ve formuli 1, včetně vítězství. Ovšem zvítězit přímo na domácí velké ceně se povedlo jen některým z nich.
Anglie byla považována za srdce motorsportu a tudíž každý Brit v F1 usiloval, aby se zviditelnil právě v této královské třídě závodních vozů. Pokud navíc dosáhnul vítězství v domácí zemi, jeho kredit tím výrazně stoupnul. Za ty roku už britská GP pomohla vytvořit nejednu legendu v F1, které jsou dodnes fanoušky velmi uctívaní.
Jedním z nich je NIGEL MANSELL, který závodil v letech 1980-1995. Je považován za krále domácích hrdinů. Jak říkají sami Angličané: „Náš Nigel se vyšvihnul na korunovaného v Silverstone, zejména jeho předtím nespatřenou zuřivostí s agresivním stylem závodění. Nárokoval naší podporu a my mu ji vždy věnovali, což nám odměnil kolem navíc v plné rychlosti. Vnímáme ho jako postupně stoupající hvězdu, která i přes různé překážky dosáhla vrcholu, tj. titulu mistra světa“.
Začínal svůj debut v Lotusu se startovním číslem 43 v roce 1980. Jeho první větší blýsknutí nastalo až v Monaku 1984, kde dokonce vedl, ale po chybě na mokru dostal smyk a havaroval. O dva roky poději se zdálo, že má téměř jistý titul v kategorii jezdců, když už jezdil za tým Williams, ale smůla mu ho opět nedopřála. Až v roce 1992 dominoval v týmu Williams celému startovnímu poli a získal trofej nejvyšší. Celkem vyhrál britskou GP čtyřikrát!
Dalším věhlasným závodníkem je JAMES HUNT, který závodil v letech 1973-1979. Byl považován za opravdového sportovního playboye se značným šarmem a divokým životním stylem, který uměl brnknout na tu správnou strunu u svých fanoušků. Domácí GP vyhrál ale jen jednou. Kromě známého duelu s Niki Laudou, se kterým bojoval o titul mistra světa po 3 roky, uspěl jen jednou, a to v roce 1976. Nutno říci, že mu však napomohla Laudova nehoda na Nürburgringu, protože pak Rakušan nemohl několik závodů startovat. Přesto šlo o velmi hezký souboj až do konce sezony. Úcta britských fandů byla taková, že v roce 1976 dokonce hrozili výtržností v důsledku strachu, zda bude umožněn opakovaný start v Brands Hatch. Kromě těchto nejlepších let v týmu McLaren dokázal vyhrát i s papírově slabším vozem Hesketh.
Novodobější hrdina je DAMON HILL, který závodil v letech 1992-1998 a navázal tak na tradici svého otce. Sice doma zvítězil také jen jednou, ale britští fandové s ním prožívali každou těžkost, která ho potkávala na cestě za jeho eventuálním úspěchem v roce 1996. Jeho souboje s Michaelem Schumacherem, ale i týmovým kolegou dávaly vyznít nelehkosti vysněné mety. Široká britská veřejnost ho však podporovávala celou sezonu a byl pro ni bezpochyby opravdovým lidským šampionem.
Ze starší doby nemůžeme nezmínit ještě další dvě věhlasné legendy. Jednak sir STIRLING MOSS, který závodil v letech 1954-1961 a JIM CLARK, jenž byl zástupcem další generace a závodil v letech 1960-1968. Prvně jmenovaný je mužem, kterému je přisuzováno největší proslavení F1 v Británii, ačkoliv nikdy nevyhrál titul mistra světa. Důvodem je zejména to, že předtím, než přišel Moss do F1, byly obecně Britové považováni za spíše horší jezdce. Ovšem on toto povědomí prolomil a tím přepsal pravidla. Na domácím okruhu vyhrál dvakrát a i přes 40 let od skončení jeho kariéry, je jeho jméno stále velmi známo.
Druhý zmíněný JIM CLARK je bezpochyby považován za nejskvělejšího britského jezdce. Postrádal možná trochu Mansellovy přebujelosti, ale měl daleko více přirozených schopností než jeho národní kolegové. Někteří říkají, že byl nejvíce nadaný závodník, který kdy usedl za volant F1. Bohužel jeho užívání úspěchu bylo přerušeno fatální nehodou při které tragicky zahynul. Domácí závod vyhrál pětkrát, přičemž celou svou kariéru zasvětil Týmu Lotus a Colinu Chapmanovi. S ním také získal dva tituly mistra světa v roce 1963 a 1965, přičemž v osudném posledním roce směřoval k třetímu. Stojí za zmínku i to, že v roce 1965 navíc vyhrál i slavný závod v Indianapolis. Jak jinak, než s Lotusem...
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.