Red Bull neponechává nic náhodě, aby Mercedesu „sebral“ titul. Dodavatel ExxonMobil připravil nový benzín a olej, aby také přispěl k úspěchu týmu vedeného Christianem Hornerem.
Hlavní poradce Red Bullu Helmut Marko (77) říká: „Je normální, že se každou sezónu vylepšuje benzín a oleje. To dělají i ostatní týmy.“
Znalci vědí, že každý výrobce motorů úzce spolupracuje s petrochemickými specialisty. ExxonMobil je partnerem Hondy, Petronas zase dodává palivo Mercedesu. Pro Ferrari připravuje palivo a maziva Shell ve speciální laboratoři v Hamburku.
Předpisy stanoví, že bezolovnatý benzín Formule 1 musí mít stejné komponenty jako palivo, které používá běžný řidič. Závodní benzín je na 99 procent stejný jako u benzinové pumpy. Směs v posledním procentu dělá rozhodující rozdíl - stejně jako příslušný podíl různých složek, jako jsou alkany, aromatické látky, alkeny, benzen, síra a kyslík.
Bývalý šéf Mercedesu Mario Illien vysvětluje: „Komerčně dostupný motor musí být účinný, musí mít nízkou spotřebu a extrémně dlouhou životnost. Měl by ujet 200 000 kilometrů bez problémů nebo dokonce více. S motorem Formule 1 chcete maximální výkon při nízké spotřebě. Jeho trvanlivost ale není nejdůležitější, více než 4000 kilometrů se neplánuje.“
Důležité: vysoké oktanové číslo, aby se palivo nekontrolovaně nezapálilo kvůli vysokým tlakům a teplotám. Podle předpisů je povoleno až 102 oktanů. Mario Illien k tomu říká: „Trik spočívá v nalezení maximální účinnosti při nepřekračování limitů, aby nedošlo k ohrožení motoru." Například v kvalifikaci jdete podle Illiena tak blízko limitu, že získáte o dalších 20 koňských sil více, než v závodech. „Ale s tímto nastavením nejsou možné více než čtyři kola,“ říká Švýcar.
Vývoj maziv a benzínu pro špičkovou třídu je sám o sobě vědou. Stále stát znamená jít dozadu. Lékárny neustále vylíhnou nové směsi ve speciálních laboratořích, aby zlepšily výkon a trvanlivost. Pravidlo pro maziva je: čím tenčí, tím lepší. Protože jakákoli ztráta tření ovlivňuje konečný výkon. Mobil 1 maže více než 4 000 pohyblivých částí pohonné jednotky Honda a cirkuluje motorem až devětkrát za minutu. Snižuje nejen tření, ale také chladí spalovací motor.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Lewis Hamilton opět ukázal svou štědrou stránku. Po více než deseti letech v týmu Mercedes, kde dosáhl mnoha úspěchů, obdaroval všechny zaměstnance svého bývalého zaměstnavatele. Jeho podobizna z Monaka 2019, kterou vytvořil britský umělec Paul Oz, teď zdobí centrálu Mercedesu v Brackley.
Jean Todt, bývalý šéf Ferrari, potvrdil, že více než deset let po vážné nehodě, která změnila život Michaela Schumachera, jej stále pravidelně navštěvuje.
Carlos Sainz, který se připojil k Williamsu, by mohl mít na tento tým podobný vliv, jaký měl přestup Lewise Hamiltona do Ferrari nebo Adrian Neweyho do Aston Martinu. I když jde o silná tvrzení, pro tým, který dlouhodobě zápasí s výsledky, jsou zkušenosti bývalého pilota Ferrari a McLarenu neocenitelné. Tento názor sdílí i šéf Williamsu James Vowles.