Red Bull neponechává nic náhodě, aby Mercedesu „sebral“ titul. Dodavatel ExxonMobil připravil nový benzín a olej, aby také přispěl k úspěchu týmu vedeného Christianem Hornerem.
Hlavní poradce Red Bullu Helmut Marko (77) říká: „Je normální, že se každou sezónu vylepšuje benzín a oleje. To dělají i ostatní týmy.“
Znalci vědí, že každý výrobce motorů úzce spolupracuje s petrochemickými specialisty. ExxonMobil je partnerem Hondy, Petronas zase dodává palivo Mercedesu. Pro Ferrari připravuje palivo a maziva Shell ve speciální laboratoři v Hamburku.
Předpisy stanoví, že bezolovnatý benzín Formule 1 musí mít stejné komponenty jako palivo, které používá běžný řidič. Závodní benzín je na 99 procent stejný jako u benzinové pumpy. Směs v posledním procentu dělá rozhodující rozdíl - stejně jako příslušný podíl různých složek, jako jsou alkany, aromatické látky, alkeny, benzen, síra a kyslík.
Bývalý šéf Mercedesu Mario Illien vysvětluje: „Komerčně dostupný motor musí být účinný, musí mít nízkou spotřebu a extrémně dlouhou životnost. Měl by ujet 200 000 kilometrů bez problémů nebo dokonce více. S motorem Formule 1 chcete maximální výkon při nízké spotřebě. Jeho trvanlivost ale není nejdůležitější, více než 4000 kilometrů se neplánuje.“
Důležité: vysoké oktanové číslo, aby se palivo nekontrolovaně nezapálilo kvůli vysokým tlakům a teplotám. Podle předpisů je povoleno až 102 oktanů. Mario Illien k tomu říká: „Trik spočívá v nalezení maximální účinnosti při nepřekračování limitů, aby nedošlo k ohrožení motoru." Například v kvalifikaci jdete podle Illiena tak blízko limitu, že získáte o dalších 20 koňských sil více, než v závodech. „Ale s tímto nastavením nejsou možné více než čtyři kola,“ říká Švýcar.
Vývoj maziv a benzínu pro špičkovou třídu je sám o sobě vědou. Stále stát znamená jít dozadu. Lékárny neustále vylíhnou nové směsi ve speciálních laboratořích, aby zlepšily výkon a trvanlivost. Pravidlo pro maziva je: čím tenčí, tím lepší. Protože jakákoli ztráta tření ovlivňuje konečný výkon. Mobil 1 maže více než 4 000 pohyblivých částí pohonné jednotky Honda a cirkuluje motorem až devětkrát za minutu. Snižuje nejen tření, ale také chladí spalovací motor.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.