Nová posila McLarenu Daniel Ricciardo dostane k dispozici letošní monopost McLaren MCL35M 15. února při oficiálním představení. Ale už delší dobu se těší z jízdních výkonů a vlastností jiného McLarenu. Australan dostal opravdu solidní automobil pro denní používání...
McLaren od Daniela Riccarda hodně očekává. „S Danielem pravidelně skypuji,“ říká šéf britského týmu Andreas Seidl a dodává: „Svým soustředěným optimismem motivuje celý tým. Již ukázal, že dokáže vyhrávat závody a navíc je velmi spolehlivý.“
Pro Ricciarda samotného by mohl být přestup z Renaultu do McLarenu pokrokem. Ačkoliv závodní monopost k dispozici ještě nemá, jízdu v McLarenu si údajně už užívá mírou vrchovatou.
Vtipný Australan na otázku, na co se v McLarenu nejvíce těší, odpověděl: „No přeci na služební auto.“
Logicky. Jeho McLaren 765LT je supersportem s poháněnými zadními koly a čtyřlitrovým atmosférickým osmiválcovým motorem s výkonem 765 koní a 800 Nm. Maximální rychlost je 330 km/h, z nuly na 100 km/h akceleruje za 2,8 sekundy a na rychlosti 200 km/h je za 7,2 sekundy.
Navíc je takových vozů jen omezené množství, přesně 765. Díky širokému použití speciálních materiálů jako uhlíkových vláken a titanu, váží pouze 1229 kilogramů.
Jedná se o osmý Ricciardův "soukromý“ vůz. Jeho silniční kariéra začala v roce 2006 s Toyotou Hilux v rodném australském Petrhu.
2006 - Toyota HiLux 2007 - Fiat Punto 2012 - Volkswagen Golf GTI 2013 - Porsche 918 Spyder 2014 - 2007 Porsche 911 GT3 RS 2018 - Ford F-150 Raptor 2019 - Renault Mégane RS 2021 - McLaren 765LT
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.