Nová posila McLarenu Daniel Ricciardo dostane k dispozici letošní monopost McLaren MCL35M 15. února při oficiálním představení. Ale už delší dobu se těší z jízdních výkonů a vlastností jiného McLarenu. Australan dostal opravdu solidní automobil pro denní používání...
McLaren od Daniela Riccarda hodně očekává. „S Danielem pravidelně skypuji,“ říká šéf britského týmu Andreas Seidl a dodává: „Svým soustředěným optimismem motivuje celý tým. Již ukázal, že dokáže vyhrávat závody a navíc je velmi spolehlivý.“
Pro Ricciarda samotného by mohl být přestup z Renaultu do McLarenu pokrokem. Ačkoliv závodní monopost k dispozici ještě nemá, jízdu v McLarenu si údajně už užívá mírou vrchovatou.
Vtipný Australan na otázku, na co se v McLarenu nejvíce těší, odpověděl: „No přeci na služební auto.“
Logicky. Jeho McLaren 765LT je supersportem s poháněnými zadními koly a čtyřlitrovým atmosférickým osmiválcovým motorem s výkonem 765 koní a 800 Nm. Maximální rychlost je 330 km/h, z nuly na 100 km/h akceleruje za 2,8 sekundy a na rychlosti 200 km/h je za 7,2 sekundy.
Navíc je takových vozů jen omezené množství, přesně 765. Díky širokému použití speciálních materiálů jako uhlíkových vláken a titanu, váží pouze 1229 kilogramů.
Jedná se o osmý Ricciardův "soukromý“ vůz. Jeho silniční kariéra začala v roce 2006 s Toyotou Hilux v rodném australském Petrhu.
2006 - Toyota HiLux 2007 - Fiat Punto 2012 - Volkswagen Golf GTI 2013 - Porsche 918 Spyder 2014 - 2007 Porsche 911 GT3 RS 2018 - Ford F-150 Raptor 2019 - Renault Mégane RS 2021 - McLaren 765LT
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.