Nová posila McLarenu Daniel Ricciardo dostane k dispozici letošní monopost McLaren MCL35M 15. února při oficiálním představení. Ale už delší dobu se těší z jízdních výkonů a vlastností jiného McLarenu. Australan dostal opravdu solidní automobil pro denní používání...
McLaren od Daniela Riccarda hodně očekává. „S Danielem pravidelně skypuji,“ říká šéf britského týmu Andreas Seidl a dodává: „Svým soustředěným optimismem motivuje celý tým. Již ukázal, že dokáže vyhrávat závody a navíc je velmi spolehlivý.“
Pro Ricciarda samotného by mohl být přestup z Renaultu do McLarenu pokrokem. Ačkoliv závodní monopost k dispozici ještě nemá, jízdu v McLarenu si údajně už užívá mírou vrchovatou.
Vtipný Australan na otázku, na co se v McLarenu nejvíce těší, odpověděl: „No přeci na služební auto.“
Logicky. Jeho McLaren 765LT je supersportem s poháněnými zadními koly a čtyřlitrovým atmosférickým osmiválcovým motorem s výkonem 765 koní a 800 Nm. Maximální rychlost je 330 km/h, z nuly na 100 km/h akceleruje za 2,8 sekundy a na rychlosti 200 km/h je za 7,2 sekundy.
Navíc je takových vozů jen omezené množství, přesně 765. Díky širokému použití speciálních materiálů jako uhlíkových vláken a titanu, váží pouze 1229 kilogramů.
Jedná se o osmý Ricciardův "soukromý“ vůz. Jeho silniční kariéra začala v roce 2006 s Toyotou Hilux v rodném australském Petrhu.
2006 - Toyota HiLux 2007 - Fiat Punto 2012 - Volkswagen Golf GTI 2013 - Porsche 918 Spyder 2014 - 2007 Porsche 911 GT3 RS 2018 - Ford F-150 Raptor 2019 - Renault Mégane RS 2021 - McLaren 765LT
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.