Mistr světa a mezi piloty Formule 1 veterán - Španěl Fernando Alonso - bude v sezóně 2021 jezdit za Renault. V týmu nahradí odcházejícího Daniela Ricciarda. Ačkoli je Alonsovi již devětatřicet let, tak stále platí za velmi konkurenceschopného pilota. Po odchodu z F1 vyhrál v posledních dvou letech dvakrát čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans, čtyřiadvacetihodinovku v Daytoně a stal se mistrem světa ve vytrvalostních závodech. Údajně neztratil ani svoji rychlost, ani hlad, který ho žene za úspěchem.
Alonsovým negativem je však dle četných prohlášení jeho povaha. Podle svědectví, která přinesla britská BBC, v podstatě vyjma Jensona Buttona, s žádným týmovým kolegou ideálně nevycházel, vzpomeňme na duely s Hamiltonem v McLarenu. Když se mu nedaří, v týmu panuje napjatá atmosféra.
Na druhou stranu, když Fernando bojuje o titul, tým svými postoji, jednáními a nadšením skvěle motivuje. V předešlém článku jsem psal o tom, jak Renaultu nevyšel jeho pětiletý plán, kdy měl již letošní sezónu jezdit po boku Red Bullu a Ferrari. Fernando Alonso je bezesporu osoba, která i ze špatného vozu dokáže získat maximum, a tak by mohl továrnímu týmu pomoci ve vysněném umístění do třetího místa v Poháru konstruktérů.
Zřejmě by pro Renault bylo vhodnější, kdyby podepsal mladého nadějného jezdce, se kterým by se dalo v případě společného progresu počítat i do budoucna, avšak poté, co Anthoine Hubert loni tragicky zahynul v závodě Formule 2, se v juniorce Renaultu nenachází nikdo, kdo by se v nejbližší době do Formule 1 mohl probojovat. Mimo to si opravdu nemyslím, že by bylo pro ambice týmu nejlepším krokem, kdyby k Estebanu Oconovi, dvanáctému jezdci loňské sezony, posadili nezkušeného mladíka. Takový tým by měl co dělat, aby se prosadil ve středu pole, natož v jeho čele. Než se potvrdilo podepsání Alonsa, spekulovalo se o tom, že by za Renault mohl jezdit znovu Nico Hülkenberg. Ačkoli jeho výsledky zcela jistě nebyly špatné, zřejmě není takovou zárukou jako respektovaný a především motivovaný Alonso. Je nutné připomenout, že Španěl je vyhlášen i konzistentností svých výsledků. Naopak Hülkenberg se za svoji kariéru některých chyb, přičítaných ztrátě motivace, dopustil. A vzpomeňme, že přesně o to Francouzům jde. Renault investoval v posledních pěti letech do Formule 1 velké peníze a počítal s tím, že již v roce 2020 bude patři do trojice nejúspěšnějších týmů, což se mu stále nedaří. Potřebuje proto úspěch co nejdříve, a přestože se s Alonsem nedá počítat v dlouhodobém horizontu, pro aktuální situaci týmu se jeho angažmá skvěle hodí.
Na druhé straně, proč Fernando Alonso přijal nabídku Renaultu?Dalo by se říci, že má ve Formuli 1 stále nedodělanou práci, je jedním z nejambicióznějších a současně nejrozporuplnějších jezdců. Když z odcházel z F1, ozývaly se hlasy, dle kterých byl přeceňovaným pilotem, který má to nejlepší už dávno za sebou. A Fernando se kritiku bude snažit umlčet. Po podepsání smlouvy prohlásil, že Renault je pro něj jeho rodina, a že nejmilejší vzpomínky z F1 má spojené právě s tímto týmem. "V Renaultu jsem vyhrál své dva tituly, ale nyní se dívám dopředu. S pýchou a intenzivními emocemi se tak vracím do týmu, který mi na začátku mé kariéry dal šanci, a který mi nyní dal šanci jim vše splatit." Alonsova motivace je trojí, přičemž všechny tyto složky bych viděl, že sehrály stejnou roli. Alonso má, na rozdíl od Michaela Schumachera, pro kterého byl comeback skutečně srdeční záležitostí, co dokazovat. S Renaultem nebude bojovat o titul, avšak mohl by mít příležitost k tomu, aby bojoval o pódiová umístění. A kdo ví, třeba v nějakém bláznivém závodě i o první místo.
Druhým motivačním bodem jsou peníze, jak jinak. Ve Formuli 1 si za rok vydělá tolik, jako jinde za pět a více let. Úspěšní piloti jsou placeni velmi slušně a Alonso zcela jistě stále platí za eso, které přinese stáji velkou pozornost.
Třetím motivačním bodem je pak dle mého možnost dlouhodobé spolupráce s Renaultem i po konci aktivní kariéry coby závodního jezdce. Alonso má závodění v krvi, a tak zřejmě nebude chtít jít chvíli po čtyřicítce do důchodu. Dle mého názoru je pro něho opětovné obnovení či stmelení vztahů uvnitř Renaultu skvělým tahem, který mu otevře dveře k tomu, aby se po skončení kariéry ujal nějaké významné role uvnitř závodního týmu.
Alonsův vztah s Renaultem možná nebude takový, jako byl vztah Michaela Schumachera a Ferrari, ale i kontroverzního Španěla si budou Francouzi předcházet. Už jen skutečnost, že bude v jejich týmu je dalším zviditelněním, kterého není nikdy dost.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.