Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Lewis Hamilton se naplno pustil do příprav na svou první sezonu s Ferrari. Po testování ve Fioranu se minulý týden přesunul na okruh v Barceloně, kde měl za úkol dostat vůz na samotné limity.
Jeho snaha však skončila neplánovanou nehodou. Ferrari ale incident nevidí jako nic vážného a tvrdí, že šlo jen o drobnou chybu při hledání maximálního výkonu.
Ferrari tvrdí, že za Hamiltonovu nehodu mohl hrbol na trati, což ale neubírá na spekulacích o jeho výkonnosti v nové stáji. Bývalý šéf Mercedesu Toto Wolff však věří, že Brit se z neúspěchu rychle oklepe, stejně jako to udělal v minulosti, když hned ve své první sezóně porazil Nica Rosberga.
Otázkou zůstává, zda se Hamiltonovi v roce 2025 podaří překonat týmového kolegu Charlese Leclerca. Nizozemský jezdec Mike Hezemans se ale domnívá, že sedminásobného mistra světa čeká „velký problém“, o kterém promluvil v rozhovoru pro RacingNews365.nl.
Hamilton zatím stále hledá své limity ve voze Ferrari, což ukázala i jeho nehoda při soukromém testu. Navzdory tomu intenzivně spolupracuje s týmem na zlepšení slabin monopostu, aby byl co nejlépe připraven na nadcházející sezónu. Však zatím měl v rukou "jen" modelový rok 2023.
Podle komentátora Davida Crofta má Hamilton největší šanci na osmý titul právě v roce 2025, kdy se startovní pole může výrazně promíchat. Nizozemský jezdec Mike Hezemans však varuje, že pokud chce Brit porazit Leclerca a skutečně bojovat o mistrovský titul, bude muset překonat zásadní překážku.
"Myslím si, že se (Hamilton) dostane v kvalifikaci do velkého problému. Samozřejmě, že je ve sprintu stále velmi dobrý. Je to bojovník a je to také o tom, jak mu auto vyhovuje a jak snadno se řídí. Loni mu to s Mercedesem ale nešlo," řekl Hezemans.
Damon Hill označil Hamiltona za „upadající nudu“ a naznačil, že pokud se situace nezmění, bude Brit v roce 2026 stále usilovat o titul s Ferrari. Bývalý pilot F1 Juan Pablo Montoya navíc upozornil, že Hamiltonova nehoda je „velká věc“, protože mohla otřást jeho sebevědomím.
Hamilton testoval loňský model SF-23, se kterým měli během sezóny 2023 problémy jak Charles Leclerc, tak Carlos Sainz. Sedminásobný šampion proto doufá, že nový monopost Ferrari pro rok 2025 (SF-25), jehož premiéra je naplánována na 19. února, bude lépe vyhovovat jeho jezdeckému stylu.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.