Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Lewis Hamilton se naplno pustil do příprav na svou první sezonu s Ferrari. Po testování ve Fioranu se minulý týden přesunul na okruh v Barceloně, kde měl za úkol dostat vůz na samotné limity.
Jeho snaha však skončila neplánovanou nehodou. Ferrari ale incident nevidí jako nic vážného a tvrdí, že šlo jen o drobnou chybu při hledání maximálního výkonu.
Ferrari tvrdí, že za Hamiltonovu nehodu mohl hrbol na trati, což ale neubírá na spekulacích o jeho výkonnosti v nové stáji. Bývalý šéf Mercedesu Toto Wolff však věří, že Brit se z neúspěchu rychle oklepe, stejně jako to udělal v minulosti, když hned ve své první sezóně porazil Nica Rosberga.
Otázkou zůstává, zda se Hamiltonovi v roce 2025 podaří překonat týmového kolegu Charlese Leclerca. Nizozemský jezdec Mike Hezemans se ale domnívá, že sedminásobného mistra světa čeká „velký problém“, o kterém promluvil v rozhovoru pro RacingNews365.nl.
Hamilton zatím stále hledá své limity ve voze Ferrari, což ukázala i jeho nehoda při soukromém testu. Navzdory tomu intenzivně spolupracuje s týmem na zlepšení slabin monopostu, aby byl co nejlépe připraven na nadcházející sezónu. Však zatím měl v rukou "jen" modelový rok 2023.
Podle komentátora Davida Crofta má Hamilton největší šanci na osmý titul právě v roce 2025, kdy se startovní pole může výrazně promíchat. Nizozemský jezdec Mike Hezemans však varuje, že pokud chce Brit porazit Leclerca a skutečně bojovat o mistrovský titul, bude muset překonat zásadní překážku.
"Myslím si, že se (Hamilton) dostane v kvalifikaci do velkého problému. Samozřejmě, že je ve sprintu stále velmi dobrý. Je to bojovník a je to také o tom, jak mu auto vyhovuje a jak snadno se řídí. Loni mu to s Mercedesem ale nešlo," řekl Hezemans.
Damon Hill označil Hamiltona za „upadající nudu“ a naznačil, že pokud se situace nezmění, bude Brit v roce 2026 stále usilovat o titul s Ferrari. Bývalý pilot F1 Juan Pablo Montoya navíc upozornil, že Hamiltonova nehoda je „velká věc“, protože mohla otřást jeho sebevědomím.
Hamilton testoval loňský model SF-23, se kterým měli během sezóny 2023 problémy jak Charles Leclerc, tak Carlos Sainz. Sedminásobný šampion proto doufá, že nový monopost Ferrari pro rok 2025 (SF-25), jehož premiéra je naplánována na 19. února, bude lépe vyhovovat jeho jezdeckému stylu.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.