Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Charles Leclerc jezdí za Ferrari od roku 2019, což znamená, že Lewis Hamilton se musí více přizpůsobit. Přesto Fred Vasseur, šéf týmu Ferrari, zachází se všemi jezdci stejně, a proto Monačana pozval k účasti na testech s vozem z roku 2023.
Ačkoliv výsledky testů nemají zásadní hodnotu, mohou pomoci Leclercovi v budování jeho formy a přípravy na nadcházející sezónu.
Tým z Maranella provádí experimenty, které by mohly přinést užitečné informace pro nadcházející sezónu, například testování problémů s teplotou pneumatik ve Španělsku.
Hamilton a Leclerc absolvovali krátké starty ve Fioranu, ale v Barceloně byl program rozsáhlejší. První den testů probíhal hladce, avšak ve středu ráno narazil Hamilton do bariéry. Jeho nehoda znamenala několik hodinám oprav a Leclerc proto nemohl odpoledne pokračovat v jízdách.
Brit při nehodě v poslední zatáčce poškodil přední zavěšení a aerodynamické části vozu, přičemž naštěstí vyvázl nezraněný, ale s výraznými následky pro tým.
Ferrari mělo možnost pozvat oba jezdce k prodloužení testů, ale nakonec zůstali podle plánu jen Leclerc a do akce byli nasazeni náhradník Giovinazzi a mladý talent Beganović, aby nahradili ztracené kilometry.
Italská stáj má stále k dispozici jeden den testování v rámci ročního přídělu TPC, přičemž Leclerc nebyl příliš zklamán z výsledků. Je si vědom, že může své TPC dohnat později, ať už během zimy nebo v sezóně. Novinář Giuliano Duchessa také uvedl, že škoda způsobená havárií nemá žádný vliv na rozpočtový strop týmu.
Jezdci Scuderie se brzy vrátí na trať, a to už příští týden, kdy se zúčastní testování pneumatik Pirelli v Barceloně. V roce 2026 se očekává, že vozy ztratí přítlak a hmotnost, což představuje novou výzvu pro Hamiltona a Leclerca, kteří si budou muset zvyknout na "bezprecedentní" nastavení.
V souvislosti s Velkou cenou Austrálie bude pozornost zaměřena na kvalifikační tempo Hamiltona, který bude čelit silné konkurenci právě od svého týmového kolegy Leclerca. Piero Ferrari upozorňuje, že Leclerc bude v této sezóně čelit "generačnímu problému", kdy se jeho svěží přístup bude muset postavit proti zkušenostem a solidnosti Hamiltona.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.