Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
Plán byl, že Lewis Hamilton stráví dopoledne na trati, a odpoledne předá vůz Charlesi Leclercovi. Kvůli poškození vozu však mechanici Ferrari nestihli opravy včas, takže Leclerc se na trati neobjevil. Hamiltonova nehoda, která byla způsobena nárazem, nebyla zcela jeho chybou, ale zjevně negativně ovlivnila jeho přípravy na nadcházející sezónu.
Podle pravidel mají týmy povoleny pouze čtyři dny TPC pro testování se závodními jezdci. Ferrari využilo tři dny, což znamená, že mají před sebou už jen jeden testovací den s Hamiltonem.
Příští týden se tým vrátí do Barcelony, kde se budou věnovat testování pneumatik Pirelli. Pokud se rozhodnou zůstat na okruhu o den déle, budou čelit komplikacím, protože Hamilton pak nebude mít možnost testovat v polovině sezóny, pokud se nevrátí k vozům starším o více než pět let.
Tato situace ukazuje, jak důležité je pečlivé plánování, protože tým chce mít alespoň jeden den v rezervě pro testování.
Lewis Hamilton a Ferrari budou příští týden testovat pneumatiky pro sezónu 2026 na okruhu v Barceloně. Testování se poprvé uskuteční za přítomnosti Charlese Leclerca, se kterým budou sdílet trať. Jezdci budou řídit loňský vůz Ferrari, na který budou aplikovány úpravy simulující přítlak pro sezónu 2026. Tým přijme nastavení ve stylu Monzy, což by mělo poskytnout potřebné údaje pro budoucí vývoj.
Novinářka Rosario Giuliana na X označila testování nových pneumatik na okruhu Paul Ricard za „bezprecedentní“. Týmy obvykle používají vysoký přítlak na okruzích jako je Barcelona, kde jsou táhlé zatáčky, aby zajistily stabilitu.
McLaren však tento týden testoval pneumatiky pro rok 2026 na suchém i mokrém okruhu a snížil přítlak, čímž zároveň o 30 kilogramů zredukoval celkovou hmotnost vozu. Hamilton tak zažije, co ho čeká v nové éře F1, ale testování bude mít omezený potenciál pro přípravu na nadcházející sezónu.
Ferrari dosud mělo svůj testovací program pod kontrolou, přičemž si museli být vědomi omezeného počtu kilometrů, ale využívali je pro své vlastní cíle.
Hamilton se například zaměřil na práci na startovních pozicích, protože jeho předchůdce Carlos Sainz v roce 2024 ztratil na startovním roštu.
Tým nyní zvažuje změny. Příští týden se testování přesune pod dohled Pirelli. Hamilton by měl tento test vnímat jako příležitost k seznámení se s novým inženýrským týmem, než aby se soustředil na ovladatelnost Ferrari.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.