Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
Plán byl, že Lewis Hamilton stráví dopoledne na trati, a odpoledne předá vůz Charlesi Leclercovi. Kvůli poškození vozu však mechanici Ferrari nestihli opravy včas, takže Leclerc se na trati neobjevil. Hamiltonova nehoda, která byla způsobena nárazem, nebyla zcela jeho chybou, ale zjevně negativně ovlivnila jeho přípravy na nadcházející sezónu.
Podle pravidel mají týmy povoleny pouze čtyři dny TPC pro testování se závodními jezdci. Ferrari využilo tři dny, což znamená, že mají před sebou už jen jeden testovací den s Hamiltonem.
Příští týden se tým vrátí do Barcelony, kde se budou věnovat testování pneumatik Pirelli. Pokud se rozhodnou zůstat na okruhu o den déle, budou čelit komplikacím, protože Hamilton pak nebude mít možnost testovat v polovině sezóny, pokud se nevrátí k vozům starším o více než pět let.
Tato situace ukazuje, jak důležité je pečlivé plánování, protože tým chce mít alespoň jeden den v rezervě pro testování.
Lewis Hamilton a Ferrari budou příští týden testovat pneumatiky pro sezónu 2026 na okruhu v Barceloně. Testování se poprvé uskuteční za přítomnosti Charlese Leclerca, se kterým budou sdílet trať. Jezdci budou řídit loňský vůz Ferrari, na který budou aplikovány úpravy simulující přítlak pro sezónu 2026. Tým přijme nastavení ve stylu Monzy, což by mělo poskytnout potřebné údaje pro budoucí vývoj.
Novinářka Rosario Giuliana na X označila testování nových pneumatik na okruhu Paul Ricard za „bezprecedentní“. Týmy obvykle používají vysoký přítlak na okruzích jako je Barcelona, kde jsou táhlé zatáčky, aby zajistily stabilitu.
McLaren však tento týden testoval pneumatiky pro rok 2026 na suchém i mokrém okruhu a snížil přítlak, čímž zároveň o 30 kilogramů zredukoval celkovou hmotnost vozu. Hamilton tak zažije, co ho čeká v nové éře F1, ale testování bude mít omezený potenciál pro přípravu na nadcházející sezónu.
Ferrari dosud mělo svůj testovací program pod kontrolou, přičemž si museli být vědomi omezeného počtu kilometrů, ale využívali je pro své vlastní cíle.
Hamilton se například zaměřil na práci na startovních pozicích, protože jeho předchůdce Carlos Sainz v roce 2024 ztratil na startovním roštu.
Tým nyní zvažuje změny. Příští týden se testování přesune pod dohled Pirelli. Hamilton by měl tento test vnímat jako příležitost k seznámení se s novým inženýrským týmem, než aby se soustředil na ovladatelnost Ferrari.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Lewis Hamilton opět ukázal svou štědrou stránku. Po více než deseti letech v týmu Mercedes, kde dosáhl mnoha úspěchů, obdaroval všechny zaměstnance svého bývalého zaměstnavatele. Jeho podobizna z Monaka 2019, kterou vytvořil britský umělec Paul Oz, teď zdobí centrálu Mercedesu v Brackley.
Jean Todt, bývalý šéf Ferrari, potvrdil, že více než deset let po vážné nehodě, která změnila život Michaela Schumachera, jej stále pravidelně navštěvuje.
Carlos Sainz, který se připojil k Williamsu, by mohl mít na tento tým podobný vliv, jaký měl přestup Lewise Hamiltona do Ferrari nebo Adrian Neweyho do Aston Martinu. I když jde o silná tvrzení, pro tým, který dlouhodobě zápasí s výsledky, jsou zkušenosti bývalého pilota Ferrari a McLarenu neocenitelné. Tento názor sdílí i šéf Williamsu James Vowles.