Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Velká cena Španělska slibovala pro Maxe Verstappena solidní výsledek. Ještě v průběhu závodu se držel v čele, jenže závěr mu přinesl dramatický propad. Po incidentu s Georgem Russellem a následné penalizaci skončil až desátý.
K rozhodujícímu momentu došlo v závěrečné části závodu, kdy musel Andrea Kimi Antonelli odstavit svůj vůz a na trať vyjel safety car. Všichni jezdci přezuli, Verstappen ale od Red Bullu dostal tvrdé pneumatiky – v porovnání s měkkou směsí, kterou nasadili jeho soupeři, to byla nevýhoda.
Po restartu Verstappen nejprve přišel o třetí místo, které přenechal Leclercovi. V první zatáčce pak došlo ke kontaktu s Russellem, po němž Verstappen vyjel mimo trať. Komisaři situaci vyhodnotili jako závodní incident – podle nich Russell nad vozem ztratil kontrolu.
Red Bull ale Verstappena požádal, aby pozici vrátil. Pilot se zdráhal, nakonec však zpomalil. Jakmile se Russell dostal částečně před něj, Verstappen znovu zrychlil, pokusil se o návrat pozice – a došlo ke kolizi. Tentokrát už zasáhli komisaři a Nizozemci udělili desetisekundovou penalizaci a tři trestné body.
Po závodě jich má Verstappen na kontě už jedenáct. Pouze jediný bod ho nyní dělí od zákazu startu. První dva z nich se mu mají odečíst až 30. června, tedy po následující Velké ceně Rakouska.
Penalizace Verstappena odsunula v cílovém pořadí až na desáté místo, což znamenalo jediné bodové ziskové umístění v závodě. Ztratil tak cenné body v boji o šampionát.
„Tým mi řekl, že mám vrátit pozici. Zpomalil jsem, ale pak jsem si ji chtěl vzít zpět. Přijde mi frustrující, co je a co není povolené. Je to celé velmi nepřirozené,“ uvedl Verstappen po závodě. Sám si také postěžoval na obutí: „Tvrdá směs byla chyba. Neměl jsem přilnavost, ostatní jeli naplno.“
Russell incident příliš komentovat nechtěl, ale dal najevo, že ho překvapil. „Podobné manévry znám z videoher nebo motokár, ale ne z formule 1. Nedokážu říct, co měl Max v hlavě. Možná to udělal schválně, ale to nechám na komisařích.“
Britský jezdec Mercedesu zároveň naznačil, že Verstappenovo chování poškozuje jeho pověst. „Je skvělý pilot, ale takové situace mu jen škodí. Je to škoda,“ uvedl Russell.
Na slova svého soupeře Verstappen zareagoval ironicky. „Příště mu přinesu nějaké kapesníky. Každý má svůj názor. Já se chci radši soustředit na celý závod, ne na jeden moment. Nemá cenu moc věcí litovat, protože žijeme jen jednou,“ uzavřel.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.