Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Velká cena Španělska slibovala pro Maxe Verstappena solidní výsledek. Ještě v průběhu závodu se držel v čele, jenže závěr mu přinesl dramatický propad. Po incidentu s Georgem Russellem a následné penalizaci skončil až desátý.
K rozhodujícímu momentu došlo v závěrečné části závodu, kdy musel Andrea Kimi Antonelli odstavit svůj vůz a na trať vyjel safety car. Všichni jezdci přezuli, Verstappen ale od Red Bullu dostal tvrdé pneumatiky – v porovnání s měkkou směsí, kterou nasadili jeho soupeři, to byla nevýhoda.
Po restartu Verstappen nejprve přišel o třetí místo, které přenechal Leclercovi. V první zatáčce pak došlo ke kontaktu s Russellem, po němž Verstappen vyjel mimo trať. Komisaři situaci vyhodnotili jako závodní incident – podle nich Russell nad vozem ztratil kontrolu.
Red Bull ale Verstappena požádal, aby pozici vrátil. Pilot se zdráhal, nakonec však zpomalil. Jakmile se Russell dostal částečně před něj, Verstappen znovu zrychlil, pokusil se o návrat pozice – a došlo ke kolizi. Tentokrát už zasáhli komisaři a Nizozemci udělili desetisekundovou penalizaci a tři trestné body.
Po závodě jich má Verstappen na kontě už jedenáct. Pouze jediný bod ho nyní dělí od zákazu startu. První dva z nich se mu mají odečíst až 30. června, tedy po následující Velké ceně Rakouska.
Penalizace Verstappena odsunula v cílovém pořadí až na desáté místo, což znamenalo jediné bodové ziskové umístění v závodě. Ztratil tak cenné body v boji o šampionát.
„Tým mi řekl, že mám vrátit pozici. Zpomalil jsem, ale pak jsem si ji chtěl vzít zpět. Přijde mi frustrující, co je a co není povolené. Je to celé velmi nepřirozené,“ uvedl Verstappen po závodě. Sám si také postěžoval na obutí: „Tvrdá směs byla chyba. Neměl jsem přilnavost, ostatní jeli naplno.“
Russell incident příliš komentovat nechtěl, ale dal najevo, že ho překvapil. „Podobné manévry znám z videoher nebo motokár, ale ne z formule 1. Nedokážu říct, co měl Max v hlavě. Možná to udělal schválně, ale to nechám na komisařích.“
Britský jezdec Mercedesu zároveň naznačil, že Verstappenovo chování poškozuje jeho pověst. „Je skvělý pilot, ale takové situace mu jen škodí. Je to škoda,“ uvedl Russell.
Na slova svého soupeře Verstappen zareagoval ironicky. „Příště mu přinesu nějaké kapesníky. Každý má svůj názor. Já se chci radši soustředit na celý závod, ne na jeden moment. Nemá cenu moc věcí litovat, protože žijeme jen jednou,“ uzavřel.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.