Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Zak Brown, šéf McLarenu, sice přiznal, že načasování odchodu Christiana Hornera z čela Red Bullu ho trochu zaskočilo, samotné rozhodnutí ale považuje za logické vyústění dlouhodobého napětí uvnitř týmu. V rozhovoru pro kanadskou stanici TSN Brown naznačil, že „drama“, které Red Bull obklopovalo v posledních dvou letech, už bylo zkrátka příliš.
Brown připomněl, že situace kolem Hornera se neuklidňovala, spíše naopak. Neutuchající spekulace, opakovaná interní vyšetřování a otevřená kritika od Josse Verstappena přispívaly k dojmu, že tým prochází vnitřní krizí. „Nedivím se, že k tomu došlo. Možná jen překvapil moment, že se to stalo uprostřed sezony,“ uvedl Brown.
Red Bull zatím oficiálně nevysvětlil, proč se po více než 20 letech s Hornerem náhle rozloučil. Podpora thajské větve vedení sice držela Hornera nad vodou, ale výsledky na trati klesaly. Tým, který ještě nedávno dominoval, se po 12 závodech propadl na čtvrté místo Poháru konstruktérů a ztrácí na vedoucí McLaren už 288 bodů.
Hornerovo místo rychle převzal Laurent Mekies, což signalizuje, že Red Bull chce začít novou kapitolu bez zbytečného otálení. Zatímco boj o týmový titul je prakticky ztracený, Max Verstappen nadále zůstává ve hře o titul mistra světa, i když ztrácí 69 bodů na vedoucího Oscara Piastriho. Brown v této souvislosti přiznal, že si Red Bull s Verstappenem stále zaslouží pozornost. „Max je pořád hrozba, a my to víme,“ uvedl.
Co se týče Hornerovy budoucnosti, Brown neočekává, že by se z motorsportu stáhl úplně. „Byl bych překvapený, kdyby se někde znovu neobjevil. Jeho zkušenosti a historie jsou příliš cenné,“ prohlásil. Přesto dodal, že neví, zda Horner náhodou neplánuje úplně jiný směr, třeba mimo motorsport.
V zákulisí navíc kolují zprávy, že odvolání Hornera mohlo být posledním pokusem Red Bullu, jak si udržet Verstappena, který má ve smlouvě údajnou výstupní klauzuli. Ta by mohla být aktivována, pokud by do letní přestávky nebyl v první čtyřce průběžného pořadí. Momentálně je však druhý a má slušný náskok, takže tahle hrozba se zatím jeví jako vzdálená.
Brown nakonec dodal, že přes všechen ruch kolem Red Bullu a Verstappena zůstává plně soustředěný na vlastní tým: „Mám skvělou dvojici jezdců a nechci trávit čas spekulacemi. Ale jako každý v paddocku sleduji, co se děje. Minimálně mi o tom neustále pípá telefon.“
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.