Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Po šokujícím odchodu Christiana Hornera z čela Red Bullu se celý tým ocitl v bezprecedentní situaci. Po více než dvou dekádách uvolnil Horner své místo bezprostředně po Velké ceně Velké Británie, a přestože důvody jeho náhlého konce zůstávají veřejnosti neznámé, Red Bull jednal rychle a spustil řetězovou reakci v rámci svého strukturovaného impéria.
Na uvolněné místo byl dosazen Laurent Mekies, dosavadní šéf Racing Bulls, což otevřelo cestu k další výrazné změně: povýšení Alana Permanea. Zkušený inženýr, který od roku 2024 působil jako sportovní ředitel Racing Bulls, se tak stává novým šéfem této juniorské stáje. Permane, známý svou klidnou autoritou a analytickým přístupem, přiznal, že jeho reakce na jmenování se pohybovala mezi šokem a hrdostí.
Ve svém vyjádření vyzdvihl důvěru, kterou v něj vložili šéf projektů Red Bullu Oliver Mintzlaff, poradce Helmut Marko a samotný Laurent Mekies. „Cítím obrovskou vděčnost. Je to pro mě čest a výzva zároveň,“ řekl Permane pro Motorsport.com. Zároveň zdůraznil, že se neplánuje odklonit od dosavadní strategie týmu, která Racing Bulls přivedla do středu pole v letošním šampionátu.
Mekies i výkonný ředitel Racing Bulls Peter Bayer podle něj odvedli za posledních 18 měsíců skvělou práci. Tým momentálně drží sedmé místo v Poháru konstruktérů a bojuje o pátou příčku s Williamsem, který je vzdálený jen o 23 bodů. Permane vnímá jako prioritu udržet pozitivní vývoj a posilovat konkurenceschopnost stáje, která má být lídrem „zbytku světa“ za elitními týmy.
Personální změny v týmech Red Bullu se poprvé naplno projeví už o víkendu během Velké ceny Belgie. Podle Helmuta Marka, jenž situaci komentoval ve svém sloupku pro Speedweek, nejde o žádné dramatické zemětřesení, ale o promyšlený nástupnický plán. Klíčové role byly svěřeny lidem, kteří se dlouhodobě osvědčili uvnitř organizace. V případě Alana Permanea i Laurenta Mekiese tak podle Marka šlo o logické interní kroky, které zajišťují kontinuitu a stabilitu.
Formule 1 tak zažívá další z mnoha důkazů, že i v éře dominance Maxe Verstappena a Red Bullu může jeden personální otřes spustit lavinu. Přesto Red Bull dává najevo, že má připravený plán B a v Permaneovi získal lídra, který sice nepatří mezi mediálně nejviditelnější postavy paddocku, ale o to víc dokáže tým vést stabilně a s technickým nadhledem.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.