Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Po šokujícím odchodu Christiana Hornera z čela Red Bullu se celý tým ocitl v bezprecedentní situaci. Po více než dvou dekádách uvolnil Horner své místo bezprostředně po Velké ceně Velké Británie, a přestože důvody jeho náhlého konce zůstávají veřejnosti neznámé, Red Bull jednal rychle a spustil řetězovou reakci v rámci svého strukturovaného impéria.
Na uvolněné místo byl dosazen Laurent Mekies, dosavadní šéf Racing Bulls, což otevřelo cestu k další výrazné změně: povýšení Alana Permanea. Zkušený inženýr, který od roku 2024 působil jako sportovní ředitel Racing Bulls, se tak stává novým šéfem této juniorské stáje. Permane, známý svou klidnou autoritou a analytickým přístupem, přiznal, že jeho reakce na jmenování se pohybovala mezi šokem a hrdostí.
Ve svém vyjádření vyzdvihl důvěru, kterou v něj vložili šéf projektů Red Bullu Oliver Mintzlaff, poradce Helmut Marko a samotný Laurent Mekies. „Cítím obrovskou vděčnost. Je to pro mě čest a výzva zároveň,“ řekl Permane pro Motorsport.com. Zároveň zdůraznil, že se neplánuje odklonit od dosavadní strategie týmu, která Racing Bulls přivedla do středu pole v letošním šampionátu.
Mekies i výkonný ředitel Racing Bulls Peter Bayer podle něj odvedli za posledních 18 měsíců skvělou práci. Tým momentálně drží sedmé místo v Poháru konstruktérů a bojuje o pátou příčku s Williamsem, který je vzdálený jen o 23 bodů. Permane vnímá jako prioritu udržet pozitivní vývoj a posilovat konkurenceschopnost stáje, která má být lídrem „zbytku světa“ za elitními týmy.
Personální změny v týmech Red Bullu se poprvé naplno projeví už o víkendu během Velké ceny Belgie. Podle Helmuta Marka, jenž situaci komentoval ve svém sloupku pro Speedweek, nejde o žádné dramatické zemětřesení, ale o promyšlený nástupnický plán. Klíčové role byly svěřeny lidem, kteří se dlouhodobě osvědčili uvnitř organizace. V případě Alana Permanea i Laurenta Mekiese tak podle Marka šlo o logické interní kroky, které zajišťují kontinuitu a stabilitu.
Formule 1 tak zažívá další z mnoha důkazů, že i v éře dominance Maxe Verstappena a Red Bullu může jeden personální otřes spustit lavinu. Přesto Red Bull dává najevo, že má připravený plán B a v Permaneovi získal lídra, který sice nepatří mezi mediálně nejviditelnější postavy paddocku, ale o to víc dokáže tým vést stabilně a s technickým nadhledem.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.