Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Martin Brundle, bývalý jezdec a analytik Sky Sports F1, se domnívá, že po náhlém odchodu Christiana Hornera je nyní pravděpodobnější, že Max Verstappen zůstane u týmu Red Bull. Horner byl 9. července okamžitě nahrazen Laurentem Mekiesem, což znamená zásadní změnu ve vedení týmu. Přesné důvody Britova odchodu zatím nebyly oficiálně zveřejněny, ale jeho konec přišel po období výkonových problémů a veřejných roztržek s Verstappenovým otcem Jossem.
Před Hornerovým odchodem se spekulovalo o Verstappenově možném přestupu k Mercedesu, zejména poté, co šéf týmu Toto Wolff potvrdil jednání s nizozemským pilotem. Wolff však zároveň uvedl, že pravděpodobnost Verstappenova přestupu v roce 2026 je nízká, ale budoucnost prý nelze úplně vyloučit. Po odchodu Hornera Brundle naznačil, že Verstappen by mohl upřednostnit setrvání v Red Bullu.
Martin Brundle si myslí, že odchod Christiana Hornera mohl vztahy mezi Verstappenovou rodinou a týmem ještě více zkomplikovat a udělat osobnějšími, informuje Motorsport.com. Upozornil, že všechny Maxovy úspěchy, jako jsou body, pódiová umístění a vítězství, jsou úzce spojeny s týmem Red Bull, který navíc připravuje velkou technickou novinku – nový motor pro příští sezónu. Tyto okolnosti podle Brundla dávají Maxovi silný důvod zůstat u Red Bullu, i když ve smlouvě má možnost odejít podle toho, jak skončí v šampionátu.
Brundle také uvedl, že Hornerův odchod nebyl úplným překvapením, vzhledem k problémům, které tým v poslední době zažíval. Vyjádřil lítost nad odchodem svého přítele, kterého považuje za klíčovou postavu v úspěchu Red Bullu za posledních 20 let. Horner dokázal přeměnit tým z někdejších Stewart a Jaguar do špičkového stáje s obrovským zázemím a bohatou trofejní sbírkou.
Bývalý pilot vyzdvihl Hornerovy zásluhy, který pod jeho vedením tým vyhrál mnoho závodů i mistrovských titulů. Podle Brundla není těžké v paddocku vnímat, že atmosféra v Red Bullu nebyla v poslední době ideální, což mohlo vést k této nečekané změně. Přesto zůstává přesvědčen, že nový management by mohl přinést potřebné oživení a stabilitu.
Závěrem Brundle naznačil, že i když je budoucnost Formule 1 nejistá, Max Verstappen má stále silné důvody pokračovat s Red Bullem. Přestože má v rukou možnost odejít, momentální změny v týmu a technické inovace by mohly být rozhodující pro jeho další kroky v kariéře.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.