Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Ari Luyendyk, dvojnásobný vítěz Indy 500 a legenda amerického motorsportu, otevřeně vyjádřil touhu vidět Maxe Verstappena jednoho dne závodit v IndyCar. Podle něj by čtyřnásobný mistr světa ve Formuli 1 svými schopnostmi dokonale zapadl do americké série a přinesl by nový rozměr na trať. Přestože se jedná o nepravděpodobný scénář, Luyendykovo uznání Verstappenových kvalit znovu potvrzuje, jak velký respekt Max mezi motoristickými velikány po celém světě vzbuzuje.
Luyendyk se rozplýval nad Verstappenovou chladnokrevností a mentální silou, kterou demonstruje i v těch nejnáročnějších podmínkách. „Sledoval jsem Velkou cenu Brazílie na Netflixu. Lando v rádiu panikařil, Max zněl jako zkušený veterán. Byl klidný, přesný, kontroloval situaci jako kdyby měl vše pod kontrolou ve zlomku sekundy,“ řekl pro The RACER Channel.
Podle Ariho Luyendyka je Max Verstappen nejen mimořádně talentovaný, ale také skvěle zvládá dělat více věcí najednou. Tuto schopnost si osvojil už jako dítě v motokárách a později ji zdokonalil díky závodním simulátorům. Luyendyk obdivuje, jak rychle dokáže Max vyhodnotit celou situaci na trati. Podle něj mu stačí jediný zlomek vteřiny, aby měl jasno.
Bývalý závodník dále poukázal na Maxovu přirozenou vášeň pro motorsport a nepochybuje že sleduje i IndyCar nebo NASCAR. „Myslím že se o IndyCar zajímá víc než se zdá. Byl bych nadšený kdyby se rozhodl vyzkoušet naši sérii,“ uvedl Luyendyk s nadějí.
Realita je však jiná. Verstappen se opakovaně vyjádřil že nemá zájem o závodění na oválech ani o honbu za slavnou Triple Crown. „Mám obrovský respekt k jezdcům IndyCar, ale riskovat zranění třeba nohou pro mě už nedává smysl,“ prohlásil nedávno pro Motorsport.com. Možné účasti na závodech vytrvalostního charakteru jako je Le Mans se ale úplně nebrání.
Ačkoli se Luyendykova představa jeví spíš jako zbožné přání, jeho slova jsou dalším potvrzením Verstappenovy výjimečnosti. Kdyby se někdy rozhodl IndyCar vyzkoušet, měl by před sebou nejen nové výzvy, ale i zástup fanoušků a legend kteří by ho s otevřenou náručí přivítali.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.