Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Liam Lawson volá po úpravě pravidel ve Formuli 1, aby eliminoval možnosti zneužívání šedých zón, které dnes jezdci často využívají k získání výhody. Novozélandský závodník týmu Racing Bulls upozorňuje, že současná pravidla nejsou dostatečně jednoznačná a umožňují využívat nejasnosti v jejich výkladu.
Lawson ve svém rozhovoru pro média přiznal, že jezdci velmi dobře znají detaily pravidel a umí je maximálně využít. „Vždy hledáme způsoby, jak pravidla ohnout ve svůj prospěch. Víme přesně, co je povolené a co ne, a snažíme se toho využít,“ řekl mladý jezdec, který si v letošní sezoně získává pozornost svými výkony, informuje RacingNews365.
Jeden z problémových momentů se týká situací, kdy se jezdec snaží předjet po vnější straně. Podle platných pravidel musí mít útočící jezdec alespoň přední kolo vedle zpětného zrcátka soupeře, aby mu bylo ponecháno místo. Problém však nastává, když jezdec na vnitřní stopě zvolí taktiku ubrání brzdění, čímž si zajistí vedení v apexu zatáčky a donutil soupeře jet mimo trať. Tuto taktiku Lawson označuje za příklad zneužívání nejasných pravidel.
Mezinárodní automobilová federace FIA nedávno zveřejnila nový rámec pro udělování trestů, podle kterého rozhodují sportovní komisaři. Diskuse o možných změnách pravidel mezi FIA a asociací jezdců GPDA stále pokračují. Lawson však uznává, že je velmi obtížné vytvořit pravidla, která by zcela zabránila chybám nebo tomu, aby jezdci nevyužívali mezery a nehráli si na hraně pravidel.
Na otázku, jak přesně by měla úprava pravidel vypadat, Lawson odpověděl, že konkrétní řešení zatím nezná, ale je jasné, že změny musí zabránit zneužívání limitů pravidel.
Lawsonovo stanovisko odráží snahu o zvýšení férovosti, bezpečnosti a transparentnosti v závodech Formule 1. Přestože je přirozené, že jezdci chtějí využít každou možnost, kterou jim pravidla dovolují, současný stav vytváří prostor pro taktiky, které mohou být v rozporu se sportovním duchem závodění.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.