Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Fernando Alonso zůstává i přes skvělý výsledek v Maďarsku opatrný. Páté místo v cíli a solidní tempo během celého víkendu označil za „překvapení“, které však v něm vyvolává i určité obavy. „Dobrá zpráva je, že jsme byli konkurenceschopní a rychlí. Znepokojivé ale je, že nevíme proč,“ řekl novinářům v paddocku Hungaroringu.
Aston Martin totiž předvedl zásadní obrat ve formě. Zatímco ve Spa-Francorchamps se oba monoposty krčily na chvostu startovního pole, v Maďarsku se Alonso i Lance Stroll kvalifikovali na páté, respektive šesté pozici. Navíc to nebylo zásluhou chaosu nebo štěstí, ale čistým tempem. „Určitě se musíme tento týden ve fabrice podívat, co se změnilo mezi Spa a Maďarskem,“ dodal Alonso.
Přestože Španěl vynechal první volný trénink kvůli bolestem zad, jeho výkony na trati tím neutrpěly. Společně se Strollem dokázali proměnit nadějnou kvalifikaci ve stabilní závodní výsledek – páté a sedmé místo znamenalo důležitých 16 bodů do Poháru konstruktérů.
Zisk 16 bodů z Maďarska posunul Aston Martin na šesté místo v Poháru konstruktérů, jen 18 bodů za pátým Williamsem. Pro tým, který se v posledních závodech potýkal s poklesem formy, je to jasný náznak zlepšení. Zda ale jde o začátek stabilního návratu do špičky, nebo jen jednorázové záblesk, ukážou až další závody.
Jednou z klíčových novinek, která se v Maďarsku objevila, byl nový přední křídlo. Právě na něj se nyní upírá pozornost celého týmu. Alonso připustil, že pokud je za nárůstem výkonu právě tento prvek aerodynamiky, může to znamenat výrazný krok vpřed. „Pokud nám to křídlo dalo tolik výkonu, je to velmi dobrá zpráva. Ale zatím to musíme pořádně pochopit,“ zdůraznil.
Závod v Maďarsku tak Aston Martin přinesl nejen body a lepší náladu v garáži, ale také nové otazníky. Tým teď čeká detailní technická analýza, která má odhalit, zda Maďarsko bylo jen příjemnou náhodou, nebo výsledkem smysluplného vývoje. Pro další závody může být klíčové právě tohle porozumění.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.