Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Max Verstappen byl na Hungaroringu předvolán ke sportovním komisařům po incidentu z 29. kola, kdy ve čtvrté zatáčce sváděl souboj s Lewisem Hamiltonem ve Ferrari. Přestože mezi oběma vozy nedošlo ke kontaktu, stevardy zaujalo, zda nizozemský jezdec soupeře nevytlačil z trati a nezískal tím výhodu.
Při průjezdu rychlou pravotočivou zatáčkou Hamilton zamířil do únikové zóny a ztratil pozici ve prospěch čtyřnásobného šampiona. Po přezkoumání záznamů se úředníci rozhodli nepodniknout žádné další kroky a Verstappen vyvázl bez trestu.
„Jde o to, že se nic nestalo. Ani jsme se nedotkli, to je ono,“ uvedl pro média, včetně serveru RacingNews365. „Takže pro mě je trochu těžké pochopit, proč došlo k samotnému vyšetřování až po závodě.“
Podle Verstappena svou verzi incidentu komisařům vysvětlil, ačkoliv Hamilton se jednání neúčastnil. „Lewis tam sice nebyl, ale vysvětlili jsme si naši verzi. Nemyslím si, že by k tomu měl moc citů, protože pokud by měl, tak je přece v místnosti stevardů, ne?“ doplnil.
Trojnásobný mistr světa dodal, že pro oba závodníky nešlo o ideální víkend. „Myslím, že jsme si oba víkendy stejně neužili zrovna nejlépe, takže to je jen taková drobnost. Důležitější je, že se musíme podívat na náš výkon, který nebyl dobrý.“
Navzdory několika atraktivním předjetím, zejména v šesté zatáčce, prožil Verstappen náročný závod. Po startu z osmého místa se nakonec musel spokojit s devátou příčkou a dvěma body do celkového hodnocení.
„Nic se nestalo,“ zopakoval při dalším komentáři k incidentu. „Snažil jsem se posunout dovnitř. Samozřejmě, je to rychlá zatáčka, ale s přítlakem máte pro nás o něco větší kontrolu. Myslím, že si velmi pozdě uvědomil, že jsem tam nahoře uvnitř. Takže pak trochu odbočil a sjel z trati, a to bylo vše. Nedotkli jsme se. Nic se nestalo.“
Podle Verstappena tak šlo jen o běžnou závodní situaci, která si nezasloužila zásah komisařů.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.