Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Max Verstappen byl na Hungaroringu předvolán ke sportovním komisařům po incidentu z 29. kola, kdy ve čtvrté zatáčce sváděl souboj s Lewisem Hamiltonem ve Ferrari. Přestože mezi oběma vozy nedošlo ke kontaktu, stevardy zaujalo, zda nizozemský jezdec soupeře nevytlačil z trati a nezískal tím výhodu.
Při průjezdu rychlou pravotočivou zatáčkou Hamilton zamířil do únikové zóny a ztratil pozici ve prospěch čtyřnásobného šampiona. Po přezkoumání záznamů se úředníci rozhodli nepodniknout žádné další kroky a Verstappen vyvázl bez trestu.
„Jde o to, že se nic nestalo. Ani jsme se nedotkli, to je ono,“ uvedl pro média, včetně serveru RacingNews365. „Takže pro mě je trochu těžké pochopit, proč došlo k samotnému vyšetřování až po závodě.“
Podle Verstappena svou verzi incidentu komisařům vysvětlil, ačkoliv Hamilton se jednání neúčastnil. „Lewis tam sice nebyl, ale vysvětlili jsme si naši verzi. Nemyslím si, že by k tomu měl moc citů, protože pokud by měl, tak je přece v místnosti stevardů, ne?“ doplnil.
Trojnásobný mistr světa dodal, že pro oba závodníky nešlo o ideální víkend. „Myslím, že jsme si oba víkendy stejně neužili zrovna nejlépe, takže to je jen taková drobnost. Důležitější je, že se musíme podívat na náš výkon, který nebyl dobrý.“
Navzdory několika atraktivním předjetím, zejména v šesté zatáčce, prožil Verstappen náročný závod. Po startu z osmého místa se nakonec musel spokojit s devátou příčkou a dvěma body do celkového hodnocení.
„Nic se nestalo,“ zopakoval při dalším komentáři k incidentu. „Snažil jsem se posunout dovnitř. Samozřejmě, je to rychlá zatáčka, ale s přítlakem máte pro nás o něco větší kontrolu. Myslím, že si velmi pozdě uvědomil, že jsem tam nahoře uvnitř. Takže pak trochu odbočil a sjel z trati, a to bylo vše. Nedotkli jsme se. Nic se nestalo.“
Podle Verstappena tak šlo jen o běžnou závodní situaci, která si nezasloužila zásah komisařů.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.
Po dramatickém manévru ve 4. zatáčce Velké ceny Maďarska se Max Verstappen a Lewis Hamilton ocitli v hledáčku sportovních komisařů FIA. Verdikt může přijít po jejich výslechu v Budapešti.
Charles Leclerc ztratil v závěru Velké ceně Maďarska šanci na vítězství kvůli technickému problému s podvozkem a cílem projel na čtvrtém místě. Monačan přiznal velkou frustraci a prohlásil, že na této sezóně zatím nevidí nic pozitivního.
Charles Leclerc po skutečně vydařené kvalifikaci a startu závodu skončil ve Velké ceně Maďarska čtvrtý a ostře kritizoval strategii Ferrari i technické potíže svého vozu. Monačan, který startoval z pole position, v závěru výrazně zpomalil kvůli problémům s podvozkem a přišel o stupně vítězů.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.