„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Lewis Hamilton po Velké ceně Maďarska F1 zůstal sklíčený a neochotný rozvést své předchozí komentáře, v nichž naznačil, že by Ferrari mělo „změnit jezdce“. Po sobotní kvalifikaci, v níž byl vyřazen ve druhé části, uvedl, že jeho jízda je klíčovým problémem letošní sezony. V závodě zvolil strategii s jednou zastávkou, ale nedokázal se prosadit a skončil dvanáctý.
Během závodu uvízl za Liamem Lawsonem, Oliverem Bearmanem a Isackem Hadjarem. „Byl jsem sedící kachna,“ řekl Hamilton do rádia, když se po pit stopu v jeho zrcátkách objevil Max Verstappen. Po zastávce ve 42. kole se sice posunul před Pierra Gaslyho a Estebana Ocona, ale následně ho předjel i Carlos Sainz. V cíli ztrácel jen něco přes sekundu na Hadjara, který byl blízko bodům.
Po závodě se Hamilton vyhnul detailům o svých sobotních výrocích. „Ani ne, když něco cítíte, tak něco. V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé…“ uvedl a dodal: „Stále to miluji. Pořád miluji závodění.“
Incident s Verstappenem, který ho předjel ve čtvrté zatáčce a při manévru Hamilton vyjel mimo trať, posuzovali komisaři. Hamilton k tomu řekl: „K tomu nemám moc co říct.“
Verstappen po závodě uvedl, že Hamilton se k jednání se stewardy nedostavil. „Problém je, že se nic nestalo. Ani jsme se nedotkli. Takže pro mě je trochu těžké pochopit, proč po závodě provádíme vyšetřování,“ řekl. Podle něj k incidentu neměl Hamilton výrazné námitky.
„Myslím, že jsme si ani jeden z nás víkend neužili. Důležitější je, že se musíme podívat na náš výkon, který nebyl dobrý,“ dodal Verstappen. K samotnému předjetí doplnil: „Zvolil jsem pohyb dovnitř, protože je to rychlá zatáčka, ale s přítlakem máte větší kontrolu. Myslím, že si velmi pozdě uvědomil, že jsem tam zevnitř. Pak trochu odbočil a sjel z trati. Nedotkli jsme se. Nic se nestalo.“
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.