Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává klidný ohledně motivace Lewise Hamiltona, přestože po nevydařeném víkendu v Maďarsku označil sám sebe za „naprosto k ničemu“. Podle Vasseura Hamilton ví, co dělá, a těžké chvíle ho vždy posunuly dál.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton zažil v Maďarsku další těžký víkend, když v kvalifikaci nepostoupil do závěrečné fáze a skončil až dvanáctý. Naopak jeho týmový kolega Charles Leclerc předvedl skvělý výkon a vybojoval první pole position Ferrari v sezoně 2025, což jen podtrhlo rozdíly mezi oběma jezdci.
Hamilton v rozhovoru pro Sky F1 otevřeně přiznal svou frustraci a označil se za „naprosto k ničemu“. „Vždycky je to na mě,“ posteskl si Brit, který navíc prohlásil, že pokud jde o tým, „asi by měli změnit jezdce“. Po startu závodu z tvrdých pneumatik navíc během prvního kola klesl o dvě pozice a nakonec zůstal uvězněný v DRS vlaku, což mu znemožnilo výraznější posun vpřed.
Po závodě Hamilton znovu zopakoval, že nemá co dodat k výkonnosti a opět vyjádřil pochybnosti o své budoucnosti ve Ferrari. „Doufám, že se vrátím,“ uvedl s viditelným odstupem a s nadějí na zlepšení během letní přestávky.
Zatímco Hamilton působí zklamaně a rezignovaně, týmový šéf Ferrari Frédéric Vasseur jeho postoj nezpochybňuje. „Nemusím ho motivovat. Je frustrovaný, ale ne demotivovaný,“ ujistil Vasseur média. Připomněl, že sportovci v obdobných situacích často reagují emocemi a výbuchy frustrace jsou součástí závodnického života.
Vasseur také zdůraznil, že Hamilton je nesmírně náročný nejen na tým, ale především na sebe sama, což podle něj stále slouží jako silná motivace pro lepší výkony. „Je sedminásobný mistr světa, je to velmi náročný jezdec, a když váš týmový kolega jede na pole position a vy končíte v Q2, je to těžké,“ řekl Vasseur.
Podle šéfa Ferrari je však současná situace pouze přechodná. „Charles získal pole position, Lewis je ve složité pozici a závod byl pro něj těžký, protože jsme sázeli na tvrdé pneumatiky, což ho uvízlo v DRS vlaku. Chápu jeho frustraci, ale všichni táhneme za jeden provaz a věřím, že se vrátíme silnější.“
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.