Charles Leclerc vyjádřil důvěru ve svého týmového kolegu Lewise Hamiltona a věří, že se po letní přestávce vrátí ve formě. Podle něj má Hamilton stále potřebné schopnosti, aby znovu ukázal svou sílu.
Lewis Hamilton čelí v letošní sezóně možná největší výzvě své bohaté kariéry ve Formuli 1. Přestup do Ferrari měl být novým impulzem, ale zatím se proměnil ve frustrující sérii neúspěchů. Zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc pravidelně bojuje o čelní příčky, Hamilton se trápí v kvalifikacích i závodech. V posledních dvou víkendech se nedostal ani do bodovaného umístění a v Maďarsku dokonce poprvé v kariéře odjel Grand Prix bez jediného bodu.
Leclerc zůstává loajální vůči týmové filozofii a místo soupeření s Hamiltonem staví na prvním místě společný cíl. Už během víkendu ve Spa jasně odmítl jakékoli náznaky, že by těžil z Hamiltonova trápení. „Tohle je teď opravdu v pozadí. Mým hlavním cílem je momentálně vrátit Ferrari zpět na vrchol,“ prohlásil bez váhání. Na otázku, zda ho překvapuje, že má nad svým slavnějším týmovým kolegou výkonnostní převahu, odpověděl jednoduše a bez emocí: „Lewis není můj cíl.“
Hamilton se mezitím snaží najít ztracenou sebedůvěru. Kvalifikace ve Spa i v Maďarsku pro něho skončily hluboko v poli poražených, zatímco Leclerc startoval z čela. V hlavním závodě v Belgii sice Hamilton předvedl slušný postup pořadím na mokré trati, ale body z toho opět nebyly. Jeho frustrace přerůstá do verbální sebekritiky. Po kvalifikaci na Hungaroringu do mikrofonu Sky Sports F1 prohlásil: „Byl jsem naprosto k ničemu. Ferrari mě mělo nahradit.“
Ještě před pár měsíci působil Hamilton nadšeně z nové životní kapitoly. Nyní je ale viditelně skleslý. V tiskovém stanu odpovídal na otázky novinářů jen jednoslovně a působil velmi uzavřeně. Atmosféra kolem něj silně kontrastuje s jeho dřívějším optimismem a energií, kterou do týmu přinášel v prvních závodech sezony, informuje Motorsport.com.
Leclerc však zůstává věrný týmovému duchu i po dalším Hamiltonově nevýrazném víkendu. „Na konci dne jsme jeden tým. A i když chci být před Lewisem, chci, aby se dařilo oběma. Chci, aby byl úspěšný i Lewis, a aby byl úspěšný celý tým Ferrari,“ řekl po závodě v Maďarsku. A dodal: „Očividně to byl pro Lewise těžký víkend, ale nemám žádné pochybnosti, že to bylo výjimečné. Jsem si jistý, že druhá polovina sezóny bude mnohem pozitivnější.“
Ani Leclerc si ale z Maďarska neodvezl důvod k radosti. Přestože startoval z pole position a dlouho vedl, nakonec skončil mimo stupně vítězů kvůli neupřesněnému problému s šasi. „Nemyslím si, že do druhé poloviny sezóny jdeme s tím, že můžeme vyhrát kdekoliv. A právě proto je tahle frustrace ještě větší,“ řekl. „Věděli jsme, že tohle bude jedna z mála příležitostí během sezony a že ji musíme využít. Bohužel s tímto problémem jsme nemohli nic dělat.“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.