Charles Leclerc vyjádřil důvěru ve svého týmového kolegu Lewise Hamiltona a věří, že se po letní přestávce vrátí ve formě. Podle něj má Hamilton stále potřebné schopnosti, aby znovu ukázal svou sílu.
Lewis Hamilton čelí v letošní sezóně možná největší výzvě své bohaté kariéry ve Formuli 1. Přestup do Ferrari měl být novým impulzem, ale zatím se proměnil ve frustrující sérii neúspěchů. Zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc pravidelně bojuje o čelní příčky, Hamilton se trápí v kvalifikacích i závodech. V posledních dvou víkendech se nedostal ani do bodovaného umístění a v Maďarsku dokonce poprvé v kariéře odjel Grand Prix bez jediného bodu.
Leclerc zůstává loajální vůči týmové filozofii a místo soupeření s Hamiltonem staví na prvním místě společný cíl. Už během víkendu ve Spa jasně odmítl jakékoli náznaky, že by těžil z Hamiltonova trápení. „Tohle je teď opravdu v pozadí. Mým hlavním cílem je momentálně vrátit Ferrari zpět na vrchol,“ prohlásil bez váhání. Na otázku, zda ho překvapuje, že má nad svým slavnějším týmovým kolegou výkonnostní převahu, odpověděl jednoduše a bez emocí: „Lewis není můj cíl.“
Hamilton se mezitím snaží najít ztracenou sebedůvěru. Kvalifikace ve Spa i v Maďarsku pro něho skončily hluboko v poli poražených, zatímco Leclerc startoval z čela. V hlavním závodě v Belgii sice Hamilton předvedl slušný postup pořadím na mokré trati, ale body z toho opět nebyly. Jeho frustrace přerůstá do verbální sebekritiky. Po kvalifikaci na Hungaroringu do mikrofonu Sky Sports F1 prohlásil: „Byl jsem naprosto k ničemu. Ferrari mě mělo nahradit.“
Ještě před pár měsíci působil Hamilton nadšeně z nové životní kapitoly. Nyní je ale viditelně skleslý. V tiskovém stanu odpovídal na otázky novinářů jen jednoslovně a působil velmi uzavřeně. Atmosféra kolem něj silně kontrastuje s jeho dřívějším optimismem a energií, kterou do týmu přinášel v prvních závodech sezony, informuje Motorsport.com.
Leclerc však zůstává věrný týmovému duchu i po dalším Hamiltonově nevýrazném víkendu. „Na konci dne jsme jeden tým. A i když chci být před Lewisem, chci, aby se dařilo oběma. Chci, aby byl úspěšný i Lewis, a aby byl úspěšný celý tým Ferrari,“ řekl po závodě v Maďarsku. A dodal: „Očividně to byl pro Lewise těžký víkend, ale nemám žádné pochybnosti, že to bylo výjimečné. Jsem si jistý, že druhá polovina sezóny bude mnohem pozitivnější.“
Ani Leclerc si ale z Maďarska neodvezl důvod k radosti. Přestože startoval z pole position a dlouho vedl, nakonec skončil mimo stupně vítězů kvůli neupřesněnému problému s šasi. „Nemyslím si, že do druhé poloviny sezóny jdeme s tím, že můžeme vyhrát kdekoliv. A právě proto je tahle frustrace ještě větší,“ řekl. „Věděli jsme, že tohle bude jedna z mála příležitostí během sezony a že ji musíme využít. Bohužel s tímto problémem jsme nemohli nic dělat.“
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.