Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Pohledy na svět, které mají pilot Ferrari Lewis Hamilton a americký prezident Donald Trump, se zdají být naprosto protikladné. Hamilton, jenž se postupně stal symbolem boje za rovnost a inkluzi, se aktivně angažuje v projektech zaměřených na podporu menšin, černošské komunity a LGBTQ+ práv. Byl to právě on, kdo v roce 2020 neúnavně propagoval hnutí Black Lives Matter, které vyzývalo k ukončení policejní brutality vůči černochům.
Na opačném pólu stojí Trump, jehož administrativní kroky zaměřené na omezení práv menšin, imigrantů a progresivních hnutí od jeho nástupu do úřadu v lednu 2020 vyvolávají silné kontroverze. Hamilton však v rozhovoru pro magazín Time vyjádřil, že i přes tyto politické zvraty se nevzdá své mise: „Nezměním to, co Trump nebo jeho vláda dělá. Jediné, co mohu udělat, je snažit se zajistit, abych v mém prostoru, v mém prostředí, nadále povznášel lidi. Na cestě budou síly, které to nechtějí, z důvodů, které nemohu pochopit. To mě ale nezastaví. Je to boj, který budeme dál bojovat.“
Hamiltonova snaha o změnu je dlouhodobá a konkrétní. V roce 2019 založil projekt Mission 44, jehož cílem je podporovat mladé lidi z nedostatečně zastoupených skupin a pomoci jim v úspěchu prostřednictvím zmírnění propasti v příležitostech. Tento projekt byl dalším krokem v jeho boji za inkluzi, který se neomezuje pouze na sportovní svět, ale zasahuje i do pracovního prostředí.
V loňském roce Hamilton dokonce tlačil na svůj bývalý tým Mercedes, aby zajistil, že minimálně 25 % jeho zaměstnanců budou lidé ne-bílé pleti. „Říkal jsem si: Bože, konečně máme rozmanitější pracovní prostředí, které jsme vybudovali v průběhu času. A teď se vracím na začátek svého působení v Mercedesu, kde to nebylo rozmanité,“ komentoval s nostalgií nad vývojem diverzity v automobilovém průmyslu.
S novým angažmá ve Ferrari se Hamilton opět pustil do boje za inkluzi. Spolu s týmem se jim podařilo podepsat Chartu diverzity a inkluze, která je součástí širšího úsilí o změnu nejen v automobilovém světě. Tento krok je pro Hamiltona další potvrzení, že jeho vize rovnosti a diverzity nejsou jen slova, ale konkrétní činy.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.