Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Bývalý jezdec Formule 1 Felipe Massa si na Goodwood Festival of Speed nemohl odpustit sarkastickou poznámku ohledně mistrovství světa F1 z roku 2008 poté, co usedl za volant legendárního Ferrari F2008. Pro Brazilce to byl dojemný návrat k vozu, se kterým získal Ferrari konstruktérský titul, a který mu připomněl jeho nejlepší sezónu kariéry.
Massa s nadšením v hlase popisoval zážitek z jízdy po slavném kopci v Goodwoodu a vyzdvihl, jaký význam měl právě rok 2008. „Je to úžasný pocit řídit po tolika letech tohle auto. Byla to moje nejlepší sezóna, vůz, se kterým jsme vyhráli pět závodů,“ uvedl, informuje Motorsport.com. Dodal, že to byl také poslední konstruktérský titul Ferrari za jeho éry.
Jeho lehce ironický komentář ohledně vlastního mistrovského titulu vyvolal smích, ale zároveň připomněl bolestivý okamžik, kdy mu titul unikl. Massa se po závodu s Ferrari radoval z příležitosti znovu usednout za volant a ocenil atmosféru festivalu plného fanoušků a nadšenců motorsportu.
Současně se Massa aktivně snaží získat zpět titul mistra světa z roku 2008 právní cestou. Podal žalobu proti Formuli 1, FIA a Berniemu Ecclestonovi kvůli známému incidentu „Crashgate“ ze Singapuru, kdy Nelson Piquet mladší záměrně narazil do bariér, což umožnilo jeho týmovému kolegovi Fernando Alonsovi vyhrát závod. Massa tvrdí, že tato kauza ovlivnila výsledky šampionátu a žádá, aby mu byl titul přiznán zpětně.
Případ Felipeho Massy bude v říjnu řešit britský Nejvyšší soud. Bývalý šéf F1 Bernie Ecclestone už dříve přiznal, že závod v Singapuru měl být kvůli zmanipulované nehodě zrušen – a pokud by se to tehdy stalo, Massa by se stal mistrem světa namísto Hamiltona. Zároveň uvedl, že dnes by v podobné situaci jednal jinak.
Massa vyjádřil naději, že soud v říjnu učiní spravedlivé rozhodnutí. „Bojujeme za pravdu, která byla dlouho zatajena,“ řekl a dodal, že po 16 letech od těchto událostí stále doufá v uznání toho, co se skutečně stalo. Jeho snaha tak znovu otevírá jednu z největších a nejkontroverznějších kapitol moderní historie Formule 1.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.