George Russell přiznal, že nečeká, že by byl rychlejší než jeho nový týmový kolega, nováček Andrea Kimi Antonelli. Britský jezdec tvrdí, že se dnes necítí rychlejší než při svém debutu ve Formuli 1 v roce 2019, a jedinou výhodou, kterou přináší, jsou zkušenosti nasbírané během šesti let v šampionátu.
Před zahájením sezóny 2025 v Austrálii George Russell na mediálním dni reagoval na otázku, zda si myslí, že bude výrazně rychlejší než jeho nový týmový kolega Andrea Kimi Antonelli, vzhledem k tomu, že letos závodí s nováčkem místo sedminásobného šampiona Lewise Hamiltona.
„Ne, vůbec ne. Kimi je výjimečný jezdec, jak jsem již říkal, necítím se rychlejší dnes než když mi bylo 18, ale mám daleko více zkušeností. V kvalifikaci, pokud mám dopravní zácpu na výjezdu z pitlane, vím, jak s tím naložit. Když jsou moje pneumatiky studené nebo přehřáté, vím, jak reagovat na takové okolnosti. Také vím, jak zvládat tlak tohoto sportu, řekl Russell.
„Ale co se týče čisté rychlosti, nemyslím si, že bych byl dnes rychlejší než před 9 lety. Loni to ukázal Ollie Bearman. Bearman odvedl skvělou práci, když nastoupil. Franco Colapinto také předvedl skvělý výkon. A stejně jako my, když jsme začínali, pro mě to bylo trochu těžší, protože jsem byl u Williamsu na chvostu, ale víte, když jsem já, Lando, Charles nebo Max přišli do sportu, hned jsme byli na úrovni, tak proč by Kimi neměl být na stejné vlně?“
Šéf týmu Mercedes, Toto Wolff, se vyjádřil v podobném duchu a potvrdil, že od Russella nečeká, že by "převálcoval" Antonelliho. „Řekl jsem Georgeovi: ‚Nečekáme, že budeš Kimiho neustále porážet.‘ Kdybychom si to mysleli, Kimiho bychom vůbec nebrali. Věřím, že co se týče rychlosti, Kimi bude mít s Georgem podobnou úroveň. Je tu ale hodně, co se musí naučit, zejména co se týče dlouhých běhů na pneumatikách, a vývoj bude strmý, řekl Toto Wolff.
„Máme kombinaci jednoho velmi mladého jezdce, 18letého, a dalšího mladého jezdce, 27letého, a doufám, že se budou navzájem tlačit a motivovat,“ doplnil.
Tréninky na Velkou cenu Austrálie 2025 začínají v pátek 14. března. První trénink (FP1) se koná od 2:30 do 3:30 našeho času, následovaný druhým tréninkem (FP2) od 5:00 do 6:00. Třetí trénink (FP3) je naplánován na sobotu 15. března mezi 2:30 a 3:30. Kvalifikace probíhá tentýž den od 6:00 do 7:00 a samotný závod se uskuteční v neděli 16. března od 5:00.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.