George Russell přiznal, že nečeká, že by byl rychlejší než jeho nový týmový kolega, nováček Andrea Kimi Antonelli. Britský jezdec tvrdí, že se dnes necítí rychlejší než při svém debutu ve Formuli 1 v roce 2019, a jedinou výhodou, kterou přináší, jsou zkušenosti nasbírané během šesti let v šampionátu.
Před zahájením sezóny 2025 v Austrálii George Russell na mediálním dni reagoval na otázku, zda si myslí, že bude výrazně rychlejší než jeho nový týmový kolega Andrea Kimi Antonelli, vzhledem k tomu, že letos závodí s nováčkem místo sedminásobného šampiona Lewise Hamiltona.
„Ne, vůbec ne. Kimi je výjimečný jezdec, jak jsem již říkal, necítím se rychlejší dnes než když mi bylo 18, ale mám daleko více zkušeností. V kvalifikaci, pokud mám dopravní zácpu na výjezdu z pitlane, vím, jak s tím naložit. Když jsou moje pneumatiky studené nebo přehřáté, vím, jak reagovat na takové okolnosti. Také vím, jak zvládat tlak tohoto sportu, řekl Russell.
„Ale co se týče čisté rychlosti, nemyslím si, že bych byl dnes rychlejší než před 9 lety. Loni to ukázal Ollie Bearman. Bearman odvedl skvělou práci, když nastoupil. Franco Colapinto také předvedl skvělý výkon. A stejně jako my, když jsme začínali, pro mě to bylo trochu těžší, protože jsem byl u Williamsu na chvostu, ale víte, když jsem já, Lando, Charles nebo Max přišli do sportu, hned jsme byli na úrovni, tak proč by Kimi neměl být na stejné vlně?“
Šéf týmu Mercedes, Toto Wolff, se vyjádřil v podobném duchu a potvrdil, že od Russella nečeká, že by "převálcoval" Antonelliho. „Řekl jsem Georgeovi: ‚Nečekáme, že budeš Kimiho neustále porážet.‘ Kdybychom si to mysleli, Kimiho bychom vůbec nebrali. Věřím, že co se týče rychlosti, Kimi bude mít s Georgem podobnou úroveň. Je tu ale hodně, co se musí naučit, zejména co se týče dlouhých běhů na pneumatikách, a vývoj bude strmý, řekl Toto Wolff.
„Máme kombinaci jednoho velmi mladého jezdce, 18letého, a dalšího mladého jezdce, 27letého, a doufám, že se budou navzájem tlačit a motivovat,“ doplnil.
Tréninky na Velkou cenu Austrálie 2025 začínají v pátek 14. března. První trénink (FP1) se koná od 2:30 do 3:30 našeho času, následovaný druhým tréninkem (FP2) od 5:00 do 6:00. Třetí trénink (FP3) je naplánován na sobotu 15. března mezi 2:30 a 3:30. Kvalifikace probíhá tentýž den od 6:00 do 7:00 a samotný závod se uskuteční v neděli 16. března od 5:00.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.