George Russell přiznal, že nečeká, že by byl rychlejší než jeho nový týmový kolega, nováček Andrea Kimi Antonelli. Britský jezdec tvrdí, že se dnes necítí rychlejší než při svém debutu ve Formuli 1 v roce 2019, a jedinou výhodou, kterou přináší, jsou zkušenosti nasbírané během šesti let v šampionátu.
Před zahájením sezóny 2025 v Austrálii George Russell na mediálním dni reagoval na otázku, zda si myslí, že bude výrazně rychlejší než jeho nový týmový kolega Andrea Kimi Antonelli, vzhledem k tomu, že letos závodí s nováčkem místo sedminásobného šampiona Lewise Hamiltona.
„Ne, vůbec ne. Kimi je výjimečný jezdec, jak jsem již říkal, necítím se rychlejší dnes než když mi bylo 18, ale mám daleko více zkušeností. V kvalifikaci, pokud mám dopravní zácpu na výjezdu z pitlane, vím, jak s tím naložit. Když jsou moje pneumatiky studené nebo přehřáté, vím, jak reagovat na takové okolnosti. Také vím, jak zvládat tlak tohoto sportu, řekl Russell.
„Ale co se týče čisté rychlosti, nemyslím si, že bych byl dnes rychlejší než před 9 lety. Loni to ukázal Ollie Bearman. Bearman odvedl skvělou práci, když nastoupil. Franco Colapinto také předvedl skvělý výkon. A stejně jako my, když jsme začínali, pro mě to bylo trochu těžší, protože jsem byl u Williamsu na chvostu, ale víte, když jsem já, Lando, Charles nebo Max přišli do sportu, hned jsme byli na úrovni, tak proč by Kimi neměl být na stejné vlně?“
Šéf týmu Mercedes, Toto Wolff, se vyjádřil v podobném duchu a potvrdil, že od Russella nečeká, že by "převálcoval" Antonelliho. „Řekl jsem Georgeovi: ‚Nečekáme, že budeš Kimiho neustále porážet.‘ Kdybychom si to mysleli, Kimiho bychom vůbec nebrali. Věřím, že co se týče rychlosti, Kimi bude mít s Georgem podobnou úroveň. Je tu ale hodně, co se musí naučit, zejména co se týče dlouhých běhů na pneumatikách, a vývoj bude strmý, řekl Toto Wolff.
„Máme kombinaci jednoho velmi mladého jezdce, 18letého, a dalšího mladého jezdce, 27letého, a doufám, že se budou navzájem tlačit a motivovat,“ doplnil.
Tréninky na Velkou cenu Austrálie 2025 začínají v pátek 14. března. První trénink (FP1) se koná od 2:30 do 3:30 našeho času, následovaný druhým tréninkem (FP2) od 5:00 do 6:00. Třetí trénink (FP3) je naplánován na sobotu 15. března mezi 2:30 a 3:30. Kvalifikace probíhá tentýž den od 6:00 do 7:00 a samotný závod se uskuteční v neděli 16. března od 5:00.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.