Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Pirelli připravuje strategický experiment s pneumatikami, který však může ohrozit nepředvídatelné počasí během nadcházející Velké ceny Belgie. Po období veder totiž nad severozápadní Evropou postupuje tlaková níže, která přináší silné deště a bouřky, jež mohou výrazně ovlivnit průběh závodu a taktické možnosti týmů.
Cílem Pirelli je vnést do rozhodování o strategiích více nejistoty a zvýšit atraktivitu závodů. Počátkem sezóny převládaly převážně jednozastávkové strategie, proto se dodavatel pneumatik rozhodl pro netradiční krok a na belgické trati místo běžné tvrdé směsi C2 nabídnout tvrdší variantu C1. Střední a měkké pneumatiky zůstaly nezměněny, aby vznikl větší rozdíl mezi tvrdou a střední směsí a odradil týmy od standardní jedné zastávky kvůli časové penalizaci.
Podle manažera motorsportu Pirelli Maria Isoly je cílem experimentu přinést větší variabilitu a komplikace do strategií, protože doposud týmy díky malým rozdílům mezi směsmi vždy dokázaly využít tvrdé a střední pneumatiky pro jednu zastávku, informuje Motorsport.com. Nová kombinace by měla týmy donutit více riskovat a možná zvolit i dvouzastávkovou strategii, což by závody učinilo zajímavějšími a méně předvídatelnými.
Úspěch v podobě pneumatik méně citlivých na tepelné degradace, které umožňují jezdcům déle tlačit pneumatiky, však paradoxně vedl k jednotvárnosti závodů a menší možnosti předjíždění. Proto Pirelli hledá nové způsoby, jak závody oživit a vytvořit větší nejistotu. Belgická trať Spa-Francorchamps byla pro experiment ideálním místem díky svému rychlému a náročnému profilu, který novým pneumatikám poskytuje tvrdý test.
Problémem zůstává nepředvídatelné počasí v Ardenách, které může celou snahu zhatit. Pokud bude pršet a závod se promění ve vodní bitvu, mohou se týmy soustředit spíše na přežití než na strategické experimenty. To by znamenalo, že Pirelli bude muset plán vyzkoušet jinde, což není jednoduché, protože výměna směsí musí být velmi pečlivě vyvážená. Příliš velký nebo příliš malý rozdíl mezi pneumatikami by vedl ke stejné situaci, kdy týmy zvolí podobné strategie.
Pokud se experiment v Belgii nezdaří, Pirelli bude mít omezené možnosti, kde svůj plán dál rozvíjet. Tento krok ukazuje, jak složité je inovovat v prostředí Formule 1, kde každá změna může mít dalekosáhlé dopady na výkon týmů i atraktivitu závodů.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.