Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Pirelli připravuje strategický experiment s pneumatikami, který však může ohrozit nepředvídatelné počasí během nadcházející Velké ceny Belgie. Po období veder totiž nad severozápadní Evropou postupuje tlaková níže, která přináší silné deště a bouřky, jež mohou výrazně ovlivnit průběh závodu a taktické možnosti týmů.
Cílem Pirelli je vnést do rozhodování o strategiích více nejistoty a zvýšit atraktivitu závodů. Počátkem sezóny převládaly převážně jednozastávkové strategie, proto se dodavatel pneumatik rozhodl pro netradiční krok a na belgické trati místo běžné tvrdé směsi C2 nabídnout tvrdší variantu C1. Střední a měkké pneumatiky zůstaly nezměněny, aby vznikl větší rozdíl mezi tvrdou a střední směsí a odradil týmy od standardní jedné zastávky kvůli časové penalizaci.
Podle manažera motorsportu Pirelli Maria Isoly je cílem experimentu přinést větší variabilitu a komplikace do strategií, protože doposud týmy díky malým rozdílům mezi směsmi vždy dokázaly využít tvrdé a střední pneumatiky pro jednu zastávku, informuje Motorsport.com. Nová kombinace by měla týmy donutit více riskovat a možná zvolit i dvouzastávkovou strategii, což by závody učinilo zajímavějšími a méně předvídatelnými.
Úspěch v podobě pneumatik méně citlivých na tepelné degradace, které umožňují jezdcům déle tlačit pneumatiky, však paradoxně vedl k jednotvárnosti závodů a menší možnosti předjíždění. Proto Pirelli hledá nové způsoby, jak závody oživit a vytvořit větší nejistotu. Belgická trať Spa-Francorchamps byla pro experiment ideálním místem díky svému rychlému a náročnému profilu, který novým pneumatikám poskytuje tvrdý test.
Problémem zůstává nepředvídatelné počasí v Ardenách, které může celou snahu zhatit. Pokud bude pršet a závod se promění ve vodní bitvu, mohou se týmy soustředit spíše na přežití než na strategické experimenty. To by znamenalo, že Pirelli bude muset plán vyzkoušet jinde, což není jednoduché, protože výměna směsí musí být velmi pečlivě vyvážená. Příliš velký nebo příliš malý rozdíl mezi pneumatikami by vedl ke stejné situaci, kdy týmy zvolí podobné strategie.
Pokud se experiment v Belgii nezdaří, Pirelli bude mít omezené možnosti, kde svůj plán dál rozvíjet. Tento krok ukazuje, jak složité je inovovat v prostředí Formule 1, kde každá změna může mít dalekosáhlé dopady na výkon týmů i atraktivitu závodů.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.