Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Pirelli připravuje strategický experiment s pneumatikami, který však může ohrozit nepředvídatelné počasí během nadcházející Velké ceny Belgie. Po období veder totiž nad severozápadní Evropou postupuje tlaková níže, která přináší silné deště a bouřky, jež mohou výrazně ovlivnit průběh závodu a taktické možnosti týmů.
Cílem Pirelli je vnést do rozhodování o strategiích více nejistoty a zvýšit atraktivitu závodů. Počátkem sezóny převládaly převážně jednozastávkové strategie, proto se dodavatel pneumatik rozhodl pro netradiční krok a na belgické trati místo běžné tvrdé směsi C2 nabídnout tvrdší variantu C1. Střední a měkké pneumatiky zůstaly nezměněny, aby vznikl větší rozdíl mezi tvrdou a střední směsí a odradil týmy od standardní jedné zastávky kvůli časové penalizaci.
Podle manažera motorsportu Pirelli Maria Isoly je cílem experimentu přinést větší variabilitu a komplikace do strategií, protože doposud týmy díky malým rozdílům mezi směsmi vždy dokázaly využít tvrdé a střední pneumatiky pro jednu zastávku, informuje Motorsport.com. Nová kombinace by měla týmy donutit více riskovat a možná zvolit i dvouzastávkovou strategii, což by závody učinilo zajímavějšími a méně předvídatelnými.
Úspěch v podobě pneumatik méně citlivých na tepelné degradace, které umožňují jezdcům déle tlačit pneumatiky, však paradoxně vedl k jednotvárnosti závodů a menší možnosti předjíždění. Proto Pirelli hledá nové způsoby, jak závody oživit a vytvořit větší nejistotu. Belgická trať Spa-Francorchamps byla pro experiment ideálním místem díky svému rychlému a náročnému profilu, který novým pneumatikám poskytuje tvrdý test.
Problémem zůstává nepředvídatelné počasí v Ardenách, které může celou snahu zhatit. Pokud bude pršet a závod se promění ve vodní bitvu, mohou se týmy soustředit spíše na přežití než na strategické experimenty. To by znamenalo, že Pirelli bude muset plán vyzkoušet jinde, což není jednoduché, protože výměna směsí musí být velmi pečlivě vyvážená. Příliš velký nebo příliš malý rozdíl mezi pneumatikami by vedl ke stejné situaci, kdy týmy zvolí podobné strategie.
Pokud se experiment v Belgii nezdaří, Pirelli bude mít omezené možnosti, kde svůj plán dál rozvíjet. Tento krok ukazuje, jak složité je inovovat v prostředí Formule 1, kde každá změna může mít dalekosáhlé dopady na výkon týmů i atraktivitu závodů.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.