Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Ferrari minulý týden uspořádalo filmovací den na okruhu Mugello, kde si oba jeho jezdci – Lewis Hamilton a Charles Leclerc – poprvé vyzkoušeli vylepšené zadní zavěšení monopostu SF-25 v reálných podmínkách. Právě tato úprava má podle interních simulací Scuderie přinést klíčové zlepšení jízdních vlastností a vyřešit dlouhodobý problém s výškou podvozku.
Změna přišla po předchozí aktualizaci podlahy, která debutovala při Velké ceně Rakouska. Nová zadní část zavěšení má Ferrari umožnit snížit světlou výšku bez rizika nadměrného opotřebení, což bylo kritické například při Velké ceně Číny, kde byl Hamilton po vítězství ve sprintu diskvalifikován kvůli opotřebení skluzné desky. Od té doby musel tým kompromisně zvednout podvozek nad plánovanou úroveň, čímž ztrácel cenný výkon.
Přestože byla úprava podvozku označena za „zásadní“, oba piloti po testu v Mugellu přiznali, že nepozorovali žádný dramatický rozdíl v chování vozu. Ferrari podle dostupných zpráv použilo během filmovacího dne demonstrační pneumatiky a povinně fixované nastavení vozu, což značně omezilo možnost reálně posoudit dopad změn. Získaná data však mohou sehrát roli při ladění vozu na nadcházející závody.
Ferrari se přesto rozhodlo, že novou zadní nápravu nasadí již tento víkend v Belgii – navzdory tomu, že se jedná o sprintový víkend, kdy mají týmy na nastavení monopostu jen jediný hodinový trénink. Výzvou tedy bude nejen ladění, ale i okamžité pochopení chování nového systému v ostrém režimu.
Změna zavěšení má být podle zákulisních informací poslední velkou aktualizací vozu pro sezónu 2025. Další vývoj se má už primárně přesunout směrem k přípravě na revoluční sezónu 2026. V mezičase by však měl SF-25 projít alespoň drobnou úpravou posilovače řízení, a to už během následující Grand Prix v Maďarsku – jako reakce na výtky obou jezdců k necitlivému chování vozu ve vysokorychlostních zatáčkách.
Hamilton i Leclerc tak stále čekají na moment, kdy Ferrari přetaví potenciál svých vylepšení do skutečných výsledků. V Belgii by se však mohlo ukázat, zda novinky konečně pomohou rudým vozům přiblížit se zpět na špičku.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.