Ferrari ve slepé uličce? Lewis Hamilton a Charles Leclerc zchladili naděje fanoušků

Charles Leclerc v Silverstone
Charles Leclerc v Silverstone, foto: Scuderia Ferrari
Josef Mráček DNES 11:33
Sdílej:

Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.

Ferrari minulý týden uspořádalo filmovací den na okruhu Mugello, kde si oba jeho jezdci – Lewis Hamilton a Charles Leclerc – poprvé vyzkoušeli vylepšené zadní zavěšení monopostu SF-25 v reálných podmínkách. Právě tato úprava má podle interních simulací Scuderie přinést klíčové zlepšení jízdních vlastností a vyřešit dlouhodobý problém s výškou podvozku.

Změna přišla po předchozí aktualizaci podlahy, která debutovala při Velké ceně Rakouska. Nová zadní část zavěšení má Ferrari umožnit snížit světlou výšku bez rizika nadměrného opotřebení, což bylo kritické například při Velké ceně Číny, kde byl Hamilton po vítězství ve sprintu diskvalifikován kvůli opotřebení skluzné desky. Od té doby musel tým kompromisně zvednout podvozek nad plánovanou úroveň, čímž ztrácel cenný výkon.

Přestože byla úprava podvozku označena za „zásadní“, oba piloti po testu v Mugellu přiznali, že nepozorovali žádný dramatický rozdíl v chování vozu. Ferrari podle dostupných zpráv použilo během filmovacího dne demonstrační pneumatiky a povinně fixované nastavení vozu, což značně omezilo možnost reálně posoudit dopad změn. Získaná data však mohou sehrát roli při ladění vozu na nadcházející závody.

Ferrari se přesto rozhodlo, že novou zadní nápravu nasadí již tento víkend v Belgii – navzdory tomu, že se jedná o sprintový víkend, kdy mají týmy na nastavení monopostu jen jediný hodinový trénink. Výzvou tedy bude nejen ladění, ale i okamžité pochopení chování nového systému v ostrém režimu.

Změna zavěšení má být podle zákulisních informací poslední velkou aktualizací vozu pro sezónu 2025. Další vývoj se má už primárně přesunout směrem k přípravě na revoluční sezónu 2026. V mezičase by však měl SF-25 projít alespoň drobnou úpravou posilovače řízení, a to už během následující Grand Prix v Maďarsku – jako reakce na výtky obou jezdců k necitlivému chování vozu ve vysokorychlostních zatáčkách.

Hamilton i Leclerc tak stále čekají na moment, kdy Ferrari přetaví potenciál svých vylepšení do skutečných výsledků. V Belgii by se však mohlo ukázat, zda novinky konečně pomohou rudým vozům přiblížit se zpět na špičku.

Stalo se