Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Svět Formule 1 napjatě čeká na rozhodnutí Maxe Verstappena o jeho budoucnosti pro sezonu 2026, protože jeho volba ovlivní osudy několika dalších jezdců. Nejvíc pozornosti se soustředí na to, jak to změní sestavu týmu Mercedes.
George Russell a Kimi Antonelli jsou v posledních měsících svých smluv s Mercedesem a jejich budoucnost je nejistá, i přesto, že Russell prožívá nejlepší sezonu své kariéry a jako jediný jezdec mimo McLaren a Verstappena letos vyhrál Grand Prix. Antonelli zase patří mezi nejlepší nováčky roku.
Šéf Mercedesu Toto Wolff už dříve přiznal, že lituje, že Verstappena nepodepsal dříve, než se ten připojil k Red Bullu. Pokud by se Verstappen k Mercedesu přidal, spekuluje se, že by nahradil Russella, zatímco Antonelli by zůstal jeho týmovým kolegou.
Juan Pablo Montoya však nabízí jiný scénář. Podle něj by v případě Verstappenova odchodu Mercedes nepokračoval s Russellem a Red Bull by mohl podepsat Carlose Sainze, informuje PlanetF1. Ten by nahradil Verstappena a na jeho místo ve Williamsu by přišel Kimi Antonelli, což by mladému jezdci dalo čas na rozvoj, podobně jako to Mercedes udělal s Russellem.
Sainz podle Montoyi dříve neměl zájem být týmovým kolegou Verstappena, což ztěžovalo jeho přestup k Red Bullu. Navíc Sainz údajně nemá ve smlouvě u Mercedesu stejnou možnost volby týmového kolegy jako u Red Bullu.
Williams minulý rok popřel, že by ve smlouvě Sainze byla výstupní klauzule pro případ zájmu elitních týmů. Sainz navíc opakovaně potvrdil svůj závazek vůči Williamsu na příští dva roky i déle.
Sainz zároveň nechápe, proč ho Red Bull při příležitosti ukončení smlouvy s Ferrari nepodepsal, přestože se s Verstappenem dobře vychází. Tvrdí, že jejich rivalita byla zdravá a dnes mají dobrý vztah, a věří, že by byli silným jezdeckým párem.
Španěl si je jistý, že by zvládl být týmovým kolegou Verstappena, a připomíná, že i když byl Max výjimečně rychlý, on sám neměl problémy zvládnout tuto výzvu a dokázal držet krok s jedním z nejlepších jezdců historie.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.