Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Svět Formule 1 napjatě čeká na rozhodnutí Maxe Verstappena o jeho budoucnosti pro sezonu 2026, protože jeho volba ovlivní osudy několika dalších jezdců. Nejvíc pozornosti se soustředí na to, jak to změní sestavu týmu Mercedes.
George Russell a Kimi Antonelli jsou v posledních měsících svých smluv s Mercedesem a jejich budoucnost je nejistá, i přesto, že Russell prožívá nejlepší sezonu své kariéry a jako jediný jezdec mimo McLaren a Verstappena letos vyhrál Grand Prix. Antonelli zase patří mezi nejlepší nováčky roku.
Šéf Mercedesu Toto Wolff už dříve přiznal, že lituje, že Verstappena nepodepsal dříve, než se ten připojil k Red Bullu. Pokud by se Verstappen k Mercedesu přidal, spekuluje se, že by nahradil Russella, zatímco Antonelli by zůstal jeho týmovým kolegou.
Juan Pablo Montoya však nabízí jiný scénář. Podle něj by v případě Verstappenova odchodu Mercedes nepokračoval s Russellem a Red Bull by mohl podepsat Carlose Sainze, informuje PlanetF1. Ten by nahradil Verstappena a na jeho místo ve Williamsu by přišel Kimi Antonelli, což by mladému jezdci dalo čas na rozvoj, podobně jako to Mercedes udělal s Russellem.
Sainz podle Montoyi dříve neměl zájem být týmovým kolegou Verstappena, což ztěžovalo jeho přestup k Red Bullu. Navíc Sainz údajně nemá ve smlouvě u Mercedesu stejnou možnost volby týmového kolegy jako u Red Bullu.
Williams minulý rok popřel, že by ve smlouvě Sainze byla výstupní klauzule pro případ zájmu elitních týmů. Sainz navíc opakovaně potvrdil svůj závazek vůči Williamsu na příští dva roky i déle.
Sainz zároveň nechápe, proč ho Red Bull při příležitosti ukončení smlouvy s Ferrari nepodepsal, přestože se s Verstappenem dobře vychází. Tvrdí, že jejich rivalita byla zdravá a dnes mají dobrý vztah, a věří, že by byli silným jezdeckým párem.
Španěl si je jistý, že by zvládl být týmovým kolegou Verstappena, a připomíná, že i když byl Max výjimečně rychlý, on sám neměl problémy zvládnout tuto výzvu a dokázal držet krok s jedním z nejlepších jezdců historie.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.