Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Max Verstappen si i přes potíže s letošním vozem Red Bull RB21 drží elitní formu a podle Jensona Buttona to jen podtrhuje jeho výjimečný talent. Bývalý mistr světa ocenil především to, jak Max dokáže s těžko ovladatelným monopostem získávat cenné body a držet se ve hře o titul.
Po dvanácti závodech sezony 2025 má Verstappen na kontě 165 z 172 bodů celého týmu, což je naprosto dominantní podíl. Red Bull přitom letos čelí celé řadě výzev – od technických problémů po citlivost auta na povětrnostní podmínky. „Auto je tento víkend hodně citlivé na vítr, což nám ztěžuje hledání správné rovnováhy,“ přiznal Verstappen před britskou Grand Prix v Silverstonu.
Jenson Button se v rozhovoru pro F1.com zamýšlel nad tím, zda má Verstappen reálnou šanci na titul i v letošních podmínkách. Podle něj není vůz RB21 tak silný jako konkurence, zejména McLaren, ale Verstappen i tak zůstává výjimečný. „Když ostatní jezdci ve stejném autě nedokážou zajet ani zdaleka tak dobře jako Max, jasně to ukazuje, jak výjimečný talent má.“ řekl Button.
Výsledky Verstappena však nepřehluší spekulace o jeho budoucnosti. V paddocku se stále častěji mluví o možném přestupu k Mercedesu. Šéf týmu Toto Wolff potvrdil, že s jezdcem jednal, ale šance na dohodu pro rok 2026 zatím považuje za nízké. Button upozornil, že právě blížící se změna technických pravidel činí Verstappenovo rozhodování mimořádně složitým.
„Nikdo v tuto chvíli přesně neví, co bude nejlepší volba. Ani Max to teď nejspíš neví,“ říká Button. „Týmy sice vidí data z větrných tunelů nebo vývoj motoru, ale netuší, s čím přijdou ostatní. Takže je to sázka na nejistotu.“
Ať už Verstappen zvolí jakoukoli cestu, jedno je jisté – sezona 2026 bude zlomová nejen pro něj, ale pro celou Formuli 1. Rozhodnutí, které učiní, může přepsat rozložení sil napříč šampionátem.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.