Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Bývalý pilot týmu Benetton Riccardo Patrese způsobil rozruch svým ostrým výrokem na adresu Flavia Briatoreho. Přirovnal ho k nevybuchlé bombě z druhé světové války, která může kdykoliv vyletět do vzduchu. Podle Patreseho Briatore rozhodně není člověkem, který by dokázal podpořit jezdce a dodat jim sebedůvěru. Jeho slova přicházejí v době, kdy tým Alpine čelí problémům a nejistotě ohledně výkonů mladého závodníka Franca Colapinta.
Patrese dobře ví, o čem mluví. V roce 1993, během svého posledního ročníku ve formuli 1, závodil právě pod Briatorem v týmu Benetton. Tehdy už na sebe ovšem upíral většinu pozornosti mladý Michael Schumacher a Patrese působil spíše v jeho stínu. Právě tehdejší atmosféra v týmu podle něj předznamenala, jak nevyzpytatelným faktorem může být Briatore pro mladé jezdce, kteří hledají stabilitu a podporu.
Po svém návratu do týmu Alpine, jenž navazuje na tradici Benettonu a později Renaultu, Briatore opět převzal otěže, tentokrát víceméně jako neoficiální šéf týmu. Po odchodu Olivera Oakese tak získal zásadní vliv na sportovní směřování stáje. Jedním z jeho prvních kroků bylo angažování Argentince Franca Colapinta, který přišel od Williamsu, čímž byl do pozadí zatlačen Jack Doohan.
Colapintova pozice však začíná být velmi nejistá. Navzdory talentu, který prokazoval loni, zatím letos ve formuli 1 příliš nepřesvědčil. Nejenže se mu nedaří bodovat, ale několikrát havaroval a zatím spíše selhává pod tlakem očekávání. Naposledy v Silverstonu havaroval v kvalifikaci a nakonec do závodu vůbec nenastoupil. Podle zákulisních informací šlo už o druhou poruchu spojky v sezóně.
To vše vrhá Colapinta přímo do hledáčku Briatoreho. A jak varuje Patrese, právě v těchto chvílích se naplno ukazuje, jak nebezpečná může být Briatoreho nestálá povaha, informuje RacingNews365. Briatore nepomůže pilotovi zvednout si morálku, spíš ho rozloží, řekl Patrese v rozhovoru pro Prime Casino. V tuhle chvíli Colapinto rozhodně není v bezpečí.
Spekulace o možné výměně sílí. Zda dostane druhou šanci Jack Doohan, nebo se Alpine poohlédne po úplně novém jménu, zatím není jasné. Jisté však je, že pod Briatorem zůstává situace v týmu Alpine nejen nejistá, ale i výbušná, přesně jak Patrese naznačil svým přirovnáním.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.