Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Bývalý pilot týmu Benetton Riccardo Patrese způsobil rozruch svým ostrým výrokem na adresu Flavia Briatoreho. Přirovnal ho k nevybuchlé bombě z druhé světové války, která může kdykoliv vyletět do vzduchu. Podle Patreseho Briatore rozhodně není člověkem, který by dokázal podpořit jezdce a dodat jim sebedůvěru. Jeho slova přicházejí v době, kdy tým Alpine čelí problémům a nejistotě ohledně výkonů mladého závodníka Franca Colapinta.
Patrese dobře ví, o čem mluví. V roce 1993, během svého posledního ročníku ve formuli 1, závodil právě pod Briatorem v týmu Benetton. Tehdy už na sebe ovšem upíral většinu pozornosti mladý Michael Schumacher a Patrese působil spíše v jeho stínu. Právě tehdejší atmosféra v týmu podle něj předznamenala, jak nevyzpytatelným faktorem může být Briatore pro mladé jezdce, kteří hledají stabilitu a podporu.
Po svém návratu do týmu Alpine, jenž navazuje na tradici Benettonu a později Renaultu, Briatore opět převzal otěže, tentokrát víceméně jako neoficiální šéf týmu. Po odchodu Olivera Oakese tak získal zásadní vliv na sportovní směřování stáje. Jedním z jeho prvních kroků bylo angažování Argentince Franca Colapinta, který přišel od Williamsu, čímž byl do pozadí zatlačen Jack Doohan.
Colapintova pozice však začíná být velmi nejistá. Navzdory talentu, který prokazoval loni, zatím letos ve formuli 1 příliš nepřesvědčil. Nejenže se mu nedaří bodovat, ale několikrát havaroval a zatím spíše selhává pod tlakem očekávání. Naposledy v Silverstonu havaroval v kvalifikaci a nakonec do závodu vůbec nenastoupil. Podle zákulisních informací šlo už o druhou poruchu spojky v sezóně.
To vše vrhá Colapinta přímo do hledáčku Briatoreho. A jak varuje Patrese, právě v těchto chvílích se naplno ukazuje, jak nebezpečná může být Briatoreho nestálá povaha, informuje RacingNews365. Briatore nepomůže pilotovi zvednout si morálku, spíš ho rozloží, řekl Patrese v rozhovoru pro Prime Casino. V tuhle chvíli Colapinto rozhodně není v bezpečí.
Spekulace o možné výměně sílí. Zda dostane druhou šanci Jack Doohan, nebo se Alpine poohlédne po úplně novém jménu, zatím není jasné. Jisté však je, že pod Briatorem zůstává situace v týmu Alpine nejen nejistá, ale i výbušná, přesně jak Patrese naznačil svým přirovnáním.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.