Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Jacques Villeneuve, mistr světa z roku 1997, nedávno otevřeně vyjádřil pochybnosti ohledně budoucnosti Yukiho Tsunody v týmu Red Bull. Japonský jezdec přestoupil do Milton Keynes během sezóny 2025 a nahradil tam mladíka Liama Lawsona po pouhých dvou závodech, ale od té doby se potýká s výraznými problémy při adaptaci na komplikovaný vůz RB21.
Tsunoda, kterému je 25 let, zatím v novém týmu nasbíral pouhých sedm bodů v deseti závodech, což výrazně kontrastuje s výkony jeho týmového kolegy Maxe Verstappena. I Verstappen totiž zmiňuje problémy s autem, ale jeho zkušenosti a rychlost mu umožňují zůstat v popředí šampionátu. Přesto Red Bull trvá na tom, že Tsunoda zůstane v kokpitu po celou sezónu.
Villeneuve při rozhovoru pro F1.com zdůraznil, že bude bedlivě sledovat Tsunodův vývoj v druhé polovině sezóny. Podle jeho slov musí být mladý jezdec výjimečný, pokud chce uspět v tak náročném a konkurenčním prostředí, jako je Red Bull. „Musíte být jako Lewis, Fernando, Piastri nebo Norris,“ uvedl Villeneuve a naznačil, že Tsunoda zatím nepředvádí takové výkony.
Japonský závodník sám v dubnu během GP Bahrajnu přiznal, že adaptace na vůz není jednoduchá. Popisoval, že okno, ve kterém RB21 funguje, je velmi úzké, a proto musí neustále zkoušet nové věci, aby se v něm udržel. Přiznal, že jeho výkony jsou nestabilní a že postupuje pomalu, krok za krokem, bez zbytečného spěchu.
Tsunoda také zmínil, že dlouhé jízdy v tréninku nevyzněly podle jeho představ a že stále pracuje na lepším sladění svého stylu jízdy s autem. Jeho sebevědomí je podle vlastních slov spíše průměrné, což reflektuje složitou situaci, ve které se nachází. Přesto zůstává odhodlaný pokračovat v práci na zlepšení.
Po dvanácti závodech je Tsunoda na 17. místě v průběžném pořadí jezdců se ziskem 10 bodů, zatímco Verstappen je třetí s 165 body. Výzvy, kterým čelí Tsunoda, zdůrazňují náročnost přechodu do špičkového týmu a vysoká očekávání, která jsou s tím spojená. Red Bull a jeho jezdec tak stojí před náročným úkolem, jak v závěru sezóny ukázat svůj skutečný potenciál.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.