Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Jacques Villeneuve, mistr světa z roku 1997, nedávno otevřeně vyjádřil pochybnosti ohledně budoucnosti Yukiho Tsunody v týmu Red Bull. Japonský jezdec přestoupil do Milton Keynes během sezóny 2025 a nahradil tam mladíka Liama Lawsona po pouhých dvou závodech, ale od té doby se potýká s výraznými problémy při adaptaci na komplikovaný vůz RB21.
Tsunoda, kterému je 25 let, zatím v novém týmu nasbíral pouhých sedm bodů v deseti závodech, což výrazně kontrastuje s výkony jeho týmového kolegy Maxe Verstappena. I Verstappen totiž zmiňuje problémy s autem, ale jeho zkušenosti a rychlost mu umožňují zůstat v popředí šampionátu. Přesto Red Bull trvá na tom, že Tsunoda zůstane v kokpitu po celou sezónu.
Villeneuve při rozhovoru pro F1.com zdůraznil, že bude bedlivě sledovat Tsunodův vývoj v druhé polovině sezóny. Podle jeho slov musí být mladý jezdec výjimečný, pokud chce uspět v tak náročném a konkurenčním prostředí, jako je Red Bull. „Musíte být jako Lewis, Fernando, Piastri nebo Norris,“ uvedl Villeneuve a naznačil, že Tsunoda zatím nepředvádí takové výkony.
Japonský závodník sám v dubnu během GP Bahrajnu přiznal, že adaptace na vůz není jednoduchá. Popisoval, že okno, ve kterém RB21 funguje, je velmi úzké, a proto musí neustále zkoušet nové věci, aby se v něm udržel. Přiznal, že jeho výkony jsou nestabilní a že postupuje pomalu, krok za krokem, bez zbytečného spěchu.
Tsunoda také zmínil, že dlouhé jízdy v tréninku nevyzněly podle jeho představ a že stále pracuje na lepším sladění svého stylu jízdy s autem. Jeho sebevědomí je podle vlastních slov spíše průměrné, což reflektuje složitou situaci, ve které se nachází. Přesto zůstává odhodlaný pokračovat v práci na zlepšení.
Po dvanácti závodech je Tsunoda na 17. místě v průběžném pořadí jezdců se ziskem 10 bodů, zatímco Verstappen je třetí s 165 body. Výzvy, kterým čelí Tsunoda, zdůrazňují náročnost přechodu do špičkového týmu a vysoká očekávání, která jsou s tím spojená. Red Bull a jeho jezdec tak stojí před náročným úkolem, jak v závěru sezóny ukázat svůj skutečný potenciál.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.