Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Lewis Hamilton má za sebou vynikající kariéru s řadou pozoruhodných statistik, ale jedna z nich skutečně vyniká: z 368 startů v závodech Formule 1 dokázal dojet do cíle téměř vždy, když skončil mimo závod, stalo se to jen 32krát, což je pouhých 8,7 %.
Zajímavé je, že ačkoliv zaznamenal odstoupení na 17 různých tratích, nejčastěji jej potkala smůla právě na legendárním okruhu Spa-Francorchamps, kde má na kontě pět neukončených závodů (DNF). Přesto však, když závod dokončí, předvádí zde mimořádné výkony a jeho průměrná pozice dojezdu na 7,004 km dlouhé trati je 2,23, což je lepší než na okruzích Silverstone, Hungaroring či Kanada, kde také pravidelně patří k nejlepším.
Z 13 dokončených závodů ve Spa vyhrál pětkrát, včetně svého 84. vítězství pro Mercedes před rokem, které bylo nakonec potvrzeno po diskvalifikaci týmového kolegy George Russella. Kromě dvou čtvrtých míst, která zaznamenal při svém debutu v roce 2007 a také v roce 2023, vždy skončil na stupních vítězů.
Jeho neúspěchy na této trati zahrnují různé nehody, od kolizí v Les Combes až po nehodu s Romainem Grosjeanem, která způsobila řetězovou reakci, ale i nehodu s Fernandem Alonsem v roce 2022. Přesto se Spa ukazuje jako místo, kde Hamilton dokáže předvést skvělý výkon, když se vyhne smůle.
V aktuální sezóně má Hamilton před sebou další výzvu – stále čeká na své první podium v barvách Ferrari. Navíc jeho poslední umístění na stupních vítězů bylo před 14 závody, což je jeho nejdelší série bez umístění v TOP 3 na neděli. Poslední úspěch zaznamenal na Velké ceně Las Vegas 2024, kde skončil druhý za Russellem.
Na druhou stranu přicházejí pozitivní zprávy, protože Ferrari plánuje nasadit nový upgrade zadního zavěšení, který byl otestován již v Mugellu. Tato technická novinka by měla umožnit nižší světlou výšku vozu a tím zvýšit přítlak díky efektu podlahy, což by mohlo výrazně pomoci Hamiltonovi i jeho týmovému kolegovi Charlesi Leclercovi v boji o nejlepší výsledky.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.