Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Lewis Hamilton má za sebou vynikající kariéru s řadou pozoruhodných statistik, ale jedna z nich skutečně vyniká: z 368 startů v závodech Formule 1 dokázal dojet do cíle téměř vždy, když skončil mimo závod, stalo se to jen 32krát, což je pouhých 8,7 %.
Zajímavé je, že ačkoliv zaznamenal odstoupení na 17 různých tratích, nejčastěji jej potkala smůla právě na legendárním okruhu Spa-Francorchamps, kde má na kontě pět neukončených závodů (DNF). Přesto však, když závod dokončí, předvádí zde mimořádné výkony a jeho průměrná pozice dojezdu na 7,004 km dlouhé trati je 2,23, což je lepší než na okruzích Silverstone, Hungaroring či Kanada, kde také pravidelně patří k nejlepším.
Z 13 dokončených závodů ve Spa vyhrál pětkrát, včetně svého 84. vítězství pro Mercedes před rokem, které bylo nakonec potvrzeno po diskvalifikaci týmového kolegy George Russella. Kromě dvou čtvrtých míst, která zaznamenal při svém debutu v roce 2007 a také v roce 2023, vždy skončil na stupních vítězů.
Jeho neúspěchy na této trati zahrnují různé nehody, od kolizí v Les Combes až po nehodu s Romainem Grosjeanem, která způsobila řetězovou reakci, ale i nehodu s Fernandem Alonsem v roce 2022. Přesto se Spa ukazuje jako místo, kde Hamilton dokáže předvést skvělý výkon, když se vyhne smůle.
V aktuální sezóně má Hamilton před sebou další výzvu – stále čeká na své první podium v barvách Ferrari. Navíc jeho poslední umístění na stupních vítězů bylo před 14 závody, což je jeho nejdelší série bez umístění v TOP 3 na neděli. Poslední úspěch zaznamenal na Velké ceně Las Vegas 2024, kde skončil druhý za Russellem.
Na druhou stranu přicházejí pozitivní zprávy, protože Ferrari plánuje nasadit nový upgrade zadního zavěšení, který byl otestován již v Mugellu. Tato technická novinka by měla umožnit nižší světlou výšku vozu a tím zvýšit přítlak díky efektu podlahy, což by mohlo výrazně pomoci Hamiltonovi i jeho týmovému kolegovi Charlesi Leclercovi v boji o nejlepší výsledky.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.