Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
Charles Leclerc jezdí za Ferrari od roku 2019 a vyrůstal v týmu, který dobře zná. Letos však zažívá novou zkušenost, protože jeho tým doplnil sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton, který strávil 12 sezon u Mercedesu. Hamilton přinesl do Ferrari spoustu cenných poznatků, které Leclerc považuje za velmi zajímavé a pomáhají mu lépe pochopit rozdíly mezi Ferrari a Mercedesem.
Hamiltonovy zkušenosti ukazují, že oba týmy pracují odlišně a Ferrari díky tomu může objevit nové způsoby, jak se zlepšovat. Leclerc říká, že i když je pro něj pocit v autě běžný, jeho mysl se díky Hamiltonovi otevírá novým pracovním metodám. Přesto Ferrari zatím v sezoně nezažilo vítězství, i když Leclerc získal všechna pódiová umístění týmu a v šampionátu je před Hamiltonem.
Loňská sezona byla pro Ferrari velmi úspěšná, když bojovali o titul až do konce, ale letošní start je podle Leclerca slabší. Ukazuje se, že přenést úspěchy a zkušenosti z jednoho týmu do druhého není jednoduché a tým musí být schopný se přizpůsobit. Leclerc i Hamilton však věří, že spolupráce a sdílení zkušeností pomůže Ferrari udělat další krok vpřed.
V současné době je pro Ferrari cesta k úspěchu velmi náročná. Tým hledá správnou kombinaci nových technických inovací a stabilního výkonu, aby se mohl znovu vrátit do čela pole. Oba piloti jsou v tomto procesu velmi důležití a jejich spolupráce a vzájemná dynamika mohou být klíčem k tomu, aby Ferrari v budoucnu dosáhlo vítězství. Během přestávky před Velkou cenou Belgie Ferrari testovalo v Mugellu nové zadní zavěšení, které by mělo pomoci zlepšit výkon vozu.
Kromě technických zkušeností přináší Hamilton do týmu i novou mentalitu a motivaci, které mohou povzbudit celý tým. Ferrari tak nevstoupilo jen do nové jezdecké éry, ale i do nové fáze týmové kultury a přístupu k závodění.
Mezitím v sezoně 2025 vede McLaren, který má oproti Ferrari náskok 238 bodů. Leclerc přiznává, že sezóna zatím nenaplňuje jeho očekávání, i když Ferrari udělalo pokrok. Konkurence v podobě McLarenu a Red Bullu ale udělala větší krok vpřed, což dělá jejich dohánění těžší.
Leclercova frustrace se několikrát projevila i v týmu, například po kvalifikaci v Silverstonu, kde si sám vyčítal šesté místo. Šéf týmu Fred Vasseur však říká, že Leclerc je na sebe někdy až příliš tvrdý, což je i jeho přednost. Dokáže přijmout chybu, což je pro tým důležité.
Zatím nejlepším výsledkem Ferrari v této sezoně je druhé místo v Monaku, zatímco jediné vítězství přišlo díky Hamiltonovi ve sprintu v Číně. Hlavní závody ale Ferrari zatím nevyhrálo.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.