Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Ferrari definitivně ukončilo spekulace o budoucnosti Freda Vasseura prodloužením jeho smlouvy na pozici šéfa týmu Formule 1. Francouzský stratég, který do Maranella přišel ze Sauberu před sezónou 2023, tak zůstává u kormidla i nadále, přičemž nový kontrakt má být podle dostupných informací víceletý.
Vasseur se od svého nástupu pustil do rozsáhlé restrukturalizace týmu včetně změn v technickém i provozním zázemí. Jeho cílem bylo zefektivnit interní fungování Scuderie a připravit tým na dlouhodobou konkurenceschopnost. Výsledkem byla například stabilnější výkonnost a návrat Ferrari na čelní příčky, jak ukázala sezóna 2024, kdy tým skončil druhý v Poháru konstruktérů.
Rok 2025 však přinesl určité zpomalení výkonnostního růstu, zatímco McLaren pod vedením Andrey Stelly suverénně dominuje. Tato stagnace podnítila vlnu spekulací v italských médiích, která začala zpochybňovat Vasseurovu budoucnost. Některé zprávy dokonce naznačovaly zájem vedení Ferrari o Christiana Hornera z Red Bullu, což přililo olej do ohně.
Oficiální potvrzení prodloužení smlouvy ale všechny dohady utnulo. Vasseur při této příležitosti poděkoval za důvěru a zdůraznil, že nejde jen o pokračování, ale o nový impuls k dalšímu růstu. Za posledních 30 měsíců jsme položili pevné základy. Teď je potřeba na nich stavět konzistentně a s odhodláním, uvedl.
Zpráva přichází v klíčový moment, protože už příští rok vstoupí Formule 1 do nové éry s radikální změnou technických pravidel. Ferrari do této fáze nastoupí s velmi silnou jezdeckou dvojicí Charlesem Leclercem a sedminásobným mistrem světa Lewisem Hamiltonem, což týmu dává silnou vyjednávací pozici na trati i mimo ni.
Šéf Ferrari Benedetto Vigna ocenil Vasseurovu práci a schopnost budovat výkonný tým. Fred přinesl zkušenosti, klid a strategickou vizi. Od začátku se soustředil na dlouhodobý cíl vrátit Ferrari zpět na vrchol Formule 1, uvedl. Dlouhodobá kontinuita ve vedení má být podle Vigny klíčem k úspěchu v nové éře královské disciplíny motorsportu.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.