Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Lewis Hamilton přiznává, že přestup do Ferrari pro něj znamenal větší změnu, než očekával. Po dlouhých letech u Mercedesu si sice myslel, že ví, co ho v Maranellu čeká, realita ale předčila všechna jeho očekávání. „Není to vůbec takové, jak jsem čekal,“ říká sedminásobný mistr světa a dodává, že intenzita práce ve Ferrari ho překvapila. Tým ve fabrice podle něj pracuje s neuvěřitelným nasazením a vášní.
Přechod do Ferrari měl na Hamiltona velký dopad nejen v jeho kariéře, ale i osobním životě. Už na začátku sezony 2025 vyzdvihoval hrdost, která v týmu panuje, i energii, kterou vyzařují všichni kolem. „Miluju být v červeném. Koukám se na ten znak a říkám si: ‚Wow, já vážně jezdím za Ferrari.‘ Je to fenomenální,“ svěřil se v rozhovoru pro francouzskou televizi RTBF.
Začátek jeho působení ale není jednoduchý. Zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc už letos získal pět pódií, Hamilton se na stupně vítězů zatím neprosadil. Přiznává, že se stále adaptuje – mimo jiné i na nového výkonového inženýra, který do Ferrari přišel z Mercedesu. Sehrát se co nejrychleji je pro oba klíčové.
V Belgii však britský šampion ukázal, že bojovnost mu nechybí. I přes start z poslední příčky se dokázal probojovat až na sedmé místo. Tento výkon svědčí o jeho odhodlání i schopnosti čelit výzvám.
Ferrari pro něj není jen další tým, je to splněný sen. Značka, která ho fascinuje svou historií, vášní i emocemi. Hamiltonovo působení v Maranellu tak není jen sportovní epizodou, ale osobní cestou, která ho formuje jako jezdce i jako člověka.
Jeho slova potvrzují, že za červeným overalem se skrývá hlubší příběh. Příběh o proměně, výzvách, snech a nové kapitole, kterou píše jeden z nejúspěšnějších pilotů historie.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.