Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Lewis Hamilton zažil další zklamání během kvalifikace na Velkou cenu Maďarska, když se nečekaně nedostal přes Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc si vybojoval pole position. Sedminásobný mistr světa bude v nedělním závodě startovat z dvanácté pozice, což potvrzuje jeho dosud nepříliš úspěšnou sezónu 2025, ve které je šestý v průběžném hodnocení a pravidelně zaostává za pátým Leclercem.
Po vyřazení se Hamilton na týmovém radiu neudržel a opakovaně zvolal „Pořád, pořád, což vyjadřovalo jeho frustraci z opakujících se nezdarů. V rozhovoru pro Sky Sports F1 byl zcela otevřený a svůj výkon označil za „absolutně zbytečný“.
Na otázku, zda jsou příčinou jeho neúspěchů kvalifikace samotné, sobotní formát, nebo něco jiného, odpověděl bez obalu: „Je to pokaždé stejné, prostě k ničemu.“ Když byl dotázán, zda je problém v autě, reagoval s ostrou kritikou: „Tým nemá problém, auto je na pole position, takže asi musíme změnit jezdce.“
Hamilton později pro tisk uvedl, že během celého víkendu necítil, že by mohl zajet lepší kvalifikační čas, přestože má na Hungaroringu rekordních osm vítězství. „Nikdy jsem neměl pocit, že bych tu mohl být lepší,“ přiznal.
I přes svůj osobní neúspěch ale uznal, že Leclercův pole position znamená „ohromný pokrok“ pro Ferrari. „Pro tým je to skvělé, protože McLaren dominoval všem tréninkům, a Ferrari nakonec zajelo nejlepší čas v kvalifikaci,“ dodal Hamilton.
Je jasné, že Hamiltonova frustrace odráží nejen jeho osobní boj v letošní sezóně, ale i rostoucí tlak na Ferrari, aby našlo cestu k lepší rovnováze mezi svými jezdci. Zároveň ale Hamiltonova slova vyvolávají otázky o budoucnosti v týmu, kde se momentálně střetávají ambice i nervy.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.