Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Christian Horner, muž, který stál u zrodu Red Bull Racing a vedl jej po celých dvacet let jeho existence, byl nečekaně odvolán z pozice šéfa týmu. Jeho nástupcem se stává Laurent Mekies, dosavadní šéf Racing Bulls, který tak přechází do čela mateřské stáje ve chvíli, kdy Red Bull prochází jedním z nejturbulentnějších období ve své historii.
Rozhodnutí přišlo v polovině sezóny 2025, kdy se Red Bull propadl až na čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Tento výkon je hluboko pod očekáváními, která měla stáj po dominantních letech, kdy Max Verstappen a celý tým Red Bullu formovali neporazitelnou kombinaci. Vedení společnosti zřejmě došlo k závěru, že změna ve vedení je nezbytná k obnovení výkonnosti i důvěry uvnitř organizace.
Ačkoli Verstappen letos několikrát zvítězil, trend vývoje vozu ukazuje na setrvalý pokles výkonnosti. Už v polovině loňské sezóny začal Red Bull ztrácet náskok, když McLaren výrazně zrychlil a v květnu 2024 prakticky dohnal dříve dominantní vůz RB. Od té doby se nedaří zvrátit technický ani výkonnostní pokles – přestože Verstappen stále bojuje na špici, tým jako celek trpí.
Navíc Red Bull čelí odlivu klíčových osobností. Nejcitelnější ranou byl bezpochyby odchod Adriana Neweyho, legendárního konstruktéra a jednoho z hlavních architektů úspěchů Red Bullu, který zamířil k Aston Martinu. Jen o pár měsíců později následoval sportovní ředitel Jonathan Wheatley, který se připojil k Sauberu. Tyto odchody signalizují hlubší strukturální otřesy uvnitř týmu.
V nejistotě je i budoucnost samotného Maxe Verstappena. Ačkoliv má smlouvu až do roku 2028, spekuluje se o několika výstupních klauzulích, které by mohl využít už na konci tohoto měsíce. Zájem Mercedesu o jeho služby je dlouhodobý a pokud bude mít Verstappen pocit, že Red Bull ztrácí směr, odchod do jiného týmu už nemusí být jen spekulací, ale reálnou možností.
Odvolání Hornera tak nevypovídá jen o jednom muži, ale o hlubší krizi důvěry a směru uvnitř kdysi neotřesitelné organizace. Mekies přichází v kritickém okamžiku a bude muset zvládnout nejen technické výzvy, ale především konsolidovat tým, udržet Verstappena a obnovit prestiž značky, která ještě donedávna udávala tempo celé Formuli 1.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.