Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Valtteri Bottas opět víří vody přestupového trhu Formule 1. Po loňské ztrátě závodního místa u Sauberu a přestože měl pro sezónu 2025 podepsanou smlouvu, musel ustoupit novému šampionovi F2 Gabrielu Bortoletovi. Bez dalších možností se finský jezdec vrátil tam, kde slavil největší úspěchy, do Mercedesu, tentokrát ale jen v roli rezervy.
Už dříve Bottas otevřeně říkal, že se chce do Formule 1 vrátit jako plnohodnotný závodní jezdec. Naději vidí v novém týmu Cadillac, který se do šampionátu připojí v roce 2026. Spekulace o jeho návratu teď ještě zesílily poté, co na sociálních sítích zveřejnil krátké video, kde si prohlíží interiér Cadillacu a s úsměvem říká: „To je vážně dobré sedadlo. To bych bral.“
Zda šlo o nenápadný marketing, náznak dohody, nebo jen vtipnou hříčku, zůstává otázkou. Jisté ale je, že Cadillac může hledat zkušeného lídra – a Bottas by mohl být pro americký tým ideální kombinací zkušeností, klidu i povědomí o fungování špičkových týmů.
Valtteri Bottas opět rozčeřil hladinu spekulací o své budoucnosti ve Formuli 1 – tentokrát s humorem a nadhledem sobě vlastním. V novém videu na Instagramu, které během krátké doby nasbíralo přes 120 tisíc lajků, si finský jezdec prohlíží Cadillac a na otázku, zda jsou sedadla volná, odpovídá: „A obě jsou volná?“ Na nabídku usednout za volant pak dodává s úsměvem: „Hmm. Ještě ne.“
Video přichází ve chvíli, kdy Cadillac naplno připravuje vstup do F1 pro sezónu 2026 a otevřeně hledá kombinaci zkušeného jezdce a amerického nováčka. Bottas – který po nečekaném konci v Sauberu působí jako rezervní pilot Mercedesu – zapadá do této vize více než dobře. Přináší deset vítězství ve F1, zkušenosti z čela pole i klidnou, profesionální a mediálně oblíbenou osobnost.
Podporu Bottasovi vyjádřil i šéf Mercedesu Toto Wolff, podle něhož má Fin „ambice a talent pro návrat do F1“, ale pokud by to nevyšlo, „čeká ho skvělá kariéra v Le Mans nebo IndyCar“. Cadillac by přitom mohl Bottasovi nabídnout nejen návrat, ale i roli lídra v novém ambiciózním projektu. Tým navíc počítá s technickým zázemím od Ferrari, což by Fin mohl zúročit i díky svým vazbám z dřívějších let.
Ve hře jsou ale i další jména – často se zmiňuje Guanyu Zhou, Bottasův bývalý týmový kolega, který má úzké vztahy s vedením Cadillacu i silné sponzorské zázemí. Stejně tak se spekuluje o Sergiu Pérezovi, jehož účast na týmové akci Cadillacu v Miami rozproudila další vlnu dohadů.
Zatímco tým zatím drží karty u těla, Bottas jasně dává najevo: ještě neusedl za volant – ale velmi dobře ví, kde ten volant je.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.