Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Red Bull vstupuje do klíčové fáze sezony. Max Verstappen dorazí na domácí Velkou cenu Rakouska s novým vylepšením vozu RB21 a nadějí, že stáhne ztrátu 43 bodů na lídra šampionátu Oscara Piastriho. Podle Helmuta Marka je ale jasné, že pokud se zlepšení neosvědčí, boj o titul bude velmi složitý.
McLaren se v roce 2025 profiluje jako dominantní síla, ale slabší víkend v Kanadě (Piastri čtvrtý, Norris po kolizi odstoupil) nechal dveře mírně pootevřené. Red Bull proto sází vše na nejbližší dva závody, domácí Grand Prix v Rakousku a Silverstone, které podle Marka rozhodnou o Verstappenových šancích na pátý titul v řadě.
Auto má stále stejné slabiny, špatné chování na obrubnících a nevyváženost zadní nápravy, přiznal Marko. Pokud nové úpravy nezlepší extrémně úzké pracovní okno RB21, Red Bull zvažuje přeorientování vývoje na rok 2026, kdy přijdou nové technické regule. Čas na letošní obrat se rychle krátí.
Helmut Marko otevřeně přiznává, že Red Bull stojí na křižovatce – rozhodnutí, kdy ukončit vývoj vozu pro sezonu 2025 a naplno se soustředit na zásadní změny pravidel pro rok 2026, je na spadnutí. Podle něj má tým přesně rozdělené kapacity aerodynamického tunelu i dalších nástrojů, ale realitou je jak časová náročnost výroby nových dílů, tak omezení rozpočtovým stropem. Klíčovou hranicí, po které padne rozhodnutí, má být Grand Prix ve Silverstonu nebo ve Spa.
Max Verstappen mezitím zůstává realistou. Přestože v Kanadě dohnal část bodové ztráty, své šance na pátý titul spíše mírní. „Musíme začít vyhrávat častěji,“ říká a dodává, že Red Bull potřebuje zrychlit, pokud chce pravidelně konkurovat mimořádně silnému McLarenu, informuje PlanetF1.com. I přes dílčí zlepšení si Verstappen uvědomuje, že stáj z Wokingu zůstává jasným favoritem a že Red Bull zatím jen výjimečně trefí správné nastavení.
Rozhodnutí o tom, kam tým nasměruje své zdroje, bude klíčové nejen pro letošní sezónu, ale i pro formu Red Bullu v novém regulačním cyklu. F1 2026 se rýsuje jako další velký milník – a možná i nová šance na návrat dominance.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.