Ferrari překvapilo v Monaku silným výkonem, který předčil vlastní očekávání. V Maranellu teď doufají, že nová pravidla pro přední křídla v Barceloně přinesou zásadní posun.
Ferrari přijíždělo do Monaka bez větších očekávání, ale nakonec příjemně překvapilo. Charles Leclerc, který na domácí půdě konečně prolomil sérii smůly, po závodě uvedl, že týmu pomohly specifické podmínky monacké tratě. „Hrboly a obrubníky překrývají naše slabiny v pomalých zatáčkách, což nám hrálo do karet,“ vysvětlil Leclerc s tím, že v Monte Carlu se vůz jednoduše ladí jen na pomalé zatáčky a kvalifikaci.
Šéf týmu Frédéric Vasseur pak rozvedl, proč mohl vůz Ferrari fungovat právě zde lépe než jinde. „Úplně tomu nerozumíme. Možná je to tím, že pomalé zatáčky v Monaku jsou opravdu extrémně pomalé,“ řekl. „Auto tu navíc téměř nenaráží do země, což nám také pomáhá.“ Tato kombinace podmínek tak dokázala zakrýt slabiny SF-25, které jsou jinak v pomalých sekcích citelné.
Navzdory tomu ale panuje opatrný optimismus. Podle magazínu Auto Motor und Sport možná Ferrari opět spadlo do pasti, kterou si nastražilo samo. V touze odstranit slabiny z loňska se inženýři odklonili od silných stránek. „Letos je Ferrari silné v rychlých zatáčkách, jenže právě tam se získává nejméně času,“ hodnotí německý magazín.
Další klíčový moment přijde už v Barceloně, kde začne platit nová technická direktiva upravující pravidla pro přední křídla. Právě ta by mohla zamíchat rozložením sil a podle některých dokonce výrazněji oslabit McLaren. „Tahle úprava může přinést zásadní zlom,“ řekl Vasseur. Jak ale dopadne na Ferrari, nechtěl zatím komentovat. Podle odborníků ale právě konzervativní vývojový přístup Scuderie znamená, že by mohla ztratit nejméně. Tento názor mimochodem podpořil i šéf Mercedesu Toto Wolff: „Možná Ferrari opravdu ztratí méně než ostatní týmy.“
Auto Motor und Sport zároveň upozorňuje, že jedním z klíčů k formě McLarenu může být jejich flexibilní přední křídlo. „Při větším zatížení se deformuje a posouvá aerodynamickou rovnováhu více dozadu,“ píše magazín. Pokud budou od Barcelony povinná tužší řešení, měl by právě McLaren ztratit nejvíce. A pokud se tento scénář naplní, bude rozhodovat, kdo z ostatních týmů si udrží stabilní výkonnost. Ferrari má šanci být právě tím, kdo z celé situace vytěží nejvíc.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.