Naděje Maranella roste: Wolff tipuje průlom Ferrari v Barceloně

Charles Leclerc v Monaku.
Charles Leclerc v Monaku., foto: Scuderia Ferrari
Josef Mráček VČERA 09:53
Sdílej:

Ferrari překvapilo v Monaku silným výkonem, který předčil vlastní očekávání. V Maranellu teď doufají, že nová pravidla pro přední křídla v Barceloně přinesou zásadní posun.

Ferrari přijíždělo do Monaka bez větších očekávání, ale nakonec příjemně překvapilo. Charles Leclerc, který na domácí půdě konečně prolomil sérii smůly, po závodě uvedl, že týmu pomohly specifické podmínky monacké tratě. „Hrboly a obrubníky překrývají naše slabiny v pomalých zatáčkách, což nám hrálo do karet,“ vysvětlil Leclerc s tím, že v Monte Carlu se vůz jednoduše ladí jen na pomalé zatáčky a kvalifikaci.

Šéf týmu Frédéric Vasseur pak rozvedl, proč mohl vůz Ferrari fungovat právě zde lépe než jinde. „Úplně tomu nerozumíme. Možná je to tím, že pomalé zatáčky v Monaku jsou opravdu extrémně pomalé,“ řekl. „Auto tu navíc téměř nenaráží do země, což nám také pomáhá.“ Tato kombinace podmínek tak dokázala zakrýt slabiny SF-25, které jsou jinak v pomalých sekcích citelné.

Navzdory tomu ale panuje opatrný optimismus. Podle magazínu Auto Motor und Sport možná Ferrari opět spadlo do pasti, kterou si nastražilo samo. V touze odstranit slabiny z loňska se inženýři odklonili od silných stránek. „Letos je Ferrari silné v rychlých zatáčkách, jenže právě tam se získává nejméně času,“ hodnotí německý magazín.

Další klíčový moment přijde už v Barceloně, kde začne platit nová technická direktiva upravující pravidla pro přední křídla. Právě ta by mohla zamíchat rozložením sil a podle některých dokonce výrazněji oslabit McLaren. „Tahle úprava může přinést zásadní zlom,“ řekl Vasseur. Jak ale dopadne na Ferrari, nechtěl zatím komentovat. Podle odborníků ale právě konzervativní vývojový přístup Scuderie znamená, že by mohla ztratit nejméně. Tento názor mimochodem podpořil i šéf Mercedesu Toto Wolff: „Možná Ferrari opravdu ztratí méně než ostatní týmy.“

Auto Motor und Sport zároveň upozorňuje, že jedním z klíčů k formě McLarenu může být jejich flexibilní přední křídlo. „Při větším zatížení se deformuje a posouvá aerodynamickou rovnováhu více dozadu,“ píše magazín. Pokud budou od Barcelony povinná tužší řešení, měl by právě McLaren ztratit nejvíce. A pokud se tento scénář naplní, bude rozhodovat, kdo z ostatních týmů si udrží stabilní výkonnost. Ferrari má šanci být právě tím, kdo z celé situace vytěží nejvíc.

Stalo se
Novinky
Yuki Tsunoda a Max Verstappen v Monaku

Croft rozvířil vody: Red Bull musí volit chytře, nebo vše ztratí

David Croft rozvířil debatu o budoucnosti jezdecké sestavy Red Bullu po roce 2025, kdy končí smlouva Sergia Péreze. Zmiňuje možné nástupce včetně Liama Lawsona, ale upozorňuje, že tým musí pečlivě zvažovat každý krok, aby nenarušil Verstappenovu dominanci.

Novinky
Oscar Piastri a Lando Norris v Monaku

Piastri o rivalitě s Norrisem: „Nechceme zničit tým za cenu vítězství“

Lando Norris a Oscar Piastri dorazili do Španělska s tříbodovým rozdílem a potvrzují, že McLaren patří mezi nejvyrovnanější týmy sezony. Přestože se spekuluje o možných týmových příkazech, Piastri trvá na tom, že je zatím čas nechat oba jezdce závodit na rovinu.

Novinky
Max Verstappen v Monaku

Jistota pro Red Bull: Verstappenova smlouva na další sezónu je téměř stvrzená

Na Velké ceně Rakouska by měla být aktivována klauzule ve smlouvě Maxe Verstappena, která zajistí jeho setrvání u Red Bullu i pro rok 2026. Tým tak získá klíčovou jistotu před příchodem nové motorové éry, ve které bude nasazovat vlastní pohonné jednotky vyvíjené s Fordem.

Novinky
Max Verstappen v Monaku

Guenther Steiner vylučuje Verstappena z boje o titul: Předpovídá napínavý souboj McLarenu

Guenther Steiner letos nevěří, že Max Verstappen dokáže reálně ohrozit Oscara Piastriho a Landa Norrise z McLarenu v boji o titul mistra světa ve Formuli 1. Podle šéfa týmu Haas má McLaren v současné době lepší formu a silnější týmovou podporu než Verstappen.