Naděje Maranella roste: Wolff tipuje průlom Ferrari v Barceloně

Charles Leclerc v Monaku.
Charles Leclerc v Monaku., foto: Scuderia Ferrari
Josef Mráček 29. května 2025 09:53
Sdílej:

Ferrari překvapilo v Monaku silným výkonem, který předčil vlastní očekávání. V Maranellu teď doufají, že nová pravidla pro přední křídla v Barceloně přinesou zásadní posun.

Ferrari přijíždělo do Monaka bez větších očekávání, ale nakonec příjemně překvapilo. Charles Leclerc, který na domácí půdě konečně prolomil sérii smůly, po závodě uvedl, že týmu pomohly specifické podmínky monacké tratě. „Hrboly a obrubníky překrývají naše slabiny v pomalých zatáčkách, což nám hrálo do karet,“ vysvětlil Leclerc s tím, že v Monte Carlu se vůz jednoduše ladí jen na pomalé zatáčky a kvalifikaci.

Šéf týmu Frédéric Vasseur pak rozvedl, proč mohl vůz Ferrari fungovat právě zde lépe než jinde. „Úplně tomu nerozumíme. Možná je to tím, že pomalé zatáčky v Monaku jsou opravdu extrémně pomalé,“ řekl. „Auto tu navíc téměř nenaráží do země, což nám také pomáhá.“ Tato kombinace podmínek tak dokázala zakrýt slabiny SF-25, které jsou jinak v pomalých sekcích citelné.

Navzdory tomu ale panuje opatrný optimismus. Podle magazínu Auto Motor und Sport možná Ferrari opět spadlo do pasti, kterou si nastražilo samo. V touze odstranit slabiny z loňska se inženýři odklonili od silných stránek. „Letos je Ferrari silné v rychlých zatáčkách, jenže právě tam se získává nejméně času,“ hodnotí německý magazín.

Další klíčový moment přijde už v Barceloně, kde začne platit nová technická direktiva upravující pravidla pro přední křídla. Právě ta by mohla zamíchat rozložením sil a podle některých dokonce výrazněji oslabit McLaren. „Tahle úprava může přinést zásadní zlom,“ řekl Vasseur. Jak ale dopadne na Ferrari, nechtěl zatím komentovat. Podle odborníků ale právě konzervativní vývojový přístup Scuderie znamená, že by mohla ztratit nejméně. Tento názor mimochodem podpořil i šéf Mercedesu Toto Wolff: „Možná Ferrari opravdu ztratí méně než ostatní týmy.“

Auto Motor und Sport zároveň upozorňuje, že jedním z klíčů k formě McLarenu může být jejich flexibilní přední křídlo. „Při větším zatížení se deformuje a posouvá aerodynamickou rovnováhu více dozadu,“ píše magazín. Pokud budou od Barcelony povinná tužší řešení, měl by právě McLaren ztratit nejvíce. A pokud se tento scénář naplní, bude rozhodovat, kdo z ostatních týmů si udrží stabilní výkonnost. Ferrari má šanci být právě tím, kdo z celé situace vytěží nejvíc.

Stalo se